Borrelia burgdorferi persist in het spijsverteringskanaal van kinderen en jongeren met de ziekte van Lyme

Wetenschappelijke onderwerpen over Lyme-Borreliose, zoals wetenschappelijke medische publicaties en artikelen die worden ondersteund door dergelijke publicaties. Bij twijfel kies 'Artikelen en Linkjes'.
Sproetje

Re: Borrelia burgdorferi persist in het spijsverteringskanaal van kinderen en jongeren met de ziekte van Lyme

Berichtdoor Sproetje » Za 05 Mar 2016, 17:04

O, okee, maar dan is het ook niet meer werkzaam voor de maag denk ik, als het pas nadat het de maag heeft gepasseerd uit elkaar valt.

Josie

Re: Borrelia burgdorferi persist in het spijsverteringskanaal van kinderen en jongeren met de ziekte van Lyme

Berichtdoor Josie » Za 05 Mar 2016, 17:08

Hoi Sproetje, het verbetert op verschillende manieren de darmfunctie. O.a. door de twaalfvingerige darm wat basischer te maken waardoor de maag zich wat gemakkelijker/sneller kan legen. Wat dan ook weer bijdraagt aan minder maagklachten. Bij mij dan.

Josie

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Za 05 Mar 2016, 22:05

O, ja, klinkt logisch
Kijk, ik dacht zo:

De twaalfvingerige darm wordt basisch door de enorme basische alvleesklier, de alvleesklier heeft dacht ik een hp waarde van ongeveer 8, en geeft sappen af naar de twaalfvingerige darm om het zuur dat uit de maag mee komt en in de 12-vingerige darm terecht komt tijdens het verteren van voeding te neutraliseren.
Het is heel goed mogelijk als iemand last heeft van deze zure sappen die uit de maag komen en niet goed geneutraliseerd worden tijdens het verlaten van de maag, een niet goed werkende alvleesklier hebben.

Ik dacht dat rode bieten (als je daar tegen kunt tenminste) maagzuur aanmaakt, of anders spinazie en broccoli

Er is ook een boek over van Jonathan V. Wright : "Waarom maagzuur goed voor je is"
Hoewel ik het niet met alles eens ben wat hij schrijft.

Josie

Berichtdoor Josie » Zo 06 Mar 2016, 08:14

Goed gedacht Sproetje. Jammer dat de meeste artsen dat niet zo kunnen bedenken.
Het wordt EPI genoemd: dan geeft de alvleesklier onvoldoende bicarbonaten en spijsverteringsenzymen af. Hierdoor wordt de ph in de darm lager waardoor schadelijke bacteriën, parasieten en schimmels meer kans hebben en de darmwand veel gevoeliger wordt of zelfs kan beschadigen. Dit geeft darmklachten, met weer alle gevolgen van dien…

EPI komt vaak voor. Echter, volgens de reguliere geneeskunde alleen bij honden! :shock: :?
Waar het door ontstaat weet ik niet maar het zou me niet verbazen als het bij mij door de Lyme-borreliose is ontstaan. En als het te erg wordt en je er te laat bij bent dan is alleen het herstellen van het milieu met bijv. probiotica, dieet, alkatabs, spijsverteringsenzymen etc. onvoldoende en zullen ook de infecties met grof geschut bestreden moeten worden voordat echt herstel plaats kan vinden.

Spijsverteringsenzymen kunnen overigens gewoon regulier op recept voorgeschreven worden, onder de naam Panzytrat. En kunnen ook bijdragen aan het afbreken van de borrelia-biofilm. :)

Josie

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Zo 06 Mar 2016, 16:47

Hoi,

Van EPI had ik nog nooit gehoord, maar lees nu dat veel dieren er idd mee behept zijn.

Ik denk dat het door de borrelia komt, die legt veel functies van het lichaam plat.

De enzymen die ik neem moet ik in ieder geval een jaar lang gebruiken, maar ik moet het 2 mnd. achterelkaar nemen en dan een maand niet, want zo zegt hij; je lichaam moet zelf ook nog wat doen, aanvullen is goed, maar soms inderdaad ook even stoppen. :)
Volgens mij zijn dit specifiek darm enzymen.
En ik moest ook letten op de pre biotica, die zorgen ervoor dat je darmen zelf ook goede bacteriën aanmaken, maar dat kan denk ik alleen als je darmen weer wat meer herstelt zijn.

Panzytrat (alvleesklier enzymen) zul je misschien altijd moeten gebruiken? Of iig om weer op peil te komen.

Een mogelijk middel om de pancreas te stimuleren is gymnema sylvestre

http://repository.um.edu.my/8283/1/Dr.%20Ahmed.pdf

Terug naar “Wetenschap”