Testuitslagen ArminLabs: Borrelia Miyamotoi EliSpot, Borrelia EliSpot, Mycoplasma Pneumoniae EliSpot & CD-57

VerlorengezondheidM

Testuitslagen ArminLabs: Borrelia Miyamotoi EliSpot, Borrelia EliSpot, Mycoplasma Pneumoniae EliSpot & CD-57

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Wo 30 Aug 2017, 18:22

Beste lotgenoten,

Zie onderstaande; als iemand weet wat dit betekent is hoor ik het graag, alvast bedankt.

Final report Order-ID :

Date of Reception/Report : 08/24/2017 08/28/2017
839221186 Page 1/ 3

ArminLabs GmbH CEO: Armin Schwarzbach MD PhD
Zirbelstr. 58 2nd floor · 86154 Augsburg · Germany · phone: 0049 821 780 931 50
http://www.arminlabs.com
email: info@arminlabs.com
VATReg-No.: DE815543871

Analysis Result Units Reference Range Chart
Haematology

3 Blood count
3 Leucocytes 7,44 Tsd./ul 3,90 - 9,80 [ ....*... ]
3 Erythrocytes 5,37 Mill./ul 4,54 - 5,77 [ .....*.. ]
3 Hemoglobin 15,6 g/dl 13,5 - 17,5 [ ....*... ]
3 Hematocrit 45,20 % 40,00 - 51,00 [ ...*.... ]
3 MCV 84,20 fl 80,00 - 96,00 [ ..*..... ]
3 MCH 29,10 pg 28,00 - 33,00 [ .*...... ]
3 MCHC 34,50 g/dl 33,00 - 37,00 [ ...*.... ]
3 Thrombocytes 211,00 Tsd./ul 146,00 - 328,00 [ ..*..... ]
3 Differential Blood count
3 Neutroph. Granulocytes 50,80 % 40,00 - 75,00 [ ..*..... ]
3 Lymphocytes 36,60 % 17,00 - 47,00 [ .....*.. ]
3 Monocytes 7,90 % 4,00 - 12,00 [ ...*.... ]
3 Eosin. Granulocytes 3,80 % < 7,00 [ ....*... ]
3 Basoph. Granulocytes 0,90 % < 2,00 [ ...*.... ]

Borrelia EliSpot
1 Borrelia b. Full Antigen ! 2 SI
0-1 = negative
2-3 = weak positive
> 3 = positive
1 Borrelia b. OSP-Mix ! 3 SI
0-1 = negative
2-3 = weak positive
> 3 = positive
1 Borrelia burgdorferi LFA-1 ! 2 SI
0-1 = negative
2-3 = weak positive
> 3 = positive
The results of the Elispot tests indicate weak current
cellular activity against Borrelia burgdorferi

Explanation of antigens:
Borrelia-burgdorferi Full Antigen: Borrelia burgdorferi B31
reference strain (Borrelia b sensu stricto)
Borrelia-burgdorferi Peptide Mix: OspA from Borrelia b.
sensu stricto, Borrelia afzelii, Borrelia garinii + OspC
native + DbpA recombinant.
Borrelia-burgdorferi LFA-1 (Lymphocyte Function Antigen 1)
Own body protein + Borrelia burgdorferi sensu stricto
(shared epitope). LFA1 can be associated with autoimmune
diseases: collagenosis, Rheumatoid Arthritis,
vasculitis. If positive or borderline positive look at:
ANA, CCP-antibodies, ANCA.

CD3-/CD57+ Cells
3 CD3-/CD56+ Flow Cytometry
3 T cells CD3+ (%) 68,51 % 62,00 - 80,00 [ ..*..... ]
3 T cells CD3+ (absolute) 1866 /ul 900 - 1900 [ .......* ]
3 NK cells CD56+ CD3- (%) 8,51 % 6,00 - 29,00 [ *....... ]
3 NK cells CD56+ CD3- (absolute) 232 /ul 60 - 700 [ ..*..... ]
3 CD57+ NK-cells (%) 15,09 % 2,00 - 77,00 [ .*...... ]
3 CD57+ NK-cells (absolute) - 35 /ul 100 - 360 <* ........ ]
The result of the CD57-cell count indicates chronic
immune-suppression, which can be caused by Borrelia
burgdorferi or other bacteria like Chlamydia pneumoniae or
Mycoplasma pneumoniae.

