7 April 2017 Vooraankondiging Symposium over ziekte van Lyme

Voor nieuws, actualiteiten en acties specifiek over Lyme-Borreliose.
Roxy

7 April 2017 Vooraankondiging Symposium over ziekte van Lyme

Berichtdoor Roxy » Ma 06 Feb 2017, 22:21

Lymevereniging https://lymevereniging.nl/
7 April 2017 Vooraankondiging Symposium over ziekte van Lyme https://lymevereniging.nl/2017/04/07/7- ... eer-datum/
Noteer 7 april alvast in je agenda. Het Nationaal Lymeziekte Expertisecentrum i.o. bereid een symposium voor dat gehouden wordt in Driebergen.

Scope van bijeenkomst:
1. informatie verstrekken over nieuw te starten (klinisch) onderzoek, lopend onderzoek en eventueel net afgerond onderzoek alsmede
2. de start van het Nationaal Lymeziekte Expertise centrum.

Binnenkort meer nieuws hierover.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Roxy

Re: 7 April 2017 Vooraankondiging Symposium over ziekte van Lyme

Berichtdoor Roxy » Ma 06 Mar 2017, 17:54

Uitnodiging symposium Focus op Lymeziekte https://lymevereniging.nl/2017/04/07/7- ... eer-datum/
Uitnodiging symposium Focus op Lymeziekte

Op vrijdag 7 april a.s. (in de Week van de Teek) organiseren de partners van het Nationaal Lymeziekte Expertisecentrum i.o. een symposium met als naam: Focus op Lymeziekte. In het kader van de start van het Lymeziekte Expertisecentrum zal specifiek aandacht besteed worden aan de behandeling van de complexe Lymeziekte.

De afgelopen twee jaar zijn er flinke stappen gezet richting meer klinisch onderzoek naar betere diagnostiek en behandeling van de ziekte van Lyme. Onder regie van ZonMw is begin 2016 door een brede vertegenwoordiging van artsen, onderzoekers en patiëntvertegenwoordigers een Onderzoeksagenda op dit punt samengesteld.

Sprekers zijn o.a.:
Prof. dr. Joppe Hovius, internist-infectioloog, AMC, Amsterdam
Prof. dr. Bart-Jan Kullberg, internist-infectioloog, Radboudumc, Nijmegen
Johan Bongers, bestuurslid Lymevereniging

Organisatie
Partners van het Nationaal Lymeziekte Expertisecentrum i.o.:
– AMC
– Lymevereniging
– Radboudumc
– RIVM
– Stichting Tekenbeetziekten

Inschrijven
Kosten voor deelname zijn EUR 20. U kunt zich online inschrijven via de congreskalender op
http://www.congresscare.com of via de symposium website http://www.focusoplyme.nl

Maximum aantal deelnemers is 275. Inschrijvingen worden op volgorde van binnenkomst behandeld.
Deelnemers die vóór 3 april 2017 inschrijven ontvangen een bevestiging en routebeschrijving.

Informatie
Download Uitnodiging symposium Lymeziekte voor uitgebreide informatie.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

dalaai

Berichtdoor dalaai » Do 09 Mar 2017, 17:36

Dat lijkt me echt interessant.
Ik vroeg me af of er ook mensen van het form heen gaan!

Eus

Berichtdoor Eus » Do 09 Mar 2017, 18:48

Ik heb me ingeschreven.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Vr 10 Mar 2017, 00:32

dalaai schreef:Dat lijkt me echt interessant.
Ik vroeg me af of er ook mensen van het form heen gaan!

Ik heb mij net als Eus ingeschreven.

Groetjes vgm
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

dalaai

Berichtdoor dalaai » Za 11 Mar 2017, 18:47

Merk dat ik bang ben dat het weer een lyme is te genezen met antibiotica dag word....
Durf daar door niet te gaan. Ik heb zo weinig energie wil die niet stoppen in dat soort dingen. Merk dat ik zelf moeite moet doen om te blijven geloven dat het...nog steeds lyme is waardoor ik ziek blijf

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Zo 09 Apr 2017, 21:12

Wat vonden / vinden jullie van het gehouden symposium in Driebergen afgelopen vrijdag 07-April-2017; ontbraken er relevante zaken volgens jullie, zo ja welke dan?

Is er een realistisch en eerlijk beeld geschetst van de problematiek rondom de ziekte van Lyme en co's in Nederland ANNO 2017 door AMC, UMC en RIVM volgens jullie, zo ja/nee waarom?
Lyme Test Negative?

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Eus

Berichtdoor Eus » Zo 09 Apr 2017, 23:19

Ik was op het symposium, vond het leerzaam, met name de presentatie van Marije Doppenberg-Oosting. Wat mij betreft mag deze op Youtube, zodat alle Lyme-patiënten hier kennis van kunnen nemen. Haar uitleg in "Jip- en Janneke-taal" was opvallend goed!

Opvallend veel patiënten waren er, ik heb met veel gesproken. Monitor heeft vrijwel alles gefilmd, dus dat zien we dan volgende maand.

Overigens had ik wel een syllabus met de presentaties verwacht en vond het niet krijgen een manco.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Zo 07 Okt 2018, 16:20

Ik snap niet dat de NVLP dit symposium 'Focus' op Lyme als positief heeft beoordeeld. Ik vond het een slechte presentatie.

Dhr. K. van den W. van het RIVM die zich met epidemiologie schijnt bezig te houden in Nederland zei letterlijk, ik citeer: "De registratie van Lyme verloopt prima"

Bron: viewtopic.php?f=5&t=1615

Fifty-nine seconds on . . . Lyme denialism

Bron: https://www.bmj.com/content/351/bmj.h5976/rr
Lyme Test Negative?

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Do 18 Okt 2018, 19:28

Hieruit blijkt onder andere dat de registratie van Lyme en co-infecties alles behalve prima verloopt.
Lyme Test Negative?

Terug naar “Nieuws, Actualiteiten en Acties”