Hallo Dames, wat leuk dat jullie hebben gereageerd!
Fijn idee dat er meer ouderen zijn hier, ja ik herken wel van jou GM van je tiener die nog in huis is. Ik had deze ook nog toen ik de diagnose Lyme kreeg.
Ik was toen (bijna 4 jaar geleden) nog zo naïef om te denken dat ik nu ik de behandeling zou krijgen het wel helemaal over zou gaan als ik maar het vol zou houden.
Nou ik ben nog aan het volhouden hoewel de échte behandeling tegen de bacterie nu klaar is, ruim 3 jaar gevolgd.
Ik hou nu alleen maar mijn immuunsysteem op peil, en dat lukt aardig. Maar ja ik heb wel met de restverschijnselen te maken, maar ik ben al blij dat het binnen de perken blijft.
Toen onze jongste dochter nog thuis was, heb ik mij véél beter voor willen doen dan dat ik was, merk ik nu. Ja je wilt die sterke moeder zijn en blijven volhouden het ook te zijn! En soms lukte dat niet helemaal, maar ik merkte na verloop van tijd dat zij het goed dóór had. En zei tegen me: "Mam doe maar niet zo flink je best hoor, ga maar lekker naar bed, ik zie het aan je, of ik zal het eten wel klaarmaken."
Deze dochter woont nu al een paar maanden niet meer thuis en gaat binnenkort trouwen, maar nog steeds zorgt ze als ze een weekend thuis is dat ik me niet teveel vermoeid, en neemt automatisch dingen van mij over. Heel fijn en heel bijzonder.
Nu besef ik pas dat ik het mezelf veel te moeilijk heb gemaakt om te doen alsof. Ze hebben het feilloos door.
EN ja Lies, ik heb net jou verhaal helemaal gelezen, en zag dat ik vorig jaar al op jou topic had gereageerd.
Maar ik heb het niet meer gevolgd omdat ik een tijdlang afstand had genomen van de Lyme en op dit forum te lezen.
Even een pauze nemen is weleens goed, maar het haalt de ziekte niet uit je lichaam.....
Is bij jou al geconstateerd dat de bacterie niet meer aanwezig is, of zich verstopt heeft, wat zo vaak voorkomt? Bij mij speelt hij ook verstoppetje hoor!
Af en toe komt het monstertje weer boven drijven.
Maar doordat mijn leven nu wat makkelijker is geworden is het binnen de perken te houden, en soms doe ik weer een kuurtje met de middelen die ik heb, zoals Cats Claw Quint 380 en Kaardebol. Is altijd goed omdat het voor veel kwaaltjes helpt. Ik drink ook thee om te detoxen. Een kuur van probiotica is ook altijd goed om de darmen te helpen. 70 % van het immuunsysteem komt voor in de darmen.
Ik heb wel geleerd om goed naar mijn lichaam te luisteren en daar krijg ik nu meer de tijd en gelegenheid voor.
Leuk dat jullie reageerde.
groetjes van Daisy
Luister naar je lichaam.