Sproetje schreef:Zou een "ongoing infection" hetzelfde zijn als de actieve infectie?
Ik ben geen arts, maar ik denk van wel!
Goede vraag @Sproetje.
@Josie en ook anderen natuurlijk,
Dat is dus de reden waarom ik bij Lymetesten pleit voor het aantonen van de aanwezigheid van de Borrelia's, als dan ook nog de activiteit kan worden aangetoond lijkt me dat een win-win situatie.
Heb alleen een broertje dood aan vals negatieve bloedtestuitslagen, jij / jullie niet?
Oftewel een Lymetest van hij zit er of hij zit er niet.
Over de invloed van die (immer aanwezige?) co-infecties maar niet te spreken.
Het liefst de meest gevoelige test daarvan omdat alleen dan de werkelijke! omvang van het Lymeprobleem in kaart wordt gebracht en er dus ook meer geld voor onderzoek en behandeling beschikbaar kan komen, hetgeen in ons aller belang is natuurlijk.
Dat de registratie van Lyme prima verloopt volgens het RIVM waag ik te betwijfelen.
In de praktijk wordt de Elisatest helaas! als norm gebruikt; op die manier 'valt het allemaal wel mee' en is alles piekfijn onder controle m.b.t. de Lymebesmettingen, maar das mijn persoonlijke indruk.
En over die vals positieven waar nogal veel ophef over wordt gemaakt; melden zij zich ook bij de huisarts als ze er geen klachten van hebben; persoonlijk denk ik van niet.
Hebben die vals positieven net zoveel co-infecties als ik, persoonlijk denk ik van niet.
Alsof vals positief het daadwerkelijke probleem is.