al maanden verhoging.

JLBL

al maanden verhoging.

Berichtdoor JLBL » Do 07 Jan 2016, 10:28

Hoi allemaal,

Ik ben JL uit Eindhoven ,en ik ben medio juni 2015 gebeten door een teek ,dus dat is nu bijna 7 maanden geleden.
Ik ben toen naar de dokter geweest en die zei als ik geen uitslag rond de beet zou krijgen ,ik niet terug hoefde te komen.
Was niet het geval dus ik ging niet terug.

Ik heb sinds ruim 3 maanden verhoging en heb in oktober ook een longontsteking gehad, ik dacht dat het door het weer kwam ik dacht eerlijk gezegd niet meer aan die tekenbeet.

Totdat ik 1,5 maand geleden klachten erbij kreeg zoals: heftige steken in mijn buik en mijn rug + dat mijn longen continu pijn doen. En zo nu en dan duizeligheid. En de verhoging die niet weggaat natuurlijk nog.

Ik heb nu sinds 2 weken de uitslag van de bloedtest die ik heb afgenomen en ik ben dus positief getest op borrelia.
Ik heb nu een kuur doxycycline 2x per dag 100mg.

Maar mijn vraag is dat ik al maanden verhoging heb en daarvoor nooit. Dat ik bijna geen andere klachten dan steken in mijn buik en rug. En ik ben al een tijdje aan het lezen op verschillende fora ,en ik kom amper berichten tegen of informatie over verhoging met lyme.

En de verhoging lijkt niet weg te gaan.

Zijn er hier mensen met vergelijkbare klachten? Of dat de verhoging die ik heb wel met lyme te maken heeft, want ik ben voor andere bloedtesten negatief getest.

Alvast bedankt.
Gr JL

Josie

Re: al maanden verhoging.

Berichtdoor Josie » Do 07 Jan 2016, 10:45

Welkom JLBL,

JLBL schreef:Ik ben toen naar de dokter geweest en die zei als ik geen uitslag rond de beet zou krijgen ,ik niet terug hoefde te komen.
Was niet het geval dus ik ging niet terug.

Je huisarts heeft te weinig kennis, dit komt ziekelijk vaak voor. Een EM treedt bij ong. 50% van de patiënten niet op, bovendien kan die ook op andere plekken verschijnen dan op de plaats van de beet.

Uit de CBO richtlijn Lymeziekte 2011, blz 73:
Een scala aan systemische manifestaties wordt beschreven bij lymeziekte zoals lymfadenopathie, malaise, anorexie, moeheid, hoofdpijn, spier- en gewrichtspijn, nekpijn en (matige) koorts/temperatuursverhoging.

Josie

JLBL

Berichtdoor JLBL » Do 07 Jan 2016, 11:30

Bedankt voor je reactie Josie

Josie

Berichtdoor Josie » Do 07 Jan 2016, 11:37

JLBL, bij een huisarts met te weinig kennis heb je grote kans dat je een te korte antibioticakuur krijgt.

JLBL

Berichtdoor JLBL » Do 07 Jan 2016, 14:50

Ik heb een kuur van 30 dagen,

En de huisarts was best wel vaag over de uitslag van de bloedtest. want toen ik daarvoor belde zei ze: we zien dat je de lyme hebt doorgemaakt ,maar we weten nu niet of je het nu nog hebt :?:
Welke klachten heb je nu nog?

Ik antwoordde: nog steeds dezelfde dokter ,het wordt steeds erger.

Toen heeft ze 30 dagen 2x daags doxycicline voorgeschreven.

Ik moet contact opnemen als de klachten niet minder worden.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Ma 11 Jan 2016, 15:36

JLBL schreef:Maar mijn vraag is dat ik al maanden verhoging heb en daarvoor nooit. Dat ik bijna geen andere klachten dan steken in mijn buik en rug. En ik ben al een tijdje aan het lezen op verschillende fora ,en ik kom amper berichten tegen of informatie over verhoging met lyme.En de verhoging lijkt niet weg te gaan.Zijn er hier mensen met vergelijkbare klachten? Of dat de verhoging die ik heb wel met lyme te maken heeft, want ik ben voor andere bloedtesten negatief getest.

