een tijdje geleden is er in het ziekenhuis getest op lyme, uitslag oke. vandaag bij huisarts geweest om te vragen naar nog een test of erachter te komen wat voor test het toen was: geen idee. er stond alleen: borreliose - oke. maar niet of het elisa of western blot was. ze zei dat het geen zin had om nog eens te testen want daar kwam dan hetzelfde uit.
maar ze was het met me eens dat de optelsom van klachten (psoriasis, hartritmestoornissen, zwelling en ontsteking liezen, lage rugpijn, chronische schouder- en nekpijn, carpaal tunnnelsyndroom, pds, migraine) best eens nader onderzocht mocht worden. nu met haar besloten om dan maar meteen te laten testen in duitsland. ik heb ergens gelezen dat er daar een instituut of lab is waar ze wel goed testen. zij had in het verleden ook weleens een patiënt gehad die er naartoe is gegaan voor een consult maar ze wist niet meer welke naam het had. ik ook niet. ik weet wel dat je bloed er met dhl heen gebracht moest worden

ik heb twee vragen:
- welk instituut of lab is het?
- welke testen moet mijn huisarts er dan allemaal aanvragen? (ik wil ook meteen weten of er co-infecties zijn enzo....of infecties die niets met lyme te maken hebben, maar wel voor zelfde soort klachten kunnen zorgen.)
bedankt alvast!
groetjes, nandan