injektienaalden van Terumo

Voor nieuws, actualiteiten en acties specifiek over Lyme-Borreliose.
Lola Lyme

Re: injektienaalden van Terumo

Berichtdoor Lola Lyme » Zo 24 Jan 2016, 18:58

De epoxy deeltjes lekkende injectienaald onder het bekende vloerkleed geveegd
 24 januari 2016

In maart 2015 uitgebreid op tv/radio, in de kranten, direct gevolgd door een tijdelijke vaccinatiestop bij de consultatiebureaus op last van de Inspectie in afwachting van de onderzoeksresultaten van het RIVM.

De 'sussende' eindconclusie van de Inspectie naar het publiek toe (in nauwelijks 2 maanden tijd) werd door velen als een zorgwekkende, zoniet schokkende, koude douche ervaren. 'Het mogelijke gezondheidsrisico van injectienaalden van Terumo en andere fabrikanten is verwaarloosbaar', punt uit… En verder horen we er niets meer van, radiostilte alom. Zelfs onderzoeksjournalisten willen hun handen hier blijkbaar niet (meer) aan branden.

Conclusie: werd het probleem intussen opgelost? Een kort en bondig: NEE!

Lees meer Bron: BestGezond
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Di 09 Feb 2016, 15:36

Niet te stoppen zijn de turemo injectie naalden, het lijkt alsof er maar 1 bedrijf is in de hele wereld die deze naalden maakt
Als dit bedrijf komt stil te liggen, komen ook onze vaccins stil te liggen.
(en dat mag natuurlijk niet)
Wel niet erg snugger om op 1 paard te wedden als het gaat om het leveren van injectie naalden
Als er iets met zo'n bedrijf gebeurt (en dat is nu het geval) is er geen back up.

https://qualitybs.wordpress.com/2015/03 ... mdeeltjes/

De Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) is met Europese partnerorganisaties een onderzoek gestart. Vooralsnog zegt zij geen klachten vanuit de markt te hebben ontvangen die wijzen op onaanvaardbare gezondheidsrisico’s voor patiënten. Zij roepen dan ook de klokkenluider op om hen meer informatie te verstrekken. En in tegenstelling tot het Ranbaxy schandaal komt IGZ iets sneller met het advies de betreffende Terumo injectienaalden tot nader onderzoek niet te gebruiken. Wel zou volgens EenVandaag de klokkerluider zich eerst tevergeefs bij IGZ hebben gemeld, voordat hij met zijn verhaal naar EenVandaag stapte. De oproep aan de klokkeluider van IGZ om zich bij hun te melden is in dat daglicht een beetje bijzonder. Het Belgische Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten (FAGG) adviseert om voorlopig toch te blijven vaccineren met injectienaalden van het bedrijf Terumo. Uitstellen van een vaccinatie vormt naar hun zeggen een groter gezondheidsrisico dan de lijm in de injectienaalden.
.......

Roxy

Berichtdoor Roxy » Di 09 Feb 2016, 16:15

Persoonlijk ben ik ook niet blij met de naalden. Er is geen andere keuze, ik moet ze gebruiken bij de noodzakelijke B12 injectie behandeling. Het is in mijn geval van levensbelang dat wordt meer en meer duidelijk en het zal een levenslange behandeling gaan worden.

Kun je andere veiligere naalden vinden en gebruiken? Ik weet het eerlijk gezegd niet. Er zijn naalden van Nipro en van Becton Dickinson (BD) daar werk ik mee http://www.daxtrio.nl/
Deze naalden koop ik zelf. Om de discussie te omzeilen met de huisarts en de apotheek over het (enige?) merk wat zij voeren en andere merken niet kunnen (willen) bestellen en leveren?.. zonde van de energie.
Het zijn de kosten niet en of je nu door de hond of de kat wordt gebeten ;) :) je betaalt het voorlopig toch uit eigen zak van het verplichte eigen risico van €385,-.

Maar wat ik er van lees en heb begrepen is dat bij alle soorten naalden als glijmiddel een siliconen olie zit.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Daisy

Berichtdoor Daisy » Di 09 Feb 2016, 16:56

Even hierop reageren:
Ik ben vorig jaar toen dit speelde ( zie mijn berichten hierover) gelijk naar mijn apotheek gegaan en heb een ander merk naalden gevraagd. Die gebruik ik nu nog steeds.
Het merk is: Microlance
Maar op internet zijn nog meer merken te bestellen hoor.

Ik waag me niet meer aan Terumo. Ook ik zal levenslange B12 moeten prikken. Al weet je het natuurlijk nooit of hier ook niet stofje Bisfenol inzit, maar bij het merk Terumo lekte dat stofje, en dat is schadelijk want het komt wel rechtstreeks de spier in.

Ook pak ik tegenwoordig geen kassabonnen meer aan die niet belangrijk zijn. Want ook daarin zit het stofje. Lijkt me niet echt gezond voor de kassières. En als je ze aanpakt, thuis gelijk je handen goed wassen.

"Het stofje wordt gebruikt om van allerhande soorten plastics te maken. Deze plastics vind je terug in de meeste verpakkingen van voedingsmiddelen. Maar het zit ook in materialen die bij de tandarts gebruikt worden, het zit in cosmetica, in ooglenzen en bonnetjes van bijvoorbeeld de supermarkt.
Schadelijk
Het is niet zonder risico. Met name voor vrouwen is de stof schadelijk, het verstoort het vrouwelijke hormoon. Wanneer je maar genoeg bisfenol A in je lichaam hebt, gaat het een interactie aan met de vrouwelijke hormonen en geeft het verstoring. In het algemeen wordt het in verband gebracht met hartziekten, kanker, diabetes en verstoringen aan het zenuwstelsel. Er zijn inmiddels honderden onderzoeken geweest naar deze stof. Bijna alle wijzen uit dat er mogelijke risico’s bestaan. Maar het voornaamste is dat er onder onderzoekers discussie bestaat over dosis waardoor je de risico’s loopt bij blootstelling. De stof is in elk geval in babyflesjes verboden.

Hormoonverstoorder

De schadelijke effecten van de hormoonverstoorder bisfenol A zijn nog merkbaar tot in de vierde generatie nageslacht. Dit is weliswaar getest op muizen maar mocht dit ook voor mensen gelden, dan zou dat betekenen dat de huidige zwangere vrouwen hun achter-, achterkleinkinderen al hebben besmet. Zwangere vrouwen die dagelijks worden blootgesteld aan bisfenol A dragen de effecten ook over op hun foetus. De ontwikkeling kan dermate verstoord raken dat er later sprake is van een verstoord concentratievermogen, zenuwachtigheid en andere gedragsafwijkingen."

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... al-in.html
Heb ik nou concentratieproblemen en een verstoring van het zenuwstelsel door de Lyme of door de bisfenol vanwege het langdurige injeteren met de terumonaalden? :roll:

Daisy
Laatst gewijzigd door Daisy op Di 09 Feb 2016, 17:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Luister naar je lichaam.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Di 09 Feb 2016, 17:03

Hoi Daisy,
Dank je wel voor de aanvullende informatie!
Daisy schreef:Het merk is: Microlance
Dat zijn de naalden van Becton Dickinson (BD) http://www.daxtrio.nl/injectiemateriaal ... alden.html waar ik ook mee werk?
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Daisy

Berichtdoor Daisy » Di 09 Feb 2016, 17:23

Hoi Roxy
Ja klopt er staat bij mij ook BD. op! In iedergeval een veiliger idee! :idea:

Daisy ;)
Luister naar je lichaam.

Terug naar “Nieuws, Actualiteiten en Acties”