Woedend op de Nederlandse "zorg"

Nique

Woedend op de Nederlandse "zorg"

Berichtdoor Nique » Di 24 Nov 2020, 16:25

Ik ben echt woedend! Ik heb momenteel een betere week maar ik loop continu aan tegen een enorme muur van onwil en regeltjes die nergens op slaan. Het is MIJN lichaam! Ik probeer een LTT test te regelen maar het lukt maar niet.

Het lab wil eerst een verwijzing van een dokter, maar een dokter wil eerst een positieve bloed test uitslag om verder onderzoek te doen.

Wat is dit voor waanzin!? Ik ben het zo zat! Al drie jaar zit ik in deze molen en de reguliere zorg blijft maar aanmodderen! De woede die ik voel is echt ongekend! Ik ben van nature een heel rustig persoon met een heel rustig karakter. Maar ik trek het gewoon niet meer!

Elke keer kom ik uit bij schimmige 'Lyme-artsen" waar ik eerst tig consulten moet afgaan en mij duizenden euro's lichter maken!

Ik weet zelf heel goed wat ik nodig heb. Een positieve bloedtest zodat mijn' reguliere' arts aanleiding heeft om 'verder' onderzoek te doen (lumbaalpunctie), waaruit dan eindelijk eens na 3 godvergeten #€4&#!!! jaren begonnen kan worden met een IV behandeling.

Ik heb neuroborreliose. Alle andere ziektes zijn uitgesloten. Geen tumor, geen Parkinson, geen MS, geen ALS etc etc. Alles is al gecheckt.

Maar door de negatieve reguliere lyme test wil geen enkele reguliere arts verder.

Voor mij is het zo duidelijk! Zo! Duidelijk!. Ik was kerngezond! Tot 3 ik drie jaar geleden 9 teken uit mijn been trok, over een periode van 1 week. Opgemerkt omdat het vreselijk begon te jeuken.. En zelfs toen nog laten zitten omdat ik dacht dat het muggenbultem waren.

Enkele weken na de verwijdering beginnen mijn vingers raar te schokken. Anderhalve maand na de beten plotse duizeligheid aanvallen.. Enfin wat daarna allemaal volgde heb ik al eens beschreven. Het is een hel!

De laatste aanval was voor mij kantjeboord. Ik merkte dat het van mij niet meer hoeft! Ik heb er geen zin meer in als dit nog zo door gaat. De onwil, gewoon de arrogante onwil van de zorg is echt mensonterend!

Ik heb nu een betere week en ik merk echt dat het nu of nooit is! Ik probeer de test in Berlijn te regelen maar er is niemand die mijn bloed wil Afnemen. Moet ik dat dan maar zelf gaan doen!!!?? Met alle mogelijke gevolgen van dien!? Omdat de zorg het niet wil doen!? De buisjes worden opgestuurd,

Ik ben echt in alle staten!

Sorry maar ik moet dit kwijt.

Dit KAN toch niet zo langer!?
Laatst gewijzigd door Nique op Di 24 Nov 2020, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.

TheoA

Re: Woedend op de Nederlandse "zorg"

Berichtdoor TheoA » Di 24 Nov 2020, 17:37

Ja Nique, je bent niet de eerste Lymepatiënt die tegen een muur van onwil aanloopt.
En ik vrees dat je ook niet de laatste zult zijn.

De enige tip die ik je kan geven: bel de Lymevereniging in Amersfoort.
Misschien weten zij nog een betrouwbare arts waar je terecht kunt.

Sterkte!

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Vr 27 Nov 2020, 20:08

Hoi Nique,

Hoe gaat het nu?

Heb je al contact opgenomen met de Lymevereniging?
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Nique

Berichtdoor Nique » Di 15 Dec 2020, 20:14

Hoi,

Ik heb via een ILAD arts een LTT test laten doen in Berlijn. En HOERA! Hoera!..

Hij is positief. Dat wijst op een lyme infectie, sowieso ooit in mijn leven.

Nu heb ik zelf geen herinnering van ziek worden na een tekenbeet behalve de afgelopen drie jaar. Dus voor mij is het wel duidelijk.

Wat nu?

Ik ga 21 dagen aan de antibiotica. Doxycycline (200mg) per dag.

Maar gezien het om neuroborreliose gaat, is ceftriaxone intravenous effectiever. Maar dit kan altijd nog ingezet worden wanneer nodig.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”