Wietse Bosmans & Cyclocross & Lyme

Voor nieuws, actualiteiten en acties specifiek over Lyme-Borreliose.
Sproetje

Re: Wietse Bosmans & Cyclocross & Lyme

Berichtdoor Sproetje » Zo 28 Dec 2014, 23:17

Lola Lyme schreef:Dat staat in het stuk over Nick Nieuwdorp, een veelbelovend Nederlands wielertalent..

o, okee, soms gaan de namen bij mij een beetje door elkaar, heb ik wel vaker last van, eigenlijk wel heel vaak en heb er grote moeite mee om de juiste persoon de juiste naam te geven, vooral als de namen voor mij onbekend zijn. :oops:

Lola Lyme schreef:Dan kan je een journalist weinig kwalijk nemen, toch?

Nee, dat doe ik ook niet hoor, maar het was weer zo overduidelijk dat de informatie door bv de overheid nogal tekort schiet.
(Ik moest denken aan het debat van minister Schippers met Stichting Tekenbetenziekte over de vb. die de minister toen noemde voor betere informatie...)

Lola Lyme schreef:Heb je de foto van zijn 'muggenbeet' gezien?

Nee, maar nu wel,
Ziet er niet goed uit

Lola Lyme schreef:(Langdurige AB (regulier) is voor mij geen optie, maar ik begrijp je wel...)

Ik had het wel heeeel graag willen hebben direct na mijn tekenbeet, ipv die lage dosis amoxilline pas na 3 dagen
Henk Grol kreeg het meteen na de muggebeet en dan een hoge dosis.
Dan word ik toch een beetje jaloers

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Ma 29 Dec 2014, 17:50

Sproetje schreef:o, okee, soms gaan de namen bij mij een beetje door elkaar, heb ik wel vaker last van, eigenlijk wel heel vaak en heb er grote moeite mee om de juiste persoon de juiste naam te geven, vooral als de namen voor mij onbekend zijn. :oops:

Geen probleem, heb ik ook regelmatig :mrgreen:

Sproetje schreef:Nee, dat doe ik ook niet hoor, maar het was weer zo overduidelijk dat de informatie door bv de overheid nogal tekort schiet.
(Ik moest denken aan het debat van minister Schippers met Stichting Tekenbetenziekte over de vb. die de minister toen noemde voor betere informatie...)

Alle 'officiele' informatie over Lyme vertoont aanzienlijke manco's ten opzichte van de wel aanwezige wetenschappelijke kennis

Sproetje schreef:
Lola Lyme schreef:(Langdurige AB (regulier) is voor mij geen optie, maar ik begrijp je wel...)

Ik had het wel heeeel graag willen hebben direct na mijn tekenbeet, ipv die lage dosis amoxilline pas na 3 dagen
Henk Grol kreeg het meteen na de muggebeet en dan een hoge dosis.
Dan word ik toch een beetje jaloers

Logisch
Ik heb een haat-liefde verhouding met sport :mrgreen:
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Vr 23 Jan 2015, 22:59

Bosmans 'Alle parasieten moeten dood'
22.01.2015

Wietse Bosmans maakt komende zondag zijn rentree in de wereldbekermanche in het Nederlandse Hoogerheide. De veldrijder van BKCP-Powerplus sukkelde de voorbije weken met de naweeën van de ziekte van Lyme.

Het is de tweede rentree van Bosmans..

"Mijn ziektesymptomen zijn intussen helemaal verdwenen", liet Bosmans optekenen op de website van zijn ploeg. "Ik heb in het Spaanse Benicassim samen met de ploegmaats alle voorziene trainingen kunnen afwerken."

Bosmans neemt wel nog altijd antibiotica. "In eerste instantie kreeg ik na mijn afhaken opnieuw een rustperiode opgelegd, gekoppeld aan een zoveelste antibioticakuur", legde hij uit. "Die antibiotica behoren nog altijd tot mijn dagelijks menu en dat blijft zo tot het einde van het seizoen. We nemen geen enkel risico meer, alle parasieten in mijn lichaam moeten dood."

Lees meer Bron: Sport.be
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Ma 26 Jan 2015, 13:44

Wietse start in Hoogerheide: "Laten zien dat ik hard gewerkt heb"
24 Jan 2015

Wietse maakt morgen zijn rentree in de wereldbekermanche in Hoogerheide, na een tweede gedwongen competitiestop dit seizoen door de ziekte van Lyme.

Op Twitter:
Wietse Bosmans @bosmanswietse

Nog erg slecht gevoel vandaag in hoogerheide! Wel goed van @mathieuvdpoel #tevroegnog #ontgoocheld #meervanverwacht #mentalerustnodig #klote
17:49 - 25 januari 2015

Bron: Wietse Bosmans

Troptard

Berichtdoor Troptard » Ma 26 Jan 2015, 20:02

Ik las ; na een nieuwe bloedtest blijkt lyme nog aanwezig... Ik vraag me alweer af welke test !

