Teek knieholte lang geleden

Urbanized

Teek knieholte lang geleden

Berichtdoor Urbanized » Di 17 Dec 2019, 18:54

Beste lezers,

Ik kan me herinneren dat ik ooit wakker werd met een teek in mijn knieholte. Ik was toen op vakantie in het buitenland, in 2008 als ik me niet vergis. Geen idee hoe lang de teek in de knieholte heeft gezeten, maar daarna direct verwijderd en geen aandacht meer aan gegeven. Ik wist toen nog niet dat ze ziektes konden overbrengen.

Nu is mijn vraag: krijgt men direct na besmetting symptomen, of kunnen daar jaren overheen gaan?

Groet,

Urbanized

Jaybee

Re: Teek knieholte lang geleden

Berichtdoor Jaybee » Wo 18 Dec 2019, 16:55

Daar kunnen jaren overheen gaan. Met name na (hevige) stressmomenten of een ongeval kan het om de hoek komen kijken.
Heb je ergens last van momenteel of na die beet een rode plek gezien? (EM, bullseye achtige plek).

Zal ook even reageren op je persoonlijke bericht.
https://quantumleap.is/

Je lichaam is een zeldzame Lamborghini, laat jezelf niet afschepen..

Urbanized

Berichtdoor Urbanized » Wo 18 Dec 2019, 23:29

Jaybee schreef:Daar kunnen jaren overheen gaan. Met name na (hevige) stressmomenten of een ongeval kan het om de hoek komen kijken.
Heb je ergens last van momenteel of na die beet een rode plek gezien? (EM, bullseye achtige plek).

Zal ook even reageren op je persoonlijke bericht.

Waarom na stressmomenten of ongeval? Vanwege een onderdrukt imuunsysteem?

Na de beet heb ik er geen aandacht meer aan besteed. Wist wel dat het een teek was, maar was (nog) niet geïnformeerd over de gevaren ervan en zag het als een onschuldig iets.

Momenteel een terugval burnout, die eind april/begin mei 2019 begonnen was. Jaren daarvoor kreeg ik de gekste klachten, en nog steeds.

- stress, wat zich ging opstapelen
- nerveusiteit
- (steen)puisten op de rug en schouders
- nek, schouder en rugklachten (kraakte vaak m'n nek)
- maag/darmproblemen (vaak verstopping)
- warm hoofd (vaak kussen draaien)
- vermoeidheid (moeilijk uit bed komen s'morgens)
- paniekaanval
- angstoornis
- druk op de borst
- mistige strepen voor m'n ogen
- blaasjeseczeem
- alcoholintolerantie? (zeer zware katers)
- bijholteontstekingen (sinus?) met pijn omgeving wenkbrauwen
- soms leek het alsof botten in arm pijn deden
- aparte onderhuidse 'bultjes' op mijn voorhoofd die bijna niet te zien zijn
- kale plek in mijn gezichtsbeharing
- bij ontwaken korte tijd draaiduizeligheid
- overslaande hart
- ooglid ontsteking met paar opvallende rode spiertjes in de ogen
- processus xiphoideus die komt opzetten en weer zakt

Sommige klachten komen en gaan, andere zijn (tot nu toe) eenmalig geweest.

De 'burnout' is zowel fysiek, als mentaal. Ik heb bijvoorbeeld nog steeds last van de processus xiphoideus, die komt opzetten en weer zakt, hart die regelmatig overslaat, pieptoon in oor, last van een warm hoofd en moet vaak kussen draaien om koelte te zoeken, moeilijk uit bed komen vanwege vermoeidheid, langer willen doorslapen en vage onderhuidse puisten. Ademhaling is redelijk oppervlakkig en moet weleens diep inhaleren om voldoende zuurstof binnen te halen. Op mentale vlak is het een beetje wisselvallig. Soms angst, dan weer een wanhopig of verloren gevoel, dan weer eenzaamheid etc. Ook mijn perceptie is heel vaag, alsof ik een paar biertjes op heb en niet met mijn mentale benen op de grond sta. Is dit brain fog? Ook had ik in het begin van de burnout 2x een kortstondige derealisatie, alsof ik afgesloten werd van de realiteit. Daar was ik behoorlijk van geschrokken.

Soms voel ik me opeens weer de oude en dan denk ik 'he, ik ben er weer.' Het lijkt alsof het komt en gaat, in golven.

Ik heb recent Via mijn huisarts bloed laten prikken, ook op igG/igM, maar negatief. Wel was mijn ijzer aan de lage kant en had daar ijzertabletten voor gekregen, maar kom nog steeds moeilijk en vermoeid mijn bed uit.

Kan zijn dat ik nog veel dingen vergeten ben te vermelden, mijn geheugen werkt namelijk niet meer zo best.

Oh ja, mijn immuunsysteem ligt momenteel plat vermoed ik.

Groet,

Urbanized.

