4 april 2018
Jill (17) heeft de ziekte van Lyme: 'Ik leef van dag tot dag'
Inmiddels weten we dat je ook besmet kunt zijn zonder zo'n rode kringJill Frederiks uit Alphen aan den Rijn leeft al bijna vijf jaar met de ziekte van Lyme, maar weet dat pas sinds enkele maanden. Ze heeft vorige week de stichting 'Leven met Lyme' opgericht. Daarmee wil ze geld inzamelen voor kinderen en jongeren met de ziekte van Lyme, van wie de ouders niet alle onderzoek en behandelingen zelf kunnen betalen.
Lees meer gehele artikel; Bron https://www.ad.nl/alphen/jill-17-heeft- ... ~af0fc095/,,In mei 2013 ging ik met groep 8 van de vrije school op kamp naar de Ardennen. De school adviseerde om na thuiskomst te checken dat niemand een tekenbeet had. Bij mij zat er een onder mijn oksel. Die hebben we verwijderd. We hebben er met de huisarts contact over gehad, maar er zat geen rode kring om de beet. In die tijd gold nog dat je dan ook niet besmet was. Inmiddels weten we dat je ook besmet kunt zijn zonder zo'n rode kring.''Hij stelde de ziekte van Lyme vast, chronisch en acuut, en daarnaast acht actieve co-infecties waaronder Pfeiffer.