RTL 4 Nieuws TV Twee miljoen euro subsidie voor test die Lyme al vroeg op kan sporen

Voor nieuws, actualiteiten en acties specifiek over Lyme-Borreliose.
Roxy

Re: RTL 4 Nieuws TV Twee miljoen euro subsidie voor test die Lyme al vroeg op kan sporen

Berichtdoor Roxy » Wo 10 Aug 2016, 17:36

Hoi Eus,
Eus schreef:Tjee, wat als er eindelijk een goede test zou zijn, die onderscheid kan maken in acute en chronische Lyme? Graag ook dan een bevolkingsonderzoek!
Zou mooi zijn. Maar wij zullen nog eerst wel een tijd geduld moeten blijven houden ;) voor het zover is.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Sproetje

Re: RTL 4 Nieuws TV Twee miljoen euro subsidie voor test die Lyme al vroeg op kan sporen

Berichtdoor Sproetje » Wo 10 Aug 2016, 17:43

Roxy schreef:Zou mooi zijn. Maar wij zullen nog eerst wel een tijd geduld moeten blijven houden voor het zover is.

Vind je niet dat het een beetje erg lang duurt als het over lyme gaat? :twisted:
Dat is nu al 30 jaar lang hetzelfde liedje.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 10 Aug 2016, 18:09

@Sproetje,
Sproetje schreef:
Roxy schreef:Zou mooi zijn. Maar wij zullen nog eerst wel een tijd geduld moeten blijven houden voor het zover is.

Vind je niet dat het een beetje erg lang duurt als het over lyme gaat? :twisted:
Dat is nu al 30 jaar lang hetzelfde liedje.
Ja het duurt zeker lang maar ik laat mijn Lyme-leven er niet door verpesten en of gefrustreerd/boos raken.
Ik heb veel verloren door de ziekte van Lyme en schade/beperkingen gekregen als gevolg van de ziekte, maar ik weiger om negatief, gefrustreerd, boos of verbitterd te worden.

De ziekte MS (waar mijn vader in juni jl aan is gestorven) werd vroeger afgedaan als hysterie of als een conversiestoornis gezien.
Het heeft jaren geduurd voordat de ziekte werd erkend.
Nu gaan alle alarmbellen af als er een verdenking is van MS en krijgen mensen alle onderzoeken en behandelingen die nodig zijn.

Behandelingen bestaan uit symptoom bestrijding en ondersteuning. Medicijnen die de ziekte MS https://www.hersenstichting.nl/alles-ov ... 0wodW9gJuA kunnen genezen zijn er nog steeds niet.
'Geschiedenis' van de ziekte MS (klik op afbeelding) http://msvn.ziektes.info/contents/multi ... /node/1538
De ziekte MS is een sluipmoordenaar en een doodvonnis.
Mijn vader heeft de ziekte waardig gedragen en niet geklaagd en de positieve lichtpunten in het leven gepakt die er te pakken vielen en er het beste van gemaakt.
Daar heb ik diep respect voor.

Hij heeft steeds grenzen moeten verleggen en heeft er voor gekozen om zo lang mogelijk bij ons te kunnen blijven totdat het niet meer ging en hij heeft het roer altijd in eigen handen gehouden.
Hij heeft mee gedaan met wetenschappelijk onderzoek in Den Bosch en is jaren lang gevolgd door het MS Team in Den Bosch om daar andere nieuwe MS patiënten mee te kunnen helpen.
Zij motto was dat klagen geen zin had en hij had goede hoop dat in de toekomst de ziekte MS te genezen zal zijn.
Laatst gewijzigd door Roxy op Wo 10 Aug 2016, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Wo 10 Aug 2016, 20:08

Roxy schreef:Ja het duurt zeker lang maar ik laat mijn Lyme-leven er niet door verpesten en of gefrustreerd/boos raken. Ik heb veel verloren door de ziekte van Lyme en schade/beperkingen gekregen als gevolg van de ziekte, maar ik weiger om negatief, gefrustreerd, boos of verbitterd te worden.

Nou ja, ik kan zo nu en dan dus wel boos worden hoor, ik ben geen robot
En ook gefrustreerd, de hele CBO richtlijn voor lyme is een :mrgreen:

één keer te kort behandeld weigeren de artsen te erkennen dat je nog steeds lyme hebt :cry:
Schandalig is het.
Om over die co-infecties nog maar te zwijgen.

Roxy schreef:De ziekte MS (waar mijn vader in juni jl aan is gestorven) werd vroeger afgedaan als hysterie of als een conversiestoornis gezien.

Oh, wat erg

Gecondoleerd en sterkte met het verlies, Roxy.
Ook sterkte toegewenst aan de rest van je familie

Roxy schreef:Behandelingen bestaan uit symptoom bestrijding en ondersteuning

Ja, dat is precies het probleem, men zegt nog niet exact de oorzaak te weten.
Daardoor kan MS eigenlijk ook nog steeds geen officiele diagnose zijn.

Er zijn wel een paar goede onderzoeken naar MS patiënten in relatie tot borrelia.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Do 11 Aug 2016, 15:41

@Sproetje,
Om het topic niet off-topic ;) te laten gaan antwoord ik je bij een aantal punten graag terug in mijn pv topic vind je dat goed?

Terug naar “Nieuws, Actualiteiten en Acties”