Lyme op tv bij canvas

Voor nieuws, actualiteiten en acties specifiek over Lyme-Borreliose.
paperwhite

Lyme op tv bij canvas

Berichtdoor paperwhite » Wo 25 Mar 2015, 23:09

Morgen 26/3 om 21.30 programma panorama, zender canvas: lyme (zal vooral prof. DM) zijn.

Sproetje

Re: lyme op canvas

Berichtdoor Sproetje » Do 26 Mar 2015, 14:56

Ik ga wel kijken.

WouterB

Berichtdoor WouterB » Do 26 Mar 2015, 23:24

Perfecte documentaire, de tweede al na die van ´Koppen´.

Samen gezien met mijn ouders, en weer diezelfde conclusie: waarom zie je dit niet op Nederlandse zenders...

Daarnaast werd de praktische herkenbaarheid nog groter, ik lig overwegend ook alleen op de bank naast m'n laptop. Verstandigheids-halve wel bij mijn ouders, sinds de laatste kuur. Das onbedoeld wel een constructie waar 'de lamme die blinde helpt'. Wel praktisch, maar niet wat ik me van 'het leven' had voorgesteld (wel verdiepend in de relatie naar mijn ouders in hun levensfase).

Naar de weergave aan de realiteit, zo strak en herkenbaar, zodat dat niet een probleem was, maar bevestiging.

Ik ging goed aan het janken bij de zeer begrijpende kat op het bed, de laatste van mij is vorig jaar overleden. Das eigenlijk een groter gemis dan het niet kunnen uitvoeren van 'gewone' vaardigheden, naar ik nu besef.

Is er ook weer uit... Ben nog wel op zoek naar een werkende link die ik op Facebook kan zeten, en die ook voor mensen in Nederland bruikbaar is.

Ik heb me 'er nooit voor geschaamd' of het verholen gehouden, maar als een meer indringend 'uit de kast komen' lijkt dit me wel een geschikte om 'er in te gooien'.

Of er moet iemand binnen dit gremium met een meer beschouwende onderbouwing te komen om dit vooral niet te doen.

Ik wacht het sowieso even af, en de meer betrokken lezers was het al duidelijk dat er bij mij al een heel poosje geen gang meer in zat.

Groetjes, Wouter

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Do 26 Mar 2015, 23:58

WouterB schreef:Of er moet iemand binnen dit gremium met een meer beschouwende onderbouwing te komen om dit vooral niet te doen.

Hoi Wouter,

Gremium ?

Nee hoor,
dit is een transparant forum

zoals het hoort..

Grtz Lola
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪

WouterB

Berichtdoor WouterB » Vr 27 Mar 2015, 03:15

Heel fijn, ben jij zwaar blond of zo?

En je snapt er af en toe helemaal geen hol van he?

Het gebrek aan een verzorgde topictitel duidt daar al op, als je het zonder hoofdletters snel kan roepen, blijft er weinig meer over dan lijm op een Canvas-doek...

Lekker kledderen, worden we vooral niet beter van!

Groetjes, Wouter

Josie

Berichtdoor Josie » Vr 27 Mar 2015, 08:06

Ja zo kan die wel weer…

Bedankt voor het delen WouterB van hoe het was voor jou om die docu te zien. Ik wil hem nu ook heel graag zien! Dus als jij of iemand anders een linkje heeft…
Ik dacht in eerste instantie ook een moment huh canvas, op doek? :mrgreen:

WouterB schreef:Ik ging goed aan het janken bij de zeer begrijpende kat op het bed, de laatste van mij is vorig jaar overleden. Das eigenlijk een groter gemis dan het niet kunnen uitvoeren van 'gewone' vaardigheden, naar ik nu besef.

