@lieve San,
Gerard ben ik blijven volgen vanaf de TV uitzending van 2013
http://www.eenvandaag.nl/gezondheid/468 ... in_de_kou_Bij Nieuwsuur 2015
http://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2032860 ... -opgemerktHij doet veel om de ziekte van Lyme op de kaart te zetten als ook eerder op TV (Vara, Omroep Gelderland), radio, interviews (bv Hersenletsel Magazine) zie op zijn site
http://mafberichten.nl/nieuws/Er gaat een mooi mens verloren.
San233 schreef:Ik realiseer me door jouw berichtje dat op dit forum misschien ook mensen zijn die niet langer met Lyme kunnen leven. Mag ik uit je berichtje opmaken dat het je nu beter gaat? Ik hoop het van harte!
Wat de helse
neuropatische pijnen betreft herkende ik veel van wat Gerard in de TV uitzendingen vertelde.
Mij is het zo vergaan: ik heb wat de neuropatische pijnen aangaat dankzij de behandelingen een kwaliteit van leven terug kunnen krijgen. Ik heb geluk gehad.
Eerder schreef ik op het forum:
Het pad wat ik op ben gegaan daar ben ik persoonlijk in ieder geval veel verder mee gekomen en het heeft bovenal mijn leven gered!
Als ik verder na de ME behandelingen niets had gedaan en of in de gestelde diagnoses was blijven hangen en naar de ME artsen was blijven luisteren was het verkeerd afgelopen.
Het lichaam balanceerde in 2012-2013 op het randje en van gaan uitvallen als gevolg van Lyme, coinfecties, neuroborreliose, neurotoxines, intoxicaties (vergiftigingen). Ik was er toen slecht aan toe doodziek.
De ondraaglijke jaren lange helse neuropatische pijnen die had ik niet lang meer vol kunnen houden.
Volgens de ME artsen 'hoorde dat bij de ME, niets aan te doen en moest ik er maar mee zien proberen te leren leven..'
Daarom raakt het mij erg en doet het mij verdriet als ik lees hoe het intussen met Gerard de Bruin gaat. Zij artikel Nooduitgang door Lyme
http://mafberichten.nl/algemeen/nooduitgang/Het had ook mijn pad kunnen worden.. euthanasie...ondraaglijke helse pijnen lijden is hel en lijden met hoofdletters. Dat kunnen mensen op een gegeven moment niet meer vol houden.
Wat ben ik blij dat ik verder ben blijven zoeken en kijken! Duitsland BCA Dr AS en Dr NC, internisten, neuroloog en complementaire Lyme behandelaars zijn het team geworden waar ik verder mee ben gekomen.
De helse ondraaglijke neuropatische pijnen en de verkrampte spieren en het verkrampte bindweefsel in het hele lichaam die het dagelijks functioneren (bijvoorbeeld douchen, aankleden, lopen, bewegen, fietsen, pen vast houden/schrijven, bestek vast houden/eten en noem verder allemaal maar op....) ernstig beperkten, heb ik niet meer dankzij de behandelingen.
Wat het
lopen betreft herkende ik in de TV uitzendingen ook de loop problemen door de ziekte van Lyme.
Eerder schreef ik op het forum:
Voor mij persoonlijk is het loop onderwerp iets wat mij iedere keer best raakt omdat ik er zelf mee te maken heb gekregen.
Ik loop niet zo slecht als Gerard en ik heb geen rolstoel nodig.
Ik liep vroeger als een kievit

, vlot, snel, soepel.
In 2012 werd het lopen steeds slechter met klachten er bij als het niet meer recht kunnen lopen (zwabberend lopen, 'dronkemans/vrouws gang'). Vaak struikelen en door de enkels zwikken. Alleen op platte schoenen kunnen lopen.
Ook het staan en in balans en evenwicht kunnen blijven gingen steeds slechter.
In 2012 werd eindelijk de oorzaak gevonden: de ziekte van Lyme, co-infecties, neuroborreliose, neurotoxines en intoxicaties.
Met de natuurlijke (Lyme) behandelingen zijn het lopen en bewegen goed verbeterd. Het was heerlijk om weer beter te kunnen lopen.
Een nieuwe besmetting in 2014 door een teek/nimpf in de achtertuin (NB!) heeft tot mijn schrik onder andere acute ernstige nieuwe neurologische klachten veroorzaakt bij het lopen en staan, erge spierzwakte en krachtverlies: door de hoeven gaan op straat of in de winkel, geen gevoel meer hebben in de benen en in de voetzolen + dove plekken + zenuwpijn, aansturing linker been ging niet goed: deed niet wat het moest doen en er doorheen zakken, geen normale schoenen aan de voeten kunnen voelen, alleen lichte en zachte schoenen kunnen verdragen aan de voeten, problemen met balans en evenwicht.
Een hippe sexy wandelstok was nodig.
Dit betekende flinke stappen terug.
Dankzij de natuurlijk behandelingen gaan het lopen, staan en balans en evenwicht langzaam weer beter waar ik weer super blij mee ben en dankbaar voor ben.
Zal het lopen weer op het vorige niveau terug kunnen komen en vanaf daar nog verder kunnen gaan verbeteren? Ik hoop het! De tijd zal het leren.
De wandelstok is voorlopig nog steeds mijn maatje: is soms nodig, soms niet en gaat standaard mee in de tas.
Mijn loop problemen zijn voor de buitenwereld niet altijd goed zichtbaar, immers je staat en loopt toch?..

.
Maar wandelen zoals bijvoorbeeld een lange wandeling kunnen maken in de natuur, lange stukken kunnen lopen als bij winkelen zijn niet mogelijk.
Niets kan op de bonnefooi of spontaan het gaat volgens een plan en op een zo energie sparend mogelijke manier.
De ondersteuning bij en van het lopen is geworden: 1. een elektrische fiets om van A naar B te kunnen komen en 2. bij het lopen als het nodig is een wandelstok.
De ziekte van Lyme is een multi-systeem ziekte. Het kan leiden tot o.a. neurologische (zenuwstelsel/hersenen), dermatologische (huid), reumatologische (spieren en gewrichten), cardiologische (hart), opthalmologische (ogen) en psychiatrische klachten.
Ik moet alert zijn en blijven oppassen om niet weer een nieuwe teken/nimfen beet te krijgen.
Onbezorgd en onbeschermd de natuur, bossen, duinen, parken, tuinen in gaan is er niet meer bij.
Een nieuwe besmetting zal opnieuw schade aanbrengen op het neurologische gebied. Het kan dan leiden tot onder andere het niet meer kunnen lopen en in een rolstoel terecht komen.
Dat is een slecht scenario en ik hoop dat het mij niet-nooit zal overkomen.
Kun je weer Lyme krijgen door een nieuwe tekenbeet? Ja, dat kan!
Informatie Stichting Tekenbeetziekten
http://www.tekenbeetziekten.nl/STZ @Tekenziekten 11 augustus 2013:
"Ons lichaam bouwt tegen #Lyme geen immuniteit op, na behandeling van een besmetting loopt u bij een beet opnieuw risico om Lyme te krijgen."