Jaybee

Berichtdoor Jaybee » Do 19 Dec 2019, 18:51

Dit kan zeker op een Lyme infectie duiden om het even kort te houden. Je klachten komen mij zeer bekend voor en ik kreeg met hetzelfde te maken bij mijn eerste heftige uitbraak (uitgelokt door stress en fysiek boven mijn grens gaan). Ik had mijn trommelvlies gescheurd en diezelfde dag begon de ellende..

Urbanized

Berichtdoor Urbanized » Vr 20 Dec 2019, 01:41

Jaybee schreef:Dit kan zeker op een Lyme infectie duiden om het even kort te houden. Je klachten komen mij zeer bekend voor en ik kreeg met hetzelfde te maken bij mijn eerste heftige uitbraak (uitgelokt door stress en fysiek boven mijn grens gaan). Ik had mijn trommelvlies gescheurd en diezelfde dag begon de ellende..

Erg is dat men iets mankeert en niet weet waardoor. Wat nog erger is dat met de huidige wetenschap nog steeds geen waterdichte test ontwikkeld is, terwijl de mensheid reeds op de maan geweest is. De ziekte is in 1910 ontdekt notabene. Na zoveel jaar, nog geen betrouwbare test, laat staan een medicijn.

Welke test komt momenteel het dichtst in de buurt?

Jaybee

Berichtdoor Jaybee » Vr 20 Dec 2019, 17:20

Urbanized schreef:Erg is dat men iets mankeert en niet weet waardoor. Wat nog erger is dat met de huidige wetenschap nog steeds geen waterdichte test ontwikkeld is, terwijl de mensheid reeds op de maan geweest is. De ziekte is in 1910 ontdekt notabene. Na zoveel jaar, nog geen betrouwbare test, laat staan een medicijn.

Welke test komt momenteel het dichtst in de buurt?

Je verwoord het goed, persoonlijk geloof ik daar helemaal geen snars van hoor. Naar mijn mening is de bacterie gewoon te zien onder een simpele donkerveld microscoop net zoals ze de maaginhoud van een teek kunnen onderzoeken hiermee (En dan zijn de aangetroffen spirocheten opeens wel van het type Borrelia). De medische industrie is de meest corrupte op aarde dus laat je niet al teveel wijs maken.
De corruptie zit zo diep dat zelfs artsen niet door hebben wat er werkelijk aan de hand is (sommigen gelukkig wel).

Je zou eens kunnen kijken op de website van Innatos labs in Nederland. Waarvoor ben je regulier nu allemaal getest?

Urbanized

Berichtdoor Urbanized » Za 21 Dec 2019, 19:59

Geld is tegenwoordig belangrijker dan mensen. Schaamteloos gewoon, vergetend dat ook zij in dezelfde situatie terecht kunnen komen. Pas als de nood hoog is, leert men zichzelf kennen.

Ik heb de standaard bloedtest van de huisarts gedaan. Beide negatief, zoals je kunt raden.

Jaybee

Berichtdoor Jaybee » Di 24 Dec 2019, 17:03

Exact mijn gedachte ;) Fijn dat je dat zelf al inziet want veel mensen hebben dat nog steeds totaal niet door.

Heb je ook een vitaminetest gedaan en ben je misschien getest op Pfeiffer?

Nogmaals zou het erg goed kunnen dat het hier wel om een Lyme infectie gaat of andere tekenbeet infectie (of een combi hiervan).

Urbanized

Berichtdoor Urbanized » Di 24 Dec 2019, 19:58

Jaybee schreef:Exact mijn gedachte ;) Fijn dat je dat zelf al inziet want veel mensen hebben dat nog steeds totaal niet door.

Heb je ook een vitaminetest gedaan en ben je misschien getest op Pfeiffer?

Nogmaals zou het erg goed kunnen dat het hier wel om een Lyme infectie gaat of andere tekenbeet infectie (of een combi hiervan).

Zolang het met mensen goed gaat hoor je ze niet (klagen).

Niet specifiek een vitaminetest. Wel hebben ze een paar ervan meegenomen in de test ivm met een ander doelonderzoek. Hieronder de uitslag van die paar vit:

Ijzer: 15
Vitamine D: 20
Vitamine B12: 411

Zijn de waarden goed?

Test op ziekte van Pfeiffer zou ik eventueel kunnen aanvragen. Maar is dat niet een eenmalige ziekte, waarna het lichaam zich imuun stelt?

RoelA

Berichtdoor RoelA » Di 24 Dec 2019, 20:18

Ijzer is binnen normaalbereik, maar zegt niet veel zonder ook transferrine en ferritine te meten (zie ook mijn topic over ijzertekort: viewtopic.php?f=31&t=2301 )

Je vitamine D lijkt me veel te laag, als dit tenminste om vitamine D 25 OH gaat. Normaalbereik is 75-185nmol/L. Kijk hier dus goed naar, want vitamine D is cruciaal voor je eerste lijn van defensie van het immuunsysteem: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3200473/

Je vitamine B12 lijkt me prima.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”