Vanavond Lyme onderwerp bij Groeten van MAX

Voor nieuws, actualiteiten en acties specifiek over Lyme-Borreliose.
Daisy

Vanavond Lyme onderwerp bij Groeten van MAX

Berichtdoor Daisy » Ma 15 Jun 2015, 15:31

De uitzending zal plaats vinden op:

Maandag 15 Juni

20.30 uur

NPO 1

Groeten Van Max
Luister naar je lichaam.

Roxy

Re: Vanavond Lyme onderwerp bij Groeten van MAX

Berichtdoor Roxy » Wo 17 Jun 2015, 14:49

Voor wie het heeft gemist of nog een keer wil bekijken de link van de TV uitzending http://www.npo.nl/groeten-van-max/15-06 ... AX_1009595

Inhoudelijke reactie van Charlie op de TV uitzending http://www.charliepoortvliet.nl/blogs-2 ... itzending/
citaten:
Inhoudelijk wil ik met deze blog wel even reageren op hetgeen het RIVM in de uitzending heeft gezegd.

“Jaarlijks krijgen 25.000 mensen de ziekte van Lyme.”
Bij deze uitspraak dient opgemerkt te worden dat dit aantal alleen bestaat uit mensen die zich met een karakteristieke rode kring (E.M.) bij de huisarts hebben gemeld. Dit werkelijke aantal ligt dus veel hoger. De NVLP heeft het dan ook over jaarlijks 76.500 mensen die de ziekte van Lyme oplopen (bron: hier).

“Lyme komt op heel het Noordelijk Halfrond voor.”
De ziekte van Lyme is ook vastgesteld in landen in Zuid-Amerika, Afrika en in Australië. Ik ben van mening dat het wel degelijk ook in het Zuidelijk Halfrond voorkomt. Kaarten als deze laten dat ook zien: link en link. Theoretisch zou gesteld kunnen worden dat van alle gevallen in de landen van het Zuidelijk Halfrond de bacterie in het Noordelijk Halfrond opgelopen zou zijn, echter lijkt me dit zeer onwaarschijnlijk.

Wat ik in het algemeen onderbelicht vond is dat je na een tekenbeet niet altijd een rode kring (E.M.) hoeft te krijgen om de ziekte van Lyme te hebben of te krijgen. Om de website van het RIVM te citeren:

Houd tot 3 maanden na de tekenbeet de huid rond de beet in de gaten. Let op het ontstaan van een rode ring of andere klachten die kunnen duiden op de ziekte van Lyme. Soms kunnen mensen besmet raken zonder dat ze een rode ring hebben gezien. Krijgt u klachten? Ga naar de huisarts en meld dat u door een teek gebeten bent.

Persoonlijk vind ik het ook jammer dat de problematiek van Lyme, zoals bijvoorbeeld de behandeling, niet echt aan bod zijn gekomen. En dat bijvoorbeeld niets gezegd is over de co-infecties.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Wo 24 Jun 2015, 15:27

De uitzending van 15 Juni heb ik gezien bij MAX.

Volgens mij zag ik daar flesjes van het Cowden protocol op het nachtkastje staan.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 24 Jun 2015, 18:21

Hoi sproetje,
Sproetje schreef:Volgens mij zag ik daar flesjes van het Cowden protocol op het nachtkastje staan.
Dat herkende ik ook. Charlie blogt duidelijk, informatief en open over zijn behandelingen http://www.charliepoortvliet.nl/wie-ben-ik/, http://www.charliepoortvliet.nl/blogs-2015/
Ik heb bewondering en diep respect voor hem.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Vr 26 Jun 2015, 17:48

Hoi Roxy,

Ja had jij het ook gezien?
Ik vond het wel aardig dat het nog extra eventjes in beeld kwam.

Maar nog even over dit:

Roxy schreef:De NVLP heeft het dan ook over jaarlijks 76.500 mensen die de ziekte van Lyme oplopen (bron: hier).

Weet jij misschien hoe de nvlp aan 76.500 mensen per jaar die de ziekte van lyme oplopen komt?

Terug naar “Nieuws, Actualiteiten en Acties”