Huizenga stopt met baanwielrennen vanwege ziekte van Lyme

Voor nieuws, actualiteiten en acties specifiek over Lyme-Borreliose.
Roxy

Berichtdoor Roxy » Do 04 Aug 2016, 11:31

4 augustus 2016
NOS Nieuws/Sport

Huizenga stopt met baanwielrennen vanwege ziekte van Lyme http://nos.nl/artikel/2123015-huizenga- ... -lyme.html

Jenning Huizenga stopt met baanwielrennen. Dat heeft de 32-jarige Fries besloten, omdat hij niet meer zijn oude niveau weet te halen. De vicewereldkampioen van 2008 (zilver op de achtervolging achter Bradley Wiggins) maakte tien jaar geleden zijn debuut op de baan.

"In het boek 'De elementen' schreef Harry Mulisch "Wat je wil zijn, ben je niet". Deze mooie zin heb ik altijd onthouden. Nu kan ik daar zelf aan toevoegen " Wat je was, ben je niet". Ik was baanwielrenner. Helaas kan ik dat niet meer zijn door de ziekte van Lyme", verklaart Huizenga zijn beslissing.

Mislukte Spelen

Bij de Spelen van 2008 in Peking was Huizenga een van de favorieten op de individuele achtervolging. Als nummer twee van de wereld reisde hij af naar China, maar de Spelen mislukten volledig. Huizenga eindigde als laatste en daarna volgden jaren van ellende, blessures en ook nog de ziekte van Lyme.

Huizenga had altijd nog hoop op de Spelen in Rio de Janeiro, wat zijn derde olympische toernooi zou worden. "Dat is niet gelukt, ondanks de steun vanuit het NOC*NSF en de KNWU. Topsport houdt voor mij in dat je uitzicht hebt om jezelf, je prestatie te verbeteren. Dat uitzicht heb ik niet meer. Het blijkt lastig om van Lyme af te komen, hoewel ik al negen maanden antibiotica gebruik, laat staan dit gevecht te combineren met topsport."
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Roxy

Re: Huizenga stopt met baanwielrennen vanwege ziekte van Lyme

Berichtdoor Roxy » Do 04 Aug 2016, 12:45

Collega wielrenners die hun topsport niet goed meer kunnen uitoefenen en of een veel belovende carrière hebben moeten beëindigen vanwege de ziekte van Lyme.
Nick Nieuwdorp http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2014 ... 6MaRjVAN8G en TV uitzending 'De Kennis van Nu' http://www.npo.nl/de-kennis-van-nu/29-0 ... ON_1236030

Wietse Bosmans http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/v ... /1.2192294 , http://m.wielerupdate.nl/wielernieuws/3 ... -moeilijk/
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Za 06 Aug 2016, 16:30

Roxy schreef:Collega wielrenners die hun topsport niet goed meer kunnen uitoefenen en of een veel belovende carrière hebben moeten beëindigen

floyd landis weed growing warehouse.jpg
floyd landis weed growing warehouse.jpg (18.18 KiB) 4130 keer bekeken

kunnen altijd nog Gelukkig tussen de wiet worden :D :lol:

Floyd Landis is Starting a Cannabis Business
Floyd Landis Launches Cannabis Company
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 07 Aug 2016, 14:54

Een interessante carrière-switch van Landis :)

Maar alle gekheid op een stokje, serieus interessant vind ik persoonlijk:
..“The therapeutic uses for cannabis can't be ignored,” Landis says. For years I relied on opioid pain relievers to treat my hip pain. With cannabis, I find that I can manage my pain and have a better quality of life. We need to give people a safer alternative.”

..Landis had hip surgery in 2006 due to chronic pain from a bike crash.

Het bedrijf van de 40-jarige Amerikaan legt zich toe op producten op basis van cannabisolie en onderscheidt zich naar eigen zeggen door de teelt op grote hoogte. Leadville ligt op drie kilometer hoogte.

..Landis zelf kan zijn klanten gericht advies geven, als ervaringsdeskundige. ,,Ik had jarenlang heuppijn'', verklaart hij. ,,Het gebruik van cannabis bleek een uitstekende manier om die pijn te verzachten. De therapeutische voordelen ten opzichte van verslavingsgevoelige pijnstillers mogen niet meer genegeerd worden. Het is tijd om de discussie te openen.''

..In Colorado, waar hij woont en het bedrijf is gevestigd, is cannabisgebruik sinds twee jaar toegestaan.

..Landis concentreert zich momenteel op de marihuana, wat anderen daar ook van mogen vinden. De Amerikaan doet niet voor het eerst dingen tegen de stroom in. Hij groeide op in de streng gelovige mennonietengemeenschap rond zijn geboorteplaats Farmersville. 's Nachts stapte hij stiekem op zijn mountainbike om te trainen.

Terug naar “Nieuws, Actualiteiten en Acties”