Borrelia miyamotoi Elispot
1 Borrelia miyamotoi Elispot ! 2 SI
0-1 = negative
2-3 = weak positive
> 3 = positive
The result of the EliSpot-Test indicates weak current
cellular activity against Borrelia miyamotoi.
Mykoplasma pneum.EliSpot
1 Mycoplasma pneum. EliSpot ! 2 SI
0-1 = negative
2-3 = weak positive
> 3 = positive
The result of the EliSpot test indicates weak current
cellular activity against Mycoplasma pneumoniae.

validated by
Dr.Armin Schwarzbach
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Roxy

Re: Testuitslagen ArminLabs: Borrelia Miyamotoi EliSpot, Borrelia EliSpot, Mycoplasma Pneumoniae EliSpot & CD-57

Berichtdoor Roxy » Vr 01 Sep 2017, 11:16

@VerlorengezondheidM,
Borrelia miyamotoi is licht positief, Borrelia is licht positief, Mycoplasma Pneumoniae is licht positief.
Vergeleken met de uitslagen van 2015 is er verbetering aan te merken door de gevolgde antibiotica (oraal en infuus) behandelingen? viewtopic.php?f=17&t=680#p5810 dat lijkt mij goed nieuws.
Hoe was de waarde van CD57+ NK-cells in 2015?

Over de algemene bloeduitslagen kun je bijvoorbeeld hier https://www.nvkc.nl/zoek-een-test informatie vinden.

De Lyme arts kan uiteraard de uitslagen het beste beoordelen.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Josie

Re: Testuitslagen ArminLabs: Borrelia Miyamotoi EliSpot, Borrelia EliSpot, Mycoplasma Pneumoniae EliSpot & CD-57

Berichtdoor Josie » Vr 01 Sep 2017, 11:40

Hoi VerlorengezondheidM,

Zwak positief voor Lyme, voor Mycoplasma pneumoniae en ook voor Relapsing fever!
Alles dat getest is positief…
Bedankt voor het delen! Hoe voel je je er zelf onder? De Lyme positief had je denk ik wel verwacht. De CD57 is nog erg laag zeg!!

Ik ben onder de indruk van de positieve Borrelia Miyamotoi, die Relapsing fever veroorzaakt. Je verwees in je PV al naar mijn berekeningen van de prevalentie in dit bericht die hoger is dan door het RIVM wordt gesuggereerd…

Hoe betrouwbaar zou jouw uitslag zijn, het is een vrij nieuwe test, is er meer info over? Zouden er kruisreacties kunnen voorkomen?

Herken je symptomen van Relapsing fever bij jezelf? Zoals hele heftige koorts gehad van steeds terugkerend een paar dagen?

Wellicht is het zinvol om te proberen hiervoor nog langs het AMC te gaan en het door hen ook te laten onderzoeken? Of via het Radboud bij het RIVM te laten onderzoeken? Zij gaan de Elispot niet erkennen verwacht ik. Maar ze kunnen o.a. donkerveld microscopie doen en een PCR.
Hoe denk je daar zelf over? Ik weet niet hoor hoe veel zin dat nog heeft nu je al antibiotica gehad hebt… en ik weet ook niet welke symptomen je nog hebt?

Het is lastig te interpreteren of je co's nou een grotere rol spelen dan de lyme of andersom… Is ook niet zo belangrijk misschien, zolang je AB neemt die effect heeft tegen zowel je spirocheten als je Qkoorts e.a.
Op een gegeven moment normaliseert die CD57 dan ook weer, althans dat is wel de bedoeling!

