nog lyme mogelijk na behandeling met antibiotica dreumes

Voor alle onderwerpen over de behandeling met antibiotica en/of andere reguliere geneesmiddelen.
mamama

nog lyme mogelijk na behandeling met antibiotica dreumes

Berichtdoor mamama » Wo 26 Okt 2016, 16:15

Bij onze zoon van 15 maanden hebben we een maand terug een tekenbeet achter zijn oor ontdekt. Waarschijnlijk heeft deze 2 dagen gezeten. Na verwijderen hebben we de teek op de borrelia bacterie laten onderzoeken en deze bleek inderdaad de bacterie bij zich te dragen.

Zo'n 10 dagen na de beet ontstond er een rode kring rondom de beet. Hij heeft toen antibioticakuur van 2 weken amoxiciline verdeeld over 3x daags gehad. (3xdaags 5ml)

De antibioticakuur is inmiddels voorbij. Nog steeds heeft hij af en toe nog wat verhoging of lichte koorts. Ook nog steeds hoesten en diarree.

Z'n broer hoest en snottert ook wel een beetje, dus kan natuurlijk ook best een virusje zijn.

Daarnaast ontdekte ik een maand na de beet (ongeveer een week na einde antibioticakuur) een rood, iets gezwollen plekje aan zijn oor. De dag erna trok het bultje al weer weg, maar was zijn oorrand smiddags knalrood. Sindsdien heeft hij af en toe dit oor erg rood. Loopt vandaag (ongeveer 1,5 maand na de beet) dus ook weer met een normaal oor en het andere knalrood. Ik heb gevonden dat door lyme-infectie een plek op het oor kan ontstaan en dat deze na gemiddeld 30 dagen ontstaat. Zou dat het kunnen zijn?

Weet iemand of het mogelijk is dat de lyme nog aanwezig is na 2 weken antibiotica, die gestart is 10 dagen na de beet.

Sproetje

Re: nog lyme mogelijk na behandeling met antibiotica dreumes

Berichtdoor Sproetje » Wo 26 Okt 2016, 17:37

Hallo Mamma,

Ik zou naar een lyme literaire arts gaan.
Bij mezelf ( na tekenbeet met EM en 3 dagen na tekenbeet ook amoxicilline verhoging gekregen en ziek geworden, het is nu inmiddels chronisch bij mij)
Als ik jou was zou ik een lyme literaire arts gaan bezoeken.
In het regulier kunnen ze je niet verder helpen.
Bovendien zijn al die onderzoeken daar erg uitputtend voor je kindje.

Het rode bultje op het oor kan ook duiden op Bartonella

Heel veel sterkte toegewenst.
Laatst gewijzigd door Sproetje op Wo 26 Okt 2016, 17:51, 2 keer totaal gewijzigd.

abx

Berichtdoor abx » Wo 26 Okt 2016, 17:49

Daarnaast ontdekte ik een maand na de beet (ongeveer een week na einde antibioticakuur) een rood, iets gezwollen plekje aan zijn oor. De dag erna trok het bultje al weer weg, maar was zijn oorrand smiddags knalrood. Sindsdien heeft hij af en toe dit oor erg rood. Loopt vandaag (ongeveer 1,5 maand na de beet) dus ook weer met een normaal oor en het andere knalrood. Ik heb gevonden dat door lyme-infectie een plek op het oor kan ontstaan en dat deze na gemiddeld 30 dagen ontstaat. Zou dat het kunnen zijn?
Borrelia lymfocytoom inderdaad.

Weet iemand of het mogelijk is dat de lyme nog aanwezig is na 2 weken antibiotica, die gestart is 10 dagen na de beet.

Ja, anders was dit forum er niet, 2 weken is wel betrekkelijk snel maar toch.

Handel snel!

mamama

Berichtdoor mamama » Wo 26 Okt 2016, 20:25

Zo snel al reacties, dankjewel!

Helaas stelt het me nog niet gerust, maar goed om te weten.

Ben vorige week met hem bij de huisarts geweest (1 week na de antibiotica toen het rode oor ontstond) toen zei ze dat dat eigenlijk niet meer van de lyme kon komen, na de antibiotica. Ik moest nog maar twee weken aanzien. Als het volgende week niet over is, dus terugkomen. Op dat moment was aan zijn oor niets te zien.

Inmiddels een week verder en vanavond ook licht verhoging. 2 dagen terug was het 37.3, maar helaas eenmalig. Schommelt een beetje tussen 37.5 en 38.5. Hij is verder niet heel erg ziek, speelt wel, hooguit een beetje hangeriger. Eet en drinkt ook goed.

