Dubieuze igm

Troptard

Dubieuze igm

Berichtdoor Troptard » Vr 31 Okt 2014, 12:28

Wat denken jullie moet een negatieve igm 100% nul zijn ?

Heb hier een elisa van jaren geleden en igm was toen nul,laatste elisa nu in zelfde labo igm 0,18

Had ondertussen nog tekenbeten waar er kans is dat die mormels lyme hadden of mijn immuunsysteem deed het terug even ...

Volgens het labo is igm 0,18 te laag voor lyme maar hoe laag ook ik vind het opmerkelijk dat het nu geen nul is...zeker omdat ik net er voor nog ab gebruikte !

De igm blijft positief
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

joos06

Re: Dubieuze igm

Berichtdoor joos06 » Vr 31 Okt 2014, 13:11

Ik heb er geen verstand van, maar ik zou ook denken dat als ze testen op anti stoffen, en deze gevonden worden, hoe weinig ook, dat er dan wel iets aan de hand is in elk geval. Kennelijk is er iets waar je lichaam op reageert. Zeker in combi met je verhaal. Maar nogmaals, dat is enkel mijn leeken gedachte.

Troptard

Berichtdoor Troptard » Vr 31 Okt 2014, 13:32

Hoy joos

Ik deel zelfde mening...als het iets aanduidt zal er toch iets zijn ? Al is het een enkele spirocheet met kluizenaarsbestaan die er de boel verziekt , maar ook ik ben leek ;)

jozzie

Berichtdoor jozzie » Vr 31 Okt 2014, 16:02

Hoi Troptard,

Ik heb op het ogenblik weer een hoofd als een neutronenster, dus goed redeneren kan ik niet. Maar de waarden van de diversen testen zijn marges, bereiken. Je kunt niet zeggen dat iets 100% negatief moet zijn om het echt negatief te laten zijn.
Ik denk dat er door de uit lees technieken en de reacties in je lijf op mogelijke infecties allerlei vervuiling optreedt waardoor er door de laboratoria marges worden gehanteerd, waar je binnen of buiten moet vallen.
Ik had bv ook een IGM die dubieus was en later gecorrigeerd werd naar negatief, omdat er een kruisreactie/beinvloeding plaatsvond door een andere infectie.
Volgens mij staat een en ander duidelijk uitgelegd op http://www.borreliose.nl.
Als ik me weer wat helderder voel zal ik proberen het op te zoeken.

Groet Jozzie

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Za 01 Nov 2014, 10:38

Misschien is het ook een goed teken Troptard: nl dat je terug anti-stoffen krijgt. Ik zou op die Elis a maar niet teveel betrouwen. Hoe was het Igm in jouw Blot ?

Troptard

Berichtdoor Troptard » Za 01 Nov 2014, 10:47

Blot ? Staat enkel igg 5 en igm 0,18 ...
In een ander labo kwam band 41 dacht ik boven,is dat de blot ?

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Za 01 Nov 2014, 23:45

Gewoonlijk staat er onder immunoblot of western blot een collectie "banden". Sommigen zijn hoogspecifiek andere niet.

Troptard

Berichtdoor Troptard » Wo 10 Dec 2014, 10:17

paperwhite schreef:Gewoonlijk staat er onder immunoblot of western blot een collectie "banden". Sommigen zijn hoogspecifiek andere niet.

Bij vorige test kwam er enkel p41 uit dacht ik ...

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”