Testen in Berlijn IMD, hoe dit het beste doen?

Josie

Re: Testen in Berlijn IMD, hoe dit het beste doen?

Berichtdoor Josie » Zo 06 Nov 2016, 21:57

Jayz, wat een frustrerende situatie zeg…

Ik denk dat de CD57 sowieso onvoldoende erkend wordt.
Testen die je ook nog zou kunnen doen zijn bijv. een cytokinenpanel zoals de T-helferstatus of de TH1/TH2. Die zijn bij mij ook iedere keer afwijkend. ATP-intracellulair is bij mij ook te laag, geeft vermoeidheid etc. De LTT op Chlamydia Pneumoniae (ook vermoeidheid etc.) is bij mij ook steeds positief. Ik weet je klachten verder niet… en ik ben geen arts. :)

Kijk goed of je voldoende bloed verstuurt, voor alleen 1 LTT is al 20ml bloed in lithiumheparine en 1 serumbuisje nodig. Als je ook groot bloedbeeld erbij wil doen is er ook bloed in een EDTA buisje nodig.
Het staat onderin op het labformulier in roze letters. Op de site zelf staat via de zoekfunctie ook meer info.

Ga je buisjes bij het IMD opvragen (duurt ong. 1 week) of gebruik je Nederlandse? De Nederlandse zijn vaak kleiner, dan heb je er meer nodig. Er zijn speciale verzendenveloppen voor bloed, die kan je ook van het IMD krijgen. Je gegevens moeten duidelijk op ieder buisje en op het labformulier staan en de tijd van afname ook op het buisje en op het labformulier.

Als je je bloed bijv. om 14.30 u. laat afnemen, meteen doorrijdt naar Duitsland om het daar voor 17.00 uur (?) bij een postkantoor (zie bijv. dhl.de) af te geven wordt het over het algemeen binnen 24 uur in Berlijn bezorgd. Maar de zekerheid die een express-service biedt heb je bij normale post niet. Het IMD kan je laten weten of het bloed bruikbaar is / op tijd was. Niet je bloed versturen als het 's nachts vriest.

Heb je nog vragen of gaat het zo lukken denk je?

Josie

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Zo 06 Nov 2016, 22:47

Hoi Jayz,

Het is ergens te gek voor woorden dat ik dit zeg maar hopelijk zijn de Borrelia's op het moment van testen wel actief.

Ik ben geen arts maar misschien ruim van te voren beginnen om mangaan in te nemen zodat Borrelia kans krijgt om virulent(er) / actiever te worden?

Bron: http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?t=7912

Mijn eerste LTT van IMD Berlin was namelijk (helaas?) negatief. Mijn IFT Borrelia van Deutches chroniker Labor was tegelijkertijd wel positief op 3 verschillende stammen Borrelia op de IgM.

Toen dacht ik nog, ik rijd zelf naar Berlijn om vers bloed af te geven, want dit klopt niet :o

Sterkte gewenst.

Groetjes VGM
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

jayz

Berichtdoor jayz » Di 15 Nov 2016, 14:37

Josie schreef:Jayz, wat een frustrerende situatie zeg…

Ik denk dat de CD57 sowieso onvoldoende erkend wordt.
Testen die je ook nog zou kunnen doen zijn bijv. een cytokinenpanel zoals de T-helferstatus of de TH1/TH2. Die zijn bij mij ook iedere keer afwijkend. ATP-intracellulair is bij mij ook te laag, geeft vermoeidheid etc. De LTT op Chlamydia Pneumoniae (ook vermoeidheid etc.) is bij mij ook steeds positief. Ik weet je klachten verder niet… en ik ben geen arts. :)

Kijk goed of je voldoende bloed verstuurt, voor alleen 1 LTT is al 20ml bloed in lithiumheparine en 1 serumbuisje nodig. Als je ook groot bloedbeeld erbij wil doen is er ook bloed in een EDTA buisje nodig.
Het staat onderin op het labformulier in roze letters. Op de site zelf staat via de zoekfunctie ook meer info.

Ga je buisjes bij het IMD opvragen (duurt ong. 1 week) of gebruik je Nederlandse? De Nederlandse zijn vaak kleiner, dan heb je er meer nodig. Er zijn speciale verzendenveloppen voor bloed, die kan je ook van het IMD krijgen. Je gegevens moeten duidelijk op ieder buisje en op het labformulier staan en de tijd van afname ook op het buisje en op het labformulier.

Als je je bloed bijv. om 14.30 u. laat afnemen, meteen doorrijdt naar Duitsland om het daar voor 17.00 uur (?) bij een postkantoor (zie bijv. dhl.de) af te geven wordt het over het algemeen binnen 24 uur in Berlijn bezorgd. Maar de zekerheid die een express-service biedt heb je bij normale post niet. Het IMD kan je laten weten of het bloed bruikbaar is / op tijd was. Niet je bloed versturen als het 's nachts vriest.