Ben je al in de gelegenheid geweest het met je/een arts over de uitslagen te hebben? Wat zegt hij/zij er over?

@VerlorengezondheidM en Roxy,

De Lymespot die voorheen is gedaan is volgens mij niet eenvoudig vergelijkbaar met de uitslagen van de Elispot, omdat de procedures nog net wat verschillend van elkaar zijn. Of ben je daar helemaal zeker van Roxy?

Een bijkomend belangrijk en lastig punt bij de Elispot is dat het tot nu toe nog onduidelijk is of het de activiteit van de infectie aantoont of bijv. alleen of je het gehad hebt. De Elispot is wat dat betreft ook een andere procedure dan een LTT (MELISA-LTT of Borrelia-LTT v.h. IMD) die wel de huidige activiteit aan lijkt te kunnen tonen. Bij de Lymespot is de procedure ook weer een beetje anders.

In deze studie uit 2012 staat dat de Elispot geen onderscheid kan maken tussen mensen die wel en mensen die geen symptomen hebben:
According to the previously published results by Forsberg et al. and our own experiences, even though seropositive individuals are detected by the ELISPOT assay, a differentiation between symptomatic and asymptomatic Borrelia infections was not possible [33-35].

Josie

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Vr 01 Sep 2017, 12:40

@Josie,

Toont de Elisa Lyme-test, als deze tenminste al positief is, wel een actieve infectie aan dan?
Lyme Test Negative?

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Vr 01 Sep 2017, 12:43

Hallo Josie,
Excuses ik dacht dat de testen van 2015 hetzelfde waren als de nieuwe uitslagen dat heb ik niet goed gezien. In 2015 LymeSpot revised nu EliSpot.
BCA clinic/BCA lab http://www.bca-lab.de/laboratory-method ... t-revised/ Arminlabs https://www.arminlabs.com/nl/services/t ... orreliosis
Is het dan niet verstandiger, als mensen gaan hertesten, om dezelfde testen te gaan herhalen bij hetzelfde laboratorium?
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

Josie

Berichtdoor Josie » Vr 01 Sep 2017, 13:06

VerlorengezondheidM schreef:@Josie,

Toont de Elisa Lyme-test, als deze tenminste al positief is, wel een actieve infectie aan dan?

@VerlorengezondheidM
Nee, dat wist je al toch? Die meet de humorale immuunrespons, antistoffen dus.
De LTT lijkt wel een actieve infectie aan te kunnen tonen.

Bij Project Victory wordt het als volgt beschreven:
(Met 'huidige diagnostische tests" bedoelen ze de ELISA en Immunoblot / Western blot)
https://www.zonmw.nl/nl/onderzoek-resul ... rreliosis/
viewtopic.php?f=6&t=1526

De huidige diagnostische tests kennen twee belangrijke beperkingen, 1) ze zijn vaak negatief vroeg in het beloop van de ziekte, en 2) bij langdurige klachten maken ze niet goed onderscheid tussen een oude of actieve Borrelia infectie. Van zogeheten cellulaire tests wordt gezegd dat ze mogelijkerwijs gevoeliger zijn vroeg in het beloop van de ziekte en dat ze wel onderscheid kunnen maken tussen een oude (al dan niet behandelde) of actieve Borrelia infectie. Dit is echter nog niet goed genoeg onderzocht.
Het doel van onze studie is daarom het bepalen of enkele cellulaire tests van aanvullende waarden zijn in het stellen van de diagnose Lymeziekte.

Roxy schreef:Is het dan niet verstandiger, als mensen gaan hertesten, om dezelfde testen te gaan herhalen bij hetzelfde laboratorium?

@Roxy
Dat ligt eraan welke test het is en wat je doel is.

Josie

Eus

Berichtdoor Eus » Vr 01 Sep 2017, 16:20

Wat je wel ziet; torenhoge uitslagen bij een verse infectie.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Za 02 Sep 2017, 20:28

Josie schreef:Wellicht is het zinvol om te proberen hiervoor nog langs het AMC te gaan en het door hen ook te laten onderzoeken? Of via het Radboud bij het RIVM te laten onderzoeken?

