Jill (17) heeft de ziekte van Lyme: 'Ik leef van dag tot dag'

Voor nieuws, actualiteiten en acties specifiek over Lyme-Borreliose.
Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 04 Apr 2018, 14:31

AD
4 april 2018
Jill Frederiks uit Alphen aan den Rijn leeft al bijna vijf jaar met de ziekte van Lyme, maar weet dat pas sinds enkele maanden. Ze heeft vorige week de stichting 'Leven met Lyme' opgericht. Daarmee wil ze geld inzamelen voor kinderen en jongeren met de ziekte van Lyme, van wie de ouders niet alle onderzoek en behandelingen zelf kunnen betalen.
Inmiddels weten we dat je ook besmet kunt zijn zonder zo'n rode kring
,,In mei 2013 ging ik met groep 8 van de vrije school op kamp naar de Ardennen. De school adviseerde om na thuiskomst te checken dat niemand een tekenbeet had. Bij mij zat er een onder mijn oksel. Die hebben we verwijderd. We hebben er met de huisarts contact over gehad, maar er zat geen rode kring om de beet. In die tijd gold nog dat je dan ook niet besmet was. Inmiddels weten we dat je ook besmet kunt zijn zonder zo'n rode kring.''
Hij stelde de ziekte van Lyme vast, chronisch en acuut, en daarnaast acht actieve co-infecties waaronder Pfeiffer.
Lees meer gehele artikel; Bron https://www.ad.nl/alphen/jill-17-heeft- ... ~af0fc095/
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Roxy

Re: Jill (17) heeft de ziekte van Lyme: 'Ik leef van dag tot dag'

Berichtdoor Roxy » Wo 04 Apr 2018, 14:53

alphens.nl
31 maart 2018
Alphense Jill richt stichting Leven met Lyme op
Met haar stichting wil Jill Frederiks bereiken dat het geen jaren meer hoeft te duren voordat bij kinderen de diagnose Lyme wordt gesteld. Ook voorlichting, het bevorderen en stroomlijnen van onderzoeks- en behandelmogelijkheden, betere samenwerking en kennisuitwisseling en het financieel mogelijk maken van speciale behandelcentra in Nederland behoren tot de doelstellingen van de stichting Leven met Lyme.

Het eerste geldbedrag voor de stichting Leven met Lyme wordt 14 april a.s. opgehaald, als een team voor Jill meedoet aan een sponsorloop voor Lyme-patiënten: Lopen voor Lyme, bij het Henschotermeer in Woudenberg. Van 16 tot 22 april a.s. wordt de Week van de Teek in Nederland gehouden.
Lees meer gehele artikel; Bron http://www.alphens.nl/nieuws/overig/302 ... me-op.html
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Terug naar “Nieuws, Actualiteiten en Acties”