Indy de Vroome het voormalige supertalent (21) heeft de ziekte van Lyme en vreest voor het einde van haar tenniscarrière

Voor nieuws, actualiteiten en acties specifiek over Lyme-Borreliose.
Roxy

Indy de Vroome het voormalige supertalent (21) heeft de ziekte van Lyme en vreest voor het einde van haar tenniscarrière

Berichtdoor Roxy » Za 17 Mar 2018, 13:15

NRC
16 maart 2018
‘Ik dacht altijd dat ik onschendbaar was’
Interview Indy de Vroome - Het voormalige supertalent (21) heeft de ziekte van Lyme en vreest voor het einde van haar tenniscarrière. „Ik weet niet in hoeverre het realistisch is dat ik nog helemaal ga herstellen en op het hoogste niveau terugkeer.”

Ze vertelt in de verleden tijd, alsof haar eens zo veelbelovende tenniscarrière bijna voorbij is. Door een infectieziekte is dat een reëel scenario. Op een woensdagochtend in een Van der Valk-restaurant bij Den Bosch, doet Indy de Vroome haar verhaal. Het is een somber stemmend relaas. Soms vecht ze tegen de tranen.

Sinds juli 2016 speelde ze geen officiële wedstrijd meer. Alleen de mensen in haar omgeving wisten waarom. Na bijna twee uur zegt ze: „Ik kan niet doen wat ik het liefste doe. De droom die ik altijd voor ogen had, die lijkt heel moeilijk te verwezenlijken. Ik heb veel verloren [door de ziekte]. Maar ik probeer zo positief mogelijk te blijven, en hoop dat ik terug kan keren.”
Zoektocht
De ziekte is rond oktober 2017 gediagnosticeerd na een test die werd afgenomen door haar huisarts. Al in mei 2016 kreeg ze tijdens een reeks toernooien in Japan last – vermoedelijk is de bacterie in die periode overgedragen. De klachten toen: verlies van kracht na een bepaalde inspanning, met name in haar linkerbeen. Die zomer van 2016 moest ze opgeven in twee duels bij toernooien in Zwitserland en Roemenië – haar laatste partijen tot nu. „Daar ging het helemaal niet meer.”

Indy de Vroome: „Artsen zeiden: ik kan het niet vinden, dit is niet mijn afdeling, ga maar weg.”

De zoektocht naar wat er mis was, duurde lang. „Artsen zeiden: ik kan het niet vinden, dit is niet mijn afdeling, ga maar weg. Er is geen oplossing, geen oorzaak, je weet niks. Op een gegeven moment zeiden dokters: je moet niet verder zoeken, want dat maakt het erger.”

Een maand lang is ze behandeld met antibiotica. Zonder succes. „Een supergrote teleurstelling.”
Lees meer gehele artikel; Bron https://www.nrc.nl/nieuws/2018/03/16/ik ... s-a1596004
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Roxy

Re: Indy de Vroome het voormalige supertalent (21) heeft de ziekte van Lyme en vreest voor het einde van haar tenniscarr

Berichtdoor Roxy » Wo 11 Apr 2018, 13:49

de Volkskrant
10 april 2018
Haarhuis selecteert zieke speelster als sparringpartner in Fed Cup
Indy de Vroome kampt met de ziekte van Lyme en speelde haar laatste partij in juli 2016. Toch mag ze met het Nederlandse tennisteam mee naar Australië.
Lees meer gehele artikel; Bron https://www.volkskrant.nl/sport/haarhui ... ~a4591876/
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Terug naar “Nieuws, Actualiteiten en Acties”