Hoi JLBL,

Je vraagt of er mensen zijn met vergelijkbare klachten, ja, hier nog iemand.
In 2009 was ik gebeten door een teek met EM en had 14 dgn amoxicilline gekregen, een half jaar later kreeg ik ook iedere avond verhoging, niet schrikbarend hoog, ik bleef toen wel gewoon doorwerken, maar toch verhoging, was het op een gegeven moment gaan meten: tegen de 38 was het meestal, en vaak om een uur of 19:00 uur begon het, soms iets later en soms iets eerder.
Dat is nogal lang doorgegaan toen, bijna 3 jaar zelfs, totdat ik ook een longontsteking kreeg en totaal ben ingestort.
Daarna kon ik vrijwel niks meer.
Mijn huisarts kon het niet plaatsen, omdat ik al een ab kuur had gehad (3 dagen na de tekenbeet) was het vlgs. hem toen der tijd onmogelijk om nog lyme klachten te kunnen hebben, en waren de klachten zo gezegd: atypisch volgens hem.
Maar achteraf gezien was het gewoon nog steeds die borrelia.

Ben uiteindelijk zelf gaan zoeken naar een behandeling, mijn huisarts wist er niet genoeg vanaf.

JLBL

Berichtdoor JLBL » Di 12 Jan 2016, 14:19

Hoi sproetje,
Bedankt voor je bericht.

3jaar rondlopen met verhoging ,ik schrok wel even ,dat is niet niks want dat is toch een reactie van je lichaam dat er iets niet in orde is.

Als ik vragen mag ,wat voor behandeling heb je uiteindelijk genomen?

Ik ga een doorverwijzing aanvragen bij mijn dokter ,want ik vind het schandalig hoe weinig de meeste huisartsen hiervan kennis hebben anno 2016 in Nederland.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Di 12 Jan 2016, 15:54

Door omstandigheden, (o.a.) het feit dat ik niet goed op de hoogte kon worden gebracht ivm het zoeken naar een goede lyme literaire arts en nog een aantal gebeurtenissen in de privé sfeer, was ik na antibioticum kuren via het regulier gaan zoeken (ik ben iemand die graag alles opzoekt via de wetenschap) kwam ik terecht bij het onderzoek van Eva Sapi.
Het cowden protocol ben ik toen zelf gaan doen.
Ik kreeg geen langdurige antibioticum en wist dus ook niet waar ik dat wel kon krijgen, ook zou ik niet geholpen kunnen worden bij de lyme poli's omdat mijn Elisa's steeds net op het randje waren en dus negatief.
Heb het protocol anderhalf jaar gedaan.
Ben gestopt en heb me laten testen in Duitsland.
Dit omdat ik voelde dat het nog niet helemaal goed zat.
Het verhaal wordt te lang om hier te schrijven, maar ik zou als ik jou was een oproep doen hier op het forum om te gaan zoeken naar een arts die wel goed kan helpen.

Sterkte.

JLBL

Berichtdoor JLBL » Di 12 Jan 2016, 16:29

Bedankt sproetje voor je bericht.

Ik heb morgen weer een afspraak bij mijn huisarts. Ik ga ook een oproep plaatsen.

Gr JL.

Quinten

Berichtdoor Quinten » Zo 24 Jan 2016, 10:22

Ook ik heb maandenlang temp. verhoging gehad zo rond de 37,7 á 37,8 graden. Vooral tegen de avond was de verhoging duidelijk voelbaar (en meetbaar). Bij bloedonderzoek werden er geen ontstekingswaarden aangetroffen. Bij mij werd dit echter naderhand gerelateerd aan lyme carditis dat moeilijk blijkt te diagnosticeren. Het blijft de vraag of dit inderdaad hiervan kwam of dat het 'gewoon' een lyme-uiting was (dus niet door het hart). Ik voelde me ook continue grieperig. Na 1 maand doxycycline werd het beter en na 2 maanden doxycycline was de temp. weer normaal in de ochtend 36.7 en 's avonds 36,9 tot max 37,2.Ondanks alle andere lyme-klachten die nog aanwezig zijn is de temperatuursverhoging niet meer teruggekomen.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”