Bedankt voor je tip Josie. Ik heb mijn kennis gebeld ook zij staat open voor verder onderzoek, met zijn tweeën staan we wellicht sterker.

Het heeft lang genoeg geduurd de ernst van de ziekte van Lyme moet benoemd worden dus ook met al die co-infecties.

Ik vraag mij af of daar ook geen meldplicht op zit omdat het een nieuwe soort is :roll:

En dan te bedenken; kort voordat we geprikt werden zei ik tegen mijn kennis: gezien jouw ernstige, doch specifieke klachten zou jij die Miyamotoi ook moeten laten testen, desnoods betaal ik dat wel.

Met dank aan de mooie en informatieve lezing van microbioloog dr. T. Grier :mrgreen:

Ze twijfelde geen moment en stemde hier mee in.

Zij heeft een oude tekenbeet van 15 jaar terug die met 10 dagen AB regulier 'behandeld' was en, het kan dus zomaar zijn dat die Miyamotoi in die oude tekenbeet is meegelift maar nooit is gevonden met die testen. :shock:
Lyme Test Negative?

Roxy

Berichtdoor Roxy » Za 02 Sep 2017, 21:13

@VerlorengezondheiM,
VerlorengezondheidM schreef:En dan te bedenken; net voordat we geprikt werden zei ik tegen mijn kennis: gezien jouw ernstige klachten zou jij die Miyamotoi ook moeten laten testen, desnoods betaal ik dat wel.

Ze twijfelde geen moment en stemde hier mee in.

Zij heeft een oude tekenbeet van 15 jaar terug die met 10 dagen AB regulier 'behandeld' was en, het kan dus zomaar zijn dat die Miyamotoi met die oude tekenbeet is meegelift maar nooit is gevonden met die testen. :shock:
Omdat -nieuwe- mensen of mensen die zoekende zijn het topic zullen lezen vind ik het persoonlijk geen visite-kaartje naar buiten toe dat mensen op aanwijzingen van een kennis -iemand die geen Lyme arts is- kostbaar bloedonderzoek te laten gaan doen.
De kennis vertrouwt 'blind' op jouw summiere 'medische' kennis? je adviseert mensen hopelijk niet om veel co-infecties te laten testen zonder tussenkomst van een Lyme arts.
Dezelfde kennis? viewtopic.php?f=17&p=16557#p16342

- quote verwijderd door de moderator -

Waarom mensen niet adviseren om een Lyme arts te gaan consulteren zodat de Lyme arts samen met de mensen kunnen overleggen wat er getest kan worden? Er zullen ongetwijfeld meer -chronische- Lyme patiënten in Nederland Miyamotoi kunnen hebben, maar dit is geen reden om mensen bezorgd of angstig te gaan maken.

Er is nog weinig bekend over Miyamotoi informatie Stichting Tekenbeetziekten http://www.tekenbeetziekten.nl/borrelia-miyamotoi/
Speurtocht naar broertje van lymebacterie (Borrelia miyamotoi - B. miyamotoi) https://www.rd.nl/meer-rd/gezondheid/sp ... -1.1372383
Helpen antibiotica tegen een infectie met B. miyamotoi?

„De voorlopige resultaten van onderzoek in het AMC door de onderzoeksgroep van prof. dr. J.H wijzen in de richting dat de meeste antibiotica tegen lyme ook effectief zijn tegen een infectie met B. miyamotoi.”

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Za 02 Sep 2017, 23:41

Beste Roxy,

Het is uit respect voor elkaar binnen de forumspelregels (1b) niet toegestaan in het openbare gedeelte een citaat te plaatsen dat je uit het besloten forumdeel, in dit geval Persoonlijke Verhalen, hebt gekopieerd. Ik heb dit deel van je bericht verwijderd.

Leia, moderator

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”