Ik voeg nog een foto van zijn oortje toe.
Bijlagen
oor.jpg
oor.jpg (190.98 KiB) 8591 keer bekeken

Eus

Berichtdoor Eus » Wo 26 Okt 2016, 20:37

Is de rode vlek wel weg? Het lijkt alsof links voor het oor en onder het oor nog roodheid zie...

mamama

Berichtdoor mamama » Wo 26 Okt 2016, 21:33

De rode kring zat achter zijn oor rondom de plek waar de teek heeft gezeten. De foto was van vorige week, omdat je hierop nog iets het kleine verdikte plekje kon zien. Deze zijn van vandaag. De kring is van voor de antibiotica.
Bijlagen
oor-rood.jpg
oor-rood.jpg (57.37 KiB) 8587 keer bekeken
oor-goed.jpg
oor-goed.jpg (61.47 KiB) 8587 keer bekeken
kring.jpg
kring.jpg (185.5 KiB) 8587 keer bekeken

Josie

Berichtdoor Josie » Wo 26 Okt 2016, 22:33

Er moet doorbehandeld worden met antibiotica totdat die plek weg is.
Of is die laatste foto nog van vóór de antibiotica?

sammy

Berichtdoor sammy » Zo 20 Nov 2016, 17:48

Hallo,

Onze zoon van 6 jaar heeft bijna hetzelfde gehad: em op het bovenbeen toen 4 wkn amoxicilline gehad en een paar weken later opeens een rood oor dat ook niet lang aanhield (toen ik de volgende dag bij de huisarts was, was het rode oor weg wel heb ik de huisarts een foto laten zien, huisarts kon ons niet verder helpen). Ook was de plek waar de em had gezeten, op het bovenbeen, 2 keer opgezet rood en gezwollen (na de antibioticakuur) ook dit verdween weer heel snel (binnen enkele uren was de zwelling weg, wel zijn we naar de huisartsenpost gegaan omdat de praktijk van de ha al gesloten was en ik toch graag wilde dat e.e.a. gedocumenteerd wordt). Huisarts heeft na overleg met de kinderarts besloten niets te doen, de huisarts was toen ook nog niet op de hoogte van de kniepijn (hield ook maar kort aan) van mijn zoon.
Hoe is het nu met jullie dreumes ? En heeft iemand tips voor mij: ik heb de mogelijkheid om een andere huisarts te raadplegen (ben gewisseld), zal ik ab vragen of even afwachten conform advies vorige ha, of ...ik weet het even niet meer...
Gr

sammy

Berichtdoor sammy » Di 22 Nov 2016, 18:35

Weet iemand of mamama nog eens online komt / haar mailadres of kent iemand haar, ik zou haar nl. graag een vraag stellen omdat haar kind hetzelfde had als ons kind.
Mvg

Sammy

mamama

Berichtdoor mamama » Do 25 Mei 2017, 23:09

Hoi,

Ik ben inderdaad een tijd niet hier online geweest. Mijn zoon heeft nog steeds een wat hoge lichaamstemperatuur en heeft een aantal maanden geregeld met een knalrood linkeroor gelopen. Dit heb ik nu al een tijdje niet meer gezien. Vanaf een maand na de beet en daarna zo'n 4 maanden. Verder kan ik eigenlijk niets aan hem merken. Ontwikkelt zich ook goed, geen vermoeidheidsklachten.
Toch had ik graag nog een test gehad, maar de dokters willen niet. Volgens hun kan het geen lyme meer zijn, omdat hij antibiotica heeft gehad. Heb nog met hem bij een kinderarts gelopen. Laatst nogmaals bij de huisarts geweest, omdat hij nog steeds dagelijks verhoging/lichte koorts heeft (rond de 38 graden). Ik wilde graag een test, maar dat wilde de huisarts niet. Er is door de huisarts nogmaals contact opgenomen met de kinderarts en die was er heel stellig in geweest dat de verhoging geen symptoom van lyme was en dat dat gewoon bij hem hoorde. Sommige mensen stookten de kachel wat hoger op.

Ergens zit het me toch niet lekker. Ik heb vaak om me heen mee gemaakt dat mensen lange tijd ziek waren en dat de huisarts niets kon vinden en vervolgens zei dat het tussen de oren zat. Terwijl later bleek toch echt wel wat te zijn. Ben er veel mee bezig op het moment. Heb ik door dit soort ervaringen dan te weinig vertrouwen gekregen in de huisartsen, waardoor ik ze niet meer wil geloven. Ben ik te bang dat hij lyme heeft, omdat het zo'n nare ziekte is. Ik ben de enige, in m'n omgeving die zich er mee bezig houdt. De rest zegt allemaal: je kunt toch verder niets aan hem merken.

Ik zou ergens graag zijn bloed zelf ergens laten testen, maar ik vind overal dat er dan een arts toestemming moet geven. Ik dacht aan berlijn, maar lees daar ook al van dat een arts toestemming moet geven? Bij Prohealth staat dat ook.

Verder zie ik dat iemand over een lyme literaire arts schrijft. Wat houdt dat in? Waar vind ik zo iemand, geen doorverwijzing nodig?

Ben ook erg benieuwd na het verhaal van sammy.

Groetjes mama van een bijna 2-jarige.

Terug naar “Reguliere Behandeling”