Ik denk dat het goed is dat er ook eens artikelen verschijnen in de media waarin mensen vertellen over te zijn hersteld van Lyme. Wat mij opvalt als mensen elders in Lyme groepen vertellen van verbetering en of herstel van de ziekte van Lyme met het volgen van verschillende behandelingen (regulier-, niet-regulier(natuurlijk) of een combinatie) dat er met regelmaat met irritatie en ongeloof op wordt gereageerd. Het is jammer dat lotgenoten elkaar daar op bekritiseren en afvallen in plaats van elkaar te steunen en blij te kunnen zijn voor die persoon.Eus schreef:Eerlijk gezegd vond ik het een verademing eens een artikel te lezen over iemand die zegt hersteld te zijn van Lyme.
Verbetering en of herstel kan mogelijk zijn viewtopic.php?f=32&t=357 en viewforum.php?f=36
Mee eens. Het is beter om verschillende Lyme patiënten en ervaringen in de media te laten zien zodat er een breder en realistischer beeld wordt gegeven over de ziekte van Lyme/chronische Lyme.Eus schreef:Het doet de beeldvorming omtrent Lyme in mijn ogen geen goed door uitsluitend verhalen te plaatsen over mensen in donkere kamers etc.
Bij de Lyme patiënten die zeer ernstig ziek zijn geworden en in donkere kamers liggen dat is voor ons schokkend om in beeld te zien. Maar hoe is dat voor de mensen thuis op de bank?
Een voorbeeld wat ik mij kan herinneren uit de ME tijd is de uitzending met twee patiënten https://www.npo.nl/de-vijfde-dag/29-05- ... _101196114 Daar werd erg verschillend op gereageerd door mensen uit Nederland van steun geven tot het afdoen als aanstellerij of 'tussen de oren' en verwijzen naar Solk en cognitieve gedragstherapie. Heel pijnlijk voor de betreffende mensen.
Uit het artikel van Vrouw.nl spreekt het citaat van Asja voor mij voor zich
Het geldt voor iedere behandeling regulier-, niet-regulier(natuurlijk) of een combinatie behandeling wat voor de ene persoon aanslaat en werkt kan voor een andere persoon niet aanslaan en niet werken.“Ik weet hoe verschrikkelijk Lyme is. Toen ik zo ziek was, las ik constant over de ziekte. Als je leest over mensen die het hebben en accepteren dat ze niet meer beter worden, word ik heel verdrietig. Ik hoop alleen mee te geven dat alle Lyme-patiënten hoop moeten houden.
Voor mij werkte deze methode, voor een ander werkt wellicht iets anders. En ik mij nu voel, dat gun ik alle mensen die kampen met Lyme.”