Dhr. Roemer toont in ieder geval meer lef als mevrouw Schippers, die notabene uit die contreien komt en dit haar vakgebied is als minister van Volksgezondheid
Zo wil ik als Lyme patient graag van haar weten wat zij doet als economische (geldelijke) belangen en gezondheidsbelangen bijvoorbeeld van chronische Lyme patienten en de erkenning daarvan met elkaar in conflict komen welke kant zij en haar departement dan (uiteindelijk) kiezen?
En als een van haar naasten of zij zelf chronische Lyme krijgt of ze dan nog steeds de CBO-richtlijnen volgt of dat daar dan plotseling vanaf wordt geweken met dure (niet vergoede) privé behandelingen eventueel gevolgd in het buitenland, zo maar wat vragen die mij te binnen schieten?
Saillant detail:
Als ik de woordvoerder van Inatoss Oss goed heb gevolgd in Woudenberg wordt er nu door hun een nieuwe Lyme-test ontwikkeld, die een Lyme-besmetting kan aantonen voor, let wel mensen die net! een tekenbeet hebben gehad en zich dit ook als zodanig kunnen herinneren, zij zoeken daar nog testpersonen voor, helaas voor mij voldoe ik niet aan die criteria (net als de postcode leefgebied eis van Lymecentrum, UMC Nijmegen overigens maar dat terzijde)
In bovenstaande situatie missen wij volgens mij nog een immens grote groep (chronische) patienten met klinische klachten (eventueel pas jaren later ontwikkeld!) die ook getest moeten worden op Lyme.
Gezien de grote hoeveelheid jaarlijkse tekenbeten vraag ik mij oprecht af of mensen er zelf nog wel erg in hebben als ze zojuist gebeten zijn door een teek, je hoef immers niet altijd meteen klachten te ontwikkelen, sommigen ontwikkelen überhaupt geen klachten en een EM-huidplek is ook niet altijd aanwezig?