Het lijkt er meer en meer op dat wietse er te laat bij was en het de onbestaande chronische kant opgaat,zijn lichaam uitbuiten en verder trainen als tevoren zoals hij blijkbaar deed zal er ook geen goed aan doen en de lyme vermoedelijk meer vrij spel geven...wij weten al dat tot je tandvlees gaan averechts werkt
Als wietse meeleest,kalm aan laat het seizoen voor wat het is en hopelijk gerecupereert voor volgend jaar !
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Za 31 Jan 2015, 00:48

Troptard schreef:Ik las ; na een nieuwe bloedtest blijkt lyme nog aanwezig... Ik vraag me alweer af welke test !

:?: :? :shock: :? :?:

Wietse na opgave in Hoogerheide: "Mijn gezondheid is een jojo"
28 Jan 2015

Wietse kende een voortreffelijke stage in Spanje en keek dan ook met veel vertrouwen de wedstrijd in Hoogerheide tegemoet. Dat werd een afknapper van formaat. “Ik had een heel slecht gevoel op de fiets en had totaal geen kracht, waardoor ik de wedstrijd vroegtijdig moest verlaten”, vertelt Wietse

“Lichaam is nog uitgeput”

“Eigenlijk sta ik weer even ver als enkele maanden geleden. De resultaten van mijn bloed tonen aan dat de ziekte van Lyme niet meer aanwezig is, maar toch is mijn lichaam nog uitgeput omdat het zo hard heeft moeten vechten tegen de ziekte.”

Lees meer

Op Twitter:
Jan 28

Vandaag weer mooi dieptepunt bereikt! Na 15min stapvoets op de fiets naar huis gegaan. Zo moe, zo kapot!! #vuilenaweën #Lyme #eindeloos

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Vr 06 Feb 2015, 23:07

Sterke vierde plaats in Maldegem: "Terug een goed gevoel"
4 Feb 2015

Minder dan twee weken na zijn opgave in de wereldbekermanche in Hoogerheide, stond Wietse vandaag terug aan de start van de Parkcross in Maldegem. Ondanks de gezondheidsperikelen van de laatste maanden, slaagde Wietse erin om de cross te maken en te eindigen op een vierde stek

Lees meer

Op Twitter:
Feb 4

Had some serious fun op de parkcross Maldegem! Hele cross op kop en koers echt meegemaakt! #4e #langgeleden #nicefeeling #goodfeeling #stap1

"Zoals ik me nu voel, start ik zaterdag in Lille"
5 Feb 2015

De laatste maanden waren er met hoogtes en vooral laagtes voor Wietse. Zijn vierde plaats in Maldegem kwam dan ook als een opsteker van formaat."Ik had het beste gevoel in maanden", Aldus Wietse

Lees meer

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Vr 13 Feb 2015, 19:40

23ste plaats in Lille: "Interval nekte me vandaag"
7 Feb 2015

In Lille kon Wietse geen vervolg breien aan zijn knalprestatie van woensdag in Maldegem. In de laatste manche van de bpost bank trofee strandde Wietse vandaag op de 23ste plaats. "De eerste dertig minuten vielen mee. daarna zakte ik weg", vertelde Wietse achteraf.

Lees meer

Troptard

Berichtdoor Troptard » Za 14 Feb 2015, 11:27

Verrassend en mooie prestatie hoe wietse zich in maldegem naar de vierde plaats trapte ! Denk dat hij (en zijn artsen ?) doorhebben dat hij beter (nog) niet alles geeft dit seizoen,goed dat hij hier en daar toch pauze inlast
Vraag me trouwens af of hij nog medicatie krijgt ...
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Za 14 Feb 2015, 16:13

Troptard schreef:Verrassend en mooie prestatie hoe wietse zich in maldegem naar de vierde plaats trapte ! Denk dat hij (en zijn artsen ?) doorhebben dat hij beter (nog) niet alles geeft dit seizoen,goed dat hij hier en daar toch pauze inlast
Vraag me trouwens af of hij nog medicatie krijgt ...

Wietse heeft eerder gemeld tot einde seizoen antibiotica te nemen
Lola Lyme schreef:
Bosmans 'Alle parasieten moeten dood'
22.01.2015

"Die antibiotica behoren nog altijd tot mijn dagelijks menu en dat blijft zo tot het einde van het seizoen. We nemen geen enkel risico meer, alle parasieten in mijn lichaam moeten dood."

Lees meer Bron: Sport.be

Het is topsport,
met sponsors, contracten en belangen,
best een harde wereld waar je zo goed bent als je laatste prestatie..

En dan is het veldrijden nog gemoedelijk te noemen,
maar ik geloof dat ze nu wel inzien dat Lyme (& co) niet te vergelijken is met de gemiddelde infectie

...zelfs niet voor een topsporter in de bloei van zijn leven

Terug naar “Nieuws, Actualiteiten en Acties”