ziek zijn naast de lyme

Daisy

ziek zijn naast de lyme

Berichtdoor Daisy » Di 23 Feb 2016, 16:23

Ik ben al een tijdje ziek maar dan ´gewoon´ ziek!
Dat is normaal al niet leuk, maar je weet dat het maar tijdelijk is omdat het over gaat.
Maar als je al verminderde weerstand hebt door de Lyme en ook je energie niet optimaal is bij Lyme, is het
toch alsof je dan door een normale ziekte zoals bij mij verkoudheid en oververmoeidheid totaal uit het lood bent geslagen. Het lijkt 10x erger te zijn.
Zelfs de kleinste dingen als naar de WC gaan je wassen maakt dat het lijkt alsof je een dag lang hebt staan verven in huis.
Zelfs praten kan ik niet meer opbrengen, te moe voor.

Dit ´gewone´ verkoudheidsvirus, want ik heb alleen maar die symptomen geen koorts of griepverschijnselen, gaan nog lang duren vrees ik.
Hoe kan het nou dat het je hele wezen aantast? Ik probeer alles altijd te verklaren. :|
Maar het blijkt weer dat de lyme de overhand gaat krijgen en uit zijn slaaptoestand is gekomen, en heerlijk aan het wroeten is als zout in een wond.

Hebben jullie daar ook ervaring mee?

Daisy
Bijlagen
lazy Sunday.jpg
uitgeteld.....
lazy Sunday.jpg (8.04 KiB) 4145 keer bekeken
Luister naar je lichaam.

Henriëtte

Re: ziek zijn naast de lyme

Berichtdoor Henriëtte » Wo 24 Feb 2016, 10:29

Goedemorgen Daisy,

Nog een andere ziekte erbij kunnen wij naast de Lyme er niet meer bij hebben. Door ons toch al gebrekkige immuunsysteem duurt een genezing veel langer en net zoals b.v. door een operatie of stress wordt de Lyme nog meer of weer opnieuw getriggerd.
Vorig jaar kreeg ik kinkhoest en het heeft 8 maanden geduurd eer het een beetje beter werd.
Ondanks vele maanden bijvoeding viel ik in korte tijd 14 kg af, was tot weinig of niets meer in staat.
Mijn Lymeklachten begonnen in die tijd weer flink op te spelen.
Inmiddels ben ik al weer 4 maanden aan de antibiotica en probeer af en toe een klein stukje te wandelen.
Ik wens jou heel veel sterkte en hoop dat het binnenkort weer wat beter met je gaat.
Probeer, ondanks alles, de moed erin te houden.
Liefs Henriëtte

Daisy

Berichtdoor Daisy » Wo 24 Feb 2016, 12:12

Dank je wel Henriëtte
Ja de moed erin houden doe ik wel. ;) Vooral omdat ik me focus op het komende voorjaar. Een heerlijk seizoen.
Je ziet weer kleur en licht en vogels en het opkomende groen. Ik kan me daarop erg verheugen.

Ik ben ook blij dat ik niet in het begin van de winter ziek ben geworden.
Ik weet nu dat ik een virale longontsteking heb, dus niet de bacteriele vorm die met antibiotica bestreden kan worden.
Mijn lichaam lost het zelf op maar duurt erg lang. Ik ben nu al 3 weken aan het kwakkelen. Omdat ik de hele dag door paracetamol slik onderdruk ik de koorts hiermee dus daarom had ik het niet echt door.

Ja naast de lyme sloopt dit je lichaam erg, ik heb geen energie voor andere dingen. Maar ik kan hier wel mee omgaan, je leert het wel of je wilt of niet.
Gelukkig is dit een vorm van ziekte die voorbij gaat al duren 4 weken wel heel lang. Maar Lyme duurt nog langer!

Daisy
Luister naar je lichaam.

Karin

Berichtdoor Karin » Do 25 Feb 2016, 10:42

Het gaat allemaal wel een beetje met extra-bonus-plus lijkt het inderdaad.
Al leek ik laatst griep te krijgen (al kan het natuurlijk best dat het 'gewoon' een verkoudheid was), maar dat was toch met een dag of 4 alweer redelijk te doen. Maar dat kan misschien ook door de antibiotica die ik slik tegen de Lyme, wellicht zorgt dat ook voor minder andere ziekte-ellende?

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”