Heb je nog vragen of gaat het zo lukken denk je?

Josie

Hoi Josie,

Kun je dat bloed gewoon afleveren in de enveloppe die IMD Berlin mij gaat sturen? Mijn planning is het 's ochtend rond 10.30u af te laten nemen en dan vóór 12.00u in Duitsland af te laten leveren en dan met een Express levering met gegarandeerde levering vóór 09.00u de volgende dag te laten leveren. Dan moet het ruim op tijd binnen zijn. Ik hoef behalve die speciale verpakking toch niets speciaals te hebben? Volgens mij valt het niet onder gevaargoed, maar mag het met de gewone post mee omdat het niet gekoeld hoeft te worden.
Moet je het online van te voren regelen of kan ik gewoon naar Kleve/Goch rijden en het daar inleveren?

Thanks wederom.

Greetz

Josie

Berichtdoor Josie » Za 19 Nov 2016, 11:11

Hoi Jayz,

jayz schreef:Kun je dat bloed gewoon afleveren in de enveloppe die IMD Berlin mij gaat sturen?

Ja.

Zij hebben overigens ook een eigen koeriersdienst voor mensen in Duitsland, maar ik weet verder niet hoe dat werkt. Vaak zitten er ook nog instructies bij zodra je de envelop ontvangt. :)

jayz schreef:Mijn planning is het 's ochtend rond 10.30u af te laten nemen en dan vóór 12.00u in Duitsland af te laten leveren en dan met een Express levering met gegarandeerde levering vóór 09.00u de volgende dag te laten leveren. Dan moet het ruim op tijd binnen zijn.

Klinkt als een goed plan! Heb je het uitgezocht op de site van DHL of bijv. Deutsche Post? Ook de kosten? Mijn pakketjes naar het IMD zijn vaak zo'n 300-800 gram. De ene keer ter grootte van brievenbuspost, de andere keer pakketpost.

Voor de zekerheid zou je misschien kunnen mikken op om 10.00 uur bloedafname, dat geeft je iets meer speling als je het vóór 12 uur wil verzenden.
In mijn ervaring zijn er soms nog mensen voor me aan de beurt, duurt het even voordat de prikverpleegkundige snapt dat ikzelf de buisjes meeneem, kost het iets meer tijd om mijn naam, geboortedatum en tijdstip van afname op ieder buisje te schrijven, het goed te verpakken, zit het verkeer onderweg tegen of word ik duizelig. :mrgreen:
Wat ook kan voorkomen is dat de prikverpleegkundige weigert mee te werken en dan moet je plan B inzetten, namelijk naar een andere priklocatie om het daar te proberen. Dat heb ik zelf nog niet meegemaakt, maar het is goed om van te voren uit te zoeken op welke tijden je op welke priklocaties in je buurt terecht kan. :)

Er zijn ook altijd wel priklocaties waar je tot 17.00 uur terecht kan.

jayz schreef:Ik hoef behalve die speciale verpakking toch niets speciaals te hebben?

Nee, er staat een afbeelding op met UN 3373.
En je hebt je ID-bewijs en verzekeringspasje nodig bij de bloedafname.

jayz schreef:Moet je het online van te voren regelen of kan ik gewoon naar Kleve/Goch rijden en het daar inleveren?

Volgens mij hoef je het niet van te voren online te regelen en kan je het gewoon op het postkantoor inleveren en afrekenen. Maar zelf heb ik alleen ervaring met Fedex omdat ik niet dicht bij Duitsland woon, dus kan niet uit eigen ervaring spreken.
Verzenden kan alleen op maandagen, dinsdagen of woensdagen.

Josie

p.s. @VGM, goed punt van de mangaan, de mijne is herhaaldelijk te laag, kan allerlei klachten geven. Wordt waarschijnlijk allemaal weggevroten door de borrelia's, net als magnesium. Of het invloed heeft op de test geen idee... Misschien zijn biofilmmiddelen en cystebrekers ook van invloed, dan ziet het immuunsysteem ze misschien beter/weer?

jayz

Berichtdoor jayz » Zo 20 Nov 2016, 20:45

Nou ik mag gewoon bij de huisarts laten prikken en dan het zelf weg brengen. Ik laat me iets voor de middag prikken en dan moet ik het vóór een uur of 2 in Duitsland hebben. Ik kies dan voor de optie dat het vóór 09.00u de volgende dag bezorgd wordt, dan weet ik zeker dat het op tijd is. Kost wel €20,- extra maar dat heb ik er voor over :-)

Houd jullie op de hoogte.

Nu nog even uitzoeken of het lastig is het formulier in te vullen ;-)

Thanks allemaal

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”