Hey iedereen
Ik zit de laatste week helemaal met een vraag en dat is of ik Lyme heb.
Ik ben 18 jaar, ik werd in een bos gebeten door een teek en deze is 2 dagen later verwijderd door mij. Ben meteen naar de huisarts gegaan maar mij werd toen nog geen anti-biotica aangeraden. 2 dagen later ging ik toch aandringen om anti-biotica en heb er 2 pillen van 100mg ingenomen. Het gevoel die ik in het begin had is dat ik heel erg gespannen had toen ik er achter kwam dat ik door een teek ben gebeten. Ik was gespannen en er waren nog geen echte symptomen waar aan ik kon merken dat ik het had. Ik heb nog steeds geen rode kring, maar ik voel wel met de dag steeds meer depressief omdat ik niet meer weet wat ik moet. Ik probeer het af te wachten maar dat stresst mij zo erg. Ik voel laatste tijd een beetje slapende been in combinatie met een klein beetje stijve rug aan de onderkant. Ik loop elke moment van de dag te beseffen hoe ik verder moet en dit stresst mij alleen meer. Ik weet niet wat ik moet
Heb ik Lyme?
Re: Heb ik Lyme?
Hoi Mo,
Citaat Mo
Hetgene wat je zeker niet moet doen is in paniek raken!
Niet alle teken zijn nl. besmet met de bacterie, dus niet iedere tekenbeet veroorzaakt ziekte gelukkig.
Wat wel verstandig is, is een foto maken van de beet en de datum van de beet noteren.
Hiernaast opschrijven wat je aan klachten ervaart die je anders niet hebt...
Door spanning en stress kun je ook klachten krijgen. En stress heb je nu zo te lezen... dus misschien daarom de stijve rug?
Ik zou je aanraden om bovenstaande te doen en "het" in eerste instantie even los te laten. Tenzij de stijve been en rugklachten de komende dagen aanhouden natuurlijk...
Bij het groter worden van de vlek of een ring of "rare' klachten, koorts of erger worden van de tintelingen wel meteen naar de
huisarts gaan
Groet, Cesar
Citaat Mo
maar ik voel wel met de dag steeds meer depressief omdat ik niet meer weet wat ik moet. Ik probeer het af te wachten maar dat stresst mij zo erg.
Hetgene wat je zeker niet moet doen is in paniek raken!
Niet alle teken zijn nl. besmet met de bacterie, dus niet iedere tekenbeet veroorzaakt ziekte gelukkig.
Wat wel verstandig is, is een foto maken van de beet en de datum van de beet noteren.
Hiernaast opschrijven wat je aan klachten ervaart die je anders niet hebt...
Door spanning en stress kun je ook klachten krijgen. En stress heb je nu zo te lezen... dus misschien daarom de stijve rug?
Ik zou je aanraden om bovenstaande te doen en "het" in eerste instantie even los te laten. Tenzij de stijve been en rugklachten de komende dagen aanhouden natuurlijk...
Bij het groter worden van de vlek of een ring of "rare' klachten, koorts of erger worden van de tintelingen wel meteen naar de
huisarts gaan

Groet, Cesar
Re: Heb ik Lyme?
Mo12345, Welkom op het forum.
Cesar schrijft;
Dat is gelukkig ook zo maar ik kan me voorstellen dat jij, je toch zorgen maakt maar probeer desondanks niet in paniek te raken.
Zoals Cesar jou ook aanraadt; Houdt de plek van de beet in de gaten.
Maar het is wel zo dat niet bij iedereen een rode kring of vlek verschijnt.
Een Lymetest heeft op dit moment nog geen zin want het duurt een aantal weken voordat men antistoffen aanmaakt.
Veel sterkte en probeer rustig te blijven.
Henriëtte
Cesar schrijft;
Dat is gelukkig ook zo maar ik kan me voorstellen dat jij, je toch zorgen maakt maar probeer desondanks niet in paniek te raken.
Zoals Cesar jou ook aanraadt; Houdt de plek van de beet in de gaten.
Maar het is wel zo dat niet bij iedereen een rode kring of vlek verschijnt.
Een Lymetest heeft op dit moment nog geen zin want het duurt een aantal weken voordat men antistoffen aanmaakt.
Veel sterkte en probeer rustig te blijven.
Henriëtte
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”