Uitgebreid artikel, waarin ook naar dit forum wordt gelinkt....
Internet-adviezen
Mensen die menen de chronische variant van de ziekte van Lyme te hebben, geven op discussiefora op internet elkaar adviezen over hoe een bloedmonster naar zo’n Duits lab kan worden gestuurd, bijvoorbeeld via DHL. Andere adviezen zijn: “Het beste is natuurlijk via een lyme arts te laten prikken omdat reguliere artsen deze testen niet serieus nemen”, laat een discussiant weten. Verder: “Ik heb zelf ook al veel testen gedaan, maar heb mijn hoop nu dus gevestigd op Augsburg.” Er zijn ook waarschuwingen te lezen als: “Let op: uitslagen van deze testen worden niet door iedere arts geaccepteerd.”
Eindelijk weet ik eindelijk het verband tussen Renckens en Lyme! Hij blijkt afgestudeerd te zijn op modeziektes;
Vaak komen ze in aanraking met een militante omgeving van lotgenoten die hen het idee geeft dat ze slachtoffer zijn van een tekenbeet, van een virusinfectie, van een kop/staartbotsing of van een vergiftiging. Hun beeld verhardt dan waardoor er een verstoorde relatie ontstaat tussen patiënt en de reguliere arts waarna de zoektocht begint naar erkenning en naar genezing.” - See more at: http://www.kwakzalverij.nl/nieuws/lyme- ... S8WEN.dpuf
Nu is het wel zo dat je tegenwoordig veel minder hoort over whiplash en bekkeninstabiliteit en ik vraag me wel eens af wat er gebeurt als blijkt dat de LTT, Elispot etc. echt niet deugen.