Wat erg! :shock: Ik kan me voorstellen dat het een enorm gemis is en veel verdriet en eenzaamheid geeft, ik zou de mijne ook echt niet kunnen missen! :cry:

WouterB schreef:Ik wacht het sowieso even af, en de meer betrokken lezers was het al duidelijk dat er bij mij al een heel poosje geen gang meer in zat.

Het was mij opgevallen, n.a.v. wat je eerder geschreven hebt en je bent weinig actief op het forum. Ik weet dat het slecht met je gaat en je pijn en frustratie stralen van je berichten af… :(
Je hebt niet meer gereageerd op mijn pb?

WouterB schreef:Ik heb me 'er nooit voor geschaamd' of het verholen gehouden, maar als een meer indringend 'uit de kast komen' lijkt dit me wel een geschikte om 'er in te gooien'.

Of er moet iemand binnen dit gremium met een meer beschouwende onderbouwing te komen om dit vooral niet te doen.

WouterB, wat bedoel je met ‘dit gremium’? Het forum, de Nederlandse tv, de media over het algemeen, de overheid, de reguliere geneeskunde, of nog wat anders?
Aangevallen reageren richting Lola gaat je niet helpen, en haar ook niet, we staan allemaal aan dezelfde kant! Ook in haar reactie lees ik een uitnodiging om de frustraties en feiten over de ziekte zoveel mogelijk online te gooien.

Josie

Daisy

Berichtdoor Daisy » Vr 27 Mar 2015, 10:24

Hoi Wouter B
Fijn weer eens een berichtje van je te lezen.
In het eerste berichtje was ik even verbaasd: Is dit Wouter B?
Maar uit je 2e berichtje begreep ik dat jij het was....hahaha. ;)
Ook begrijp ik jou frustratie over deze situatie het is niet het leven wat je gewenst had.
Daar zitten we allemaal mee.

Ik ga naar de herhaling kijken vanavond van CANVAS wantik ben het gisteravond vergeten.

PS
Ik lig hier ook op de bank met mijn laptopje naast me. Veel energie heb ik niet meer.
En ik begin zolangzamerhand ook overal kwaad om te worden van frustratie, maar ik merk dat ik daar niet beterder van wordt.
Ik moet mezelf weer terug zien te vinden.
Bij mij komt dit door de frustratie die ik erbij heb gekregen door de omstreden naalden van TERUMO waarmee ik me al jaren injekteer.
Helaas helpt het boos erover maken me niet zoveel verder heb ik gemerkt, maar het lucht wel even op.....

Sterkte.
Daisy
Luister naar je lichaam.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Vr 27 Mar 2015, 10:34

Via deze link is de TV uitzending op dit moment te bekijken http://www.canvas.be/programmas/panoram ... uid=315209

@paperwhite, weet je of dit tijdelijk is of dat het zichtbaar blijft? In Nederland blijven veel TV uitzendingen te zien bij 'uitzending gemist".
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Daisy

Berichtdoor Daisy » Vr 27 Mar 2015, 11:05

Kijken julie eens op het topic Lymecafé..
Ik zag het net staan ene LARS die een documentaire wil maken over alle misverstanden over deze ziekte.

Dus het gaat nu echt ook hier in Nederland komen. Wat fijn dat iemand zich hiermee bezighoudt. :D
Goed nieuws toch?

Daisy
Luister naar je lichaam.

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Za 28 Mar 2015, 09:13

Hoi Wouter,

Ik kreeg de indruk dat je met gremium refereerde aan duistere krachten op het forum
en ik wou eigenlijk alleen maar -zoals Josie al dacht- je ongerustheid daarover wegnemen.

Uit je reactie kan ik opmaken dat ik je verkeerd begrepen heb, mijn oprechte excuses daarvoor.
Blijft wel staan dat ik de gremium opmerking dan niet kan plaatsen.

Eerlijk gezegd raakte je bericht me nogal.
Die schrijnende confrontaties kennen we toch allemaal ?

Grtz Lola
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪

Terug naar “Nieuws, Actualiteiten en Acties”