17 oktober 2018
Powervrouwen
PlusVWS - Ziek én ondernemer zijn, het kan!'
Lees meer gehele artikel; Bron https://plusvws.nl/artikel/het-kan-gewo ... esvol-zijnVoor de serie Powervrouwen interviewen we sterke jonge vrouwen die ondanks hun ernstige ziekte niet bij de pakken neerzitten. Ze blijven vechten voor hun toekomst en zijn daarmee een inspiratie voor anderen. De vierde in de reeks is Berdien Renes (33). Door een verkeerd behandelde tekenbeet op haar 13de liep ze de ziekte van Lyme op. Lange tijd heeft ze daar niets van gemerkt. Tot acht jaar geleden. Ze kreeg steeds meer klachten: altijd moe, pijnlijke spieren en gewrichten, koortsaanvallen. De diagnose volgde al snel, een succesvolle behandeling niet. En hoewel haar toestand langzaam verslechtert, weigert Berdien zich te focussen op wat ze allemaal niet kan. Ze runt haar eigen webshop 'by bird' en geeft trainingen via Instagram. En dat allemaal in pyjama.Maar op een gegeven moment heeft mijn broer me wakker geschud. Hij vroeg: “Ga je nu de rest van je leven liggen janken of ga je er iets van proberen te maken?” Toen heb ik besloten me voortaan te focussen op wat ik nog wel kan.
Met de training wil ik laten zien dat het gewoon kan: ziek én ondernemer zijn. Het is een kwestie van niet je ziekte op nr. 1 zetten. Je bent meer dan dat.’
Inspirerend en een Powervrouw!