Welke test nog proberen?

jfgroove

Welke test nog proberen?

Berichtdoor jfgroove » Do 30 Jan 2025, 11:07

Beste forumleden,

Ik ben in juli 2023 gebeten door een teek. 4/5 dagen later begon ik griepachtige klachten te krijgen. Ik heb toen van de huisarts 10 dagen doxycycline gekregen (1dd 100mg). Enkele maanden later begon ik periodiek klachten de krijgen. Steeds enkele weken ziekig, waarna het daarna weer wegging. Sinds maart 2024 zijn maar klachten niet meer weggegaan en constant aanwezig. Zelf denk ik dat de tekenbeet oorzaak van mijn klachten is. Echter, ik heb meerdere malen een Elisa-test gedaan, deze was telkens negatief. Ook mijn Western Blot was negatief. Ik heb ook getest op antistoffen van bartonella, babesia, Erhlichia, deze waren ook negatief. Ik heb een paar maanden geleden de C-Fish test laten doen bij NL-Lab. Deze toonde een laaggradige besmetting met bartonella en Borrelia. Bartonella WBA 3 met vitaliteit 34% en Borrelia WBA 3 met 28%. Nu weet ik dat de C-Fish test van NL-Labs geen gevalideerde test is, dus ik weet niet in hoeverre ik hierop kan vertrouwen.

Ik ben nu sinds 2,5 maand bezig met behandeling antibiotica bij een ILADS arts. Eerst 1 maand met doxycycline en daarna rifampicine en minocycyline.

Tot nu toe heeft dit geen enkel effect gehad. Geen vermindering klachten en geen herxheimer reacties. Nu blijkt uit bloedonderzoek ook dat mijn leukocyten laag zijn (2.1 /nl). Misschien dat dit mede bijdraagt aan dat de antibiotica weinig doet.

Ik wil graag met meer zekerheid achterhalen of ik de ziekte van Lyme heb of niet. Welke testen zouden jullie adviseren te doen om met meer zekerheid vast te stellen of ik het heb of niet? Kunnen jullie mij hierin adviseren? Graag ook rekening houden met de portemonnee van een gemiddeld persoon.

Alvast bedankt!!

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”