NOS Journaal TV: RIVM krijgt veel vragen over nieuw tekenvirus (TBE)

Voor nieuws, actualiteiten en acties specifiek over Lyme-Borreliose.
Roxy

Re: NOS Journaal TV: RIVM krijgt veel vragen over nieuw tekenvirus (TBE)

Berichtdoor Roxy » Di 16 Aug 2016, 13:12

Hoi LolaLyme,
Lola Lyme schreef:
RIVM ontvangt tientallen vragen per week over nieuw tekenvirus
15 augustus '16

Afbeelding

Sinds er in het voorjaar een nieuw tekenvirus is gevonden, krijgt het RIVM hier wekelijks veel vragen over. Mensen zijn voornamelijk ongerust, en willen weten of ze zich zorgen moeten maken. Het nieuw gevonden virus heet het TBE-virus (tick-borne encephalitis). Deze veroorzaakt hersenvliesontsteking. Tot nu toe zijn er enkele patiënten in Nederland die het virus op de Sallandse Heuvelrug of de Utrechtse Heuvelrug hebben opgelopen. Dat meldt de Telegraaf.

Het meest gegeven advies van het RIVM is dat voorkomen moet worden dat iemand een tekenbeet oploopt. Indien een teek zich heeft vastgebeten, zorg en dan voor dat deze zo snel mogelijk verwijderd wordt.

Het TBE-virus gaat meestal over van dier op dier. In de enkele gevallen dat het overgaat op de mens, kan er hersenvliesontsteking ontstaan. De besmette patiënten in Nederland zijn herstellende.

Lees hier Bron: NationaleZorggids

Er is toch maar 1 patiënt .. :roll:
Heb ik iets gemist of weten zij meer ... ? :shock:

Het RIVM valt door de mand? Eergisteren noemt men nog 1 patiënt en vandaag noemt men enkele patiënten?
Waarom verbaast het mij niet dat er -veel- meer mensen zijn die TBE hebben opgelopen nu en of in het verleden ;)?
In het verleden is het niet herkend en erkend. Voor mij zo klaar als een klontje.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Terug naar “Nieuws, Actualiteiten en Acties”