Apeldoornse Sjoerd Bos (ziekte van Lyme) in voorprogramma Alain Clark

Voor nieuws, actualiteiten en acties specifiek over Lyme-Borreliose.
Roxy

Apeldoornse Sjoerd Bos (ziekte van Lyme) in voorprogramma Alain Clark

Berichtdoor Roxy » Di 29 Okt 2019, 18:14

Apeldoorndirect
28 oktober 2019
Apeldoornse Sjoerd Bos in voorprogramma Alain Clark
Die liefde voor de gitaar. Hoe kwam dat zo?
,,Ik heb urenlang bij mijn vader afgekeken hoe het moest. Vervolgens heb ik een paar liedjes geleerd en daarna heb ik het daarbij gelaten. De gitaar heeft jaren in de hoek stof staan happen en ik ben een carrière begonnen bij de Koninklijke Marechaussee. Helaas ben ik tijdens mijn loopbaan besmet geraakt door de ziekte van Lyme en heb ik de dienst moeten verlaten. Tijdens mijn ziekteperiode heb ik mijn passie voor muziek gevonden en heb ik besloten om van mijn hobby mijn werk te maken.”
Je grijpt het voorprogramma ook nog voor iets anders aan, toch?
,,Klopt! Ik lanceer dan gelijk mijn eerste eigen single ‘Ik heb het gehad’.”

Waar gaat het nummer over?
,,De single is geschreven tijdens een periode dat ik niet lekker in mijn vel zat. Ik had moeite met accepteren dat Lyme een behoorlijk invloed had op mijn dagelijks leven. Ik heb mijn gevoelens op papier gezet en de gitaar gepakt. Zo is ‘Ik heb het gehad’ ontstaan. Gelukkig gaat het tegenwoordig een stuk beter met me. Ik kan weer lekker sporten, stappen en nog veel meer leuke dingen doen. Veel moe ben ik nog wel, maar het gaat steeds ietsjes beter.”
Lees meer; Bron https://www.apeldoorndirect.nl/cultuur/ ... -20191028/

Ik heb het gehad - original https://www.youtube.com/watch?v=JV8SchOS1bA
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Roxy

Re: Apeldoornse Sjoerd Bos (ziekte van Lyme) in voorprogramma Alain Clark

Berichtdoor Roxy » Di 29 Okt 2019, 18:22

Loyalis
Idol Sjoerd Bos: 'Opgeven staat niet in mijn woordenboek'
Lyme

‘Die ervaring had ik ook wel even nodig. Want de afgelopen twee jaar ging het nou niet bepaald van een leien dakje. Ik heb dus de ziekte van Lyme. Maar voordat ik dat te horen kreeg, waren we zo’n 18 maanden verder. En als er iets niet goed is voor de ziekte van Lyme, dan is het wel het niet ontdekken ervan. Achteraf was het zo makkelijk te herleiden. Tijdens mijn opleiding voor Mareschaussee ben ik namelijk een aantal keer op ‘Bivak’ geweest. Dan boots je een week lang gevechtssituaties na in het bos. Slapen doe je onder een poncho, eten maak je klaar uit een oventje in de grond, en jezelf verschonen gebeurt vanuit een plastic tasje met water. Dat doen we een Safe Zone, die beveiligd is door ligsleuven. Dit zijn kuilen onder de grond, waardoor je de vijand goed kunt zien, maar zij jou niet.

We merkten dat er in die omgeving heel veel teken waren. En van teken kun je dus de ziekte van Lyme krijgen. Om die reden inspecteerden we elkaar iedere avond uitgebreid. Bij velen van ons werden meerdere teken gevonden. Bij sommigen wel zestig in één week. Bij mij zijn er de eerste avond 16 gevonden rondom mijn knie. Wanneer er teken waren gevonden, dan haalde de leiding ze eruit. Wel werd er dan gezegd om bij twijfel of klachten naar de huisarts te gaan.'
Lees meer; Bron https://www.loyalis.nl/werknemers/over- ... idols.html
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Terug naar “Nieuws, Actualiteiten en Acties”