Heb ik nu Lyme?

Jeroen Switten

Heb ik nu Lyme?

Berichtdoor Jeroen Switten » Za 24 Dec 2016, 10:39

Hey,

ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben Jeroen 18 jaar oud en heb sukkel al 2,5 jaar ernstig met mijn gezondheid. Ik ben als kind van 10 gebeten door een teek en heb toen een rode vlek met kring rond gekregen. Mijn familie en ik weten dit nog zeker. Ik ben hiermee naar de huisarts geweest, maar hij heeft mij geen AB gegeven. Ik testte steeds negatief op de reguliere testen in België. Nu heb ik onlangs een tet laten doen in Augsburg bij het BCA lab, deze was positief volgens het lab en ze zeiden dat ik behandenld moest worden. Nu ben ik donderdag bij dr D.M. geweest in Brussel. Hij bleef heel vaag over het feit dat ik Lyme had of niet, hij zei dit is geen Lyme meer maar post lyme. Hij zei ook dat het probleem in mijn darmen zit. Ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken en twijfel of hij de goede optie is voor mij.

Afbeelding

- edit door de moderator: naam behandelaar gewijzigd in eerste letters achternaam, volgens punt 1c van de forumspelregels viewtopic.php?f=2&t=271 -

johnvz

Re: Heb ik nu Lyme?

Berichtdoor johnvz » Za 24 Dec 2016, 18:55

Heb je deze test ook met je arts besproken? De lyme spot vind ik lastig om te interpreteren, maar een CD57 niveau van 40 geeft m.i. wel duidelijk aan dat je immuunsysteem niet goed werkt.

Sproetje

Re: Heb ik nu Lyme?

Berichtdoor Sproetje » Zo 25 Dec 2016, 15:23

Hoi Jeroen,

Heeft DM niet nog meer testen aangevraagd toen je bij hem op consult was?
Zoals een darm onderzoek?
Dat vraag ik me n.l. af, want waar baseert DM zijn bevindingen op?

Verder is het zo dat het soms heel lang kan duren tot je ziek wordt van een tekenbeet, en 5-6 jaar na tekenbeet met EM is niet ongebruikelijk.
Het is voor iedereen weer anders.

Welke klachten heb je nu?

De ziekte van lyme is en blijft een klinische diagnose, daar zijn handvatten voor.

Zo'n test is enkel ter ondersteuning.

Verder nog iets over de uitspraak van DM:
Jeroen Switten schreef:.........hij zei dit is geen Lyme meer maar post lyme.

De term post lyme wordt meestal gegeven wanneer er nog steeds klachten bestaan ná een antibioticum behandeling, die onvoldoende heeft gewerkt
Lees bv Burrascano hierover:

DE GEBOORTE VAN DE TERM "POST-LYME SYNDROOM"

viewtopic.php?f=32&t=1345

Ik lees wel op je formulier dat je borrelia peptide mix pos. is.
En de borrelia full antigen precies op het randje, maar ook positief
Wat borrelia LFA-1 betekent weet ik niet, maar kijk eens hier:
http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?t=8033

Verder heb je een hele lage immuunrespons
Borrelia onderdrukt het immuunsysteem.

PS

Lees ook eens deze:
http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?t=6665

Misschien is het raadzaam om nog een andere lyme arts ernaast te raadplegen, ik stuur je een pb met een link

:)

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”