Positieve diagnose Lyme -> neuroborreliose

Ezio

Positieve diagnose Lyme -> neuroborreliose

Berichtdoor Ezio » Wo 05 Jul 2017, 17:30

Hallo allemaal, bedankt alvast voor het lezen.

Ik heb een positieve diagnose gehad op Lyme en neuroborreliose, het zit of zat in mijn hersens.
Na 12 weken stress , van MS tot Reuma tot Meyasthenia Gravis kwam er Lyme uit.

Ik heb 28 dagen Ceftriaxon gehad, 2mg. Daar ben ik nog van aan het bij komen.
De hartkloppingen zijn weg, aantal gewrichtspijnen zijn weg, zweet aanvallen zijn inmiddels een stuk minder, er is meer rust in mijn hoofd, etc.

Helaas vond de arts een Meyasteen syndroom. Dit kan wel of niet gekomen zijn door de Lyme. De klachten lijken te zijn begonnen door lyme of ik ben positief getest op bloed en lumbaal vocht op lyme, maar heb er nooit last van gehad en had al een Meyasteen syndroom welke in 1x tot uiting is gekomen. ( Naar de Sauna geweest, dag na de Sauna begonnen de problemen tot dagen erna, week na de Sauna zat ik in het ziekenhuis omdat alles uitviel )

neuroborreliose of het meyasteen syndroom ( zwak positief getest op ahcr ) geven mij nog veel klachten na de antibiotica behandeling.
Linker ooglid valt dicht, rechter oog draait niet goed c.q. dubbelzien ( loop al half jaar met 1 oog afgeplakt over dag, niet in de avonden ) , kracht verlies boven benen en problemen met slikken sinds paar weken en kracht verlies in beide armen de triceps en de handen.

De Neuroloog wil mij, nu de antibiotica kuur erop zit, aan de Mestinon gaan zetten. Ik heb vanuit andere arts inmiddels ook begrepen dat hij dat ook zou doen. De lyme bacterie zou volgens de CBO richtlijnen voor 70% zeker weg moeten zijn, en de resterende klachten moeten apart aangepakt worden. Dus spier kracht verlies en vermoeidheids klachten ( al lijken deze af te nemen )

De antibiotica kuur is 16 dagen geleden afgerond overigens.

Iemand iets gelijks meegemaakt ?

Roxy

Re: Positieve diagnose Lyme -> neuroborreliose

Berichtdoor Roxy » Wo 05 Jul 2017, 17:59

Hallo Ezio,
Welkom op het forum!
Een heftig verhaal weer om te lezen. Is een Meyasteen syndroom deze aandoening? https://www.spierziekten.nl/overzicht/l ... -syndroom/ of iets anders?
Veel sterkte gewenst.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Eus

Re: Positieve diagnose Lyme -> neuroborreliose

Berichtdoor Eus » Wo 05 Jul 2017, 18:56

Myasthenia Gravis kan een misdiagnose zijn van Lyme. Misschien kun je contact op nemen met de Lymevereniging voor verder advies? Zij hebben een infolijn. Daarnaast kan je huisarts rechtstreeks contact opnemen met AMC of Radboud voor een second opinion. Volgens mij worden second opinions in het algemeen met voorrang behandeld.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”