EM gehad, antibiotica ... en nu ?

Helga

EM gehad, antibiotica ... en nu ?

Berichtdoor Helga » Za 16 Dec 2017, 15:58

Hallo allemaal,

Ook ik zit met een aantal vragen...
Ik heb eind juli (2017) een piepklein zwart puntje op m'n knie gehad. Dit weggekrabt (kon niet goed zien wat het was en nooit bij nagedacht dat dit een teek kon zijn) en ongeveer een week later een kleine rode kring (EM) op m'n knie gekregen. De kring werd groter en op aanraden van de huisarts het toch nog even aangezien, aangezien ik ook een allergie heb voor insectenbeten en op dat moment onder de giga muggenbulten zat.
Vervolgens op vakantie geweest en de kring werd groter en groter en na de vakantie was hij tot bijna aan m'n lies. Begin september bloed geprikt en ik was dus positief. Antibiotica gestart, 3 weken en de kring verdween.
Maar nu ???
Ben ik nu van de bacterie af en kans om de ziekte van Lyme te krijgen (van deze teek) voorbij... of is het niet zo simpel.

Ik moet nog wel bij vertellen dat ik de ziekte van Addison-Biemer heb (tekort van vitamine B12 door ontbreken van stofje in m'n maag), en dat dat eigenlijk al jaren goed op de rit was, daarnaast ook de Ziekte van Meniere (duizelingen) en ook deze door de medicatie prima te handelen.
Nu echter sinds een paar weken, komen de klachten van een B12-tekort en de duizelingen weer terug. Ondanks de B12-spuiten die ik krijg. De voornaamste klachten zijn slecht kunnen concentreren, slecht lopen door verzuring van bovenbenen, hartkloppingen, zware en vermoeide bovenarmen, aanvallen van duizelingen en heel erg moe.
Is dit toeval ? Of is toch de bacterie nog bij mij en haalt de 'zwakke plekken' naar boven ?

Had advies gevraagd bij de huisarts, maar die zegt dat die 'lange' antibioticakuur van 3 weken voldoende is en geen verdere actie nodig is. Hij weet echter nog niet van de terugkerende klachten van de B12 en de Meniere... wil eerst graag feedback van jullie (indien mogelijk :)

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is (op dit moment een beetje een wattenhoofd), anders hoor ik het graag :D

In ieder geval bedankt voor het meelezen / meedenken !!!

Helga

Roxy

Re: EM gehad, antibiotica ... en nu ?

Berichtdoor Roxy » Ma 18 Dec 2017, 20:27

Hallo Helga,
Helga schreef:Ik moet nog wel bij vertellen dat ik de ziekte van Addison-Biemer heb (tekort van vitamine B12 door ontbreken van stofje in m'n maag), en dat dat eigenlijk al jaren goed op de rit was, daarnaast ook de Ziekte van Meniere (duizelingen) en ook deze door de medicatie prima te handelen.
Nu echter sinds een paar weken, komen de klachten van een B12-tekort en de duizelingen weer terug. Ondanks de B12-spuiten die ik krijg. De voornaamste klachten zijn slecht kunnen concentreren, slecht lopen door verzuring van bovenbenen, hartkloppingen, zware en vermoeide bovenarmen, aanvallen van duizelingen en heel erg moe.
Is dit toeval ? Of is toch de bacterie nog bij mij en haalt de 'zwakke plekken' naar boven ?
Mag ik je een paar vragen stellen over de vitamine B12 behandeling?
- hoe lang krijg je al B12 injecties?
- hoe vaak krijg je B12 injecties?
- hoeveel tijd zit er tussen de B12 injecties?
- heb je bij de neurologische klachten 1 à 2 maal per week B12 injecties gekregen gedurende 2 jaar of een langere tijd?

Weet dat de ziekte van Lyme en Addison-Biermer(ook Pernicieuze Anemie genoemd) naast elkaar als aparte ziekten kunnen bestaan.
Er zijn overlappende klachten en het is best lastig om klachten te onderscheiden en bij de juiste ziekte te kunnen plaatsen.
Informatie symptomen B12 Institute Rotteerdam https://b12-institute.nl/informatie-b12/symptomen/
Informatie symptomen Stichting B12 tekort https://stichtingb12tekort.nl/vitamine- ... 12-tekort/

En nog een vraag over de ziekte van Ménière http://www.kno.nl/index.php/patienten-i ... n-meniere/
Wat voor behandeling en of medicatie krijg de daar voor?
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”