Bedankt voor jullie reacties.
Ze zit inmiddels een aantal dagen aan de antibiotica omdat het qua hoesten etc steeds erger werd de kinderarts zei dat inmiddels de amandelen heel erg ontstoken waren en ze meteen antibiotica moest (weekje).
Ook gaf hij aan wel wat van tekenbeten ed te weten omdat we niet de eerste waren die ons het afvroegen maar hij gaf zelf aan daar echt niet aan te denken..
Wel om nogmaals evt bloed te prikken dan de elisa met zowel igg als igm want hij begreep niet waarom ze alleen igg hadden geprikt.
Maar aangezien ze nu aan de antibiotica zit zal'dat voorlopig niet kunnen?
Ook ons aangeraden om nogmaals ontlasting te controleren, en er was wellicht een allergie ontdekt... Maar daarvoor is weer een speciale arts.
Voor zover de update, ik moet zeggen dan de antibiotica tot nu toe aanslaat, ja ze hoest nog steeds maar een stuk minder en heeft geen pijn meer gehad, erg dubbel allemaal.
Advies gevraagd
Re: Advies gevraagd
Bloeduitslag waren ook een aantal dingen,
Eosinofielen veels te hoog moest <400 zijn, was bijna 1100
Neutrofielen moest tussen 1400-6000 zijn was 6600
Witte bloedcellen zaten onder de grens maar waren alsnog door dokter aangestreept dat het best hoog was ook de bloedplaatjes binnen waarde maar toch best hoog.
Dit zou kunnen duiden op allergie of parasitaire infectie maar nu wachten met controle ivm anti biotica.
Eosinofielen veels te hoog moest <400 zijn, was bijna 1100
Neutrofielen moest tussen 1400-6000 zijn was 6600
Witte bloedcellen zaten onder de grens maar waren alsnog door dokter aangestreept dat het best hoog was ook de bloedplaatjes binnen waarde maar toch best hoog.
Dit zou kunnen duiden op allergie of parasitaire infectie maar nu wachten met controle ivm anti biotica.
Hoi Yara,
Welke antibioticum had je gekregen?
Sproetje schreef:Hoi Yara,
Hoi,
Amoxicilline (clavulaan) 7 dagen 3x per dag.
Is nu afgelopen maar heb het gevoel dat het alleen tegen de ontstoken amandelen heeft geholpen.. Want ze hoest nog steeds heel erg en pijn op verschillende plekken..dat leek de eerste 2 dagen met antibiotica minder, maar daarna hetzelfde.
Ik ben geen arts, en kan daarom alleen putten uit mijn eigen ervaringen
Om bij mezelf te blijven: Amoxicilline kreeg ik na tekenbeet met klassieke EM (klassieke EM duidt ALTIJD op een besmetting met borrelia)
Helaas kreeg ik toch lyme gerelateerde klachten, ben destijds nog tijdens de amoxicilline kuur terug gegaan naar de huisarts met klachten.
Later kreeg ik zo nu en dan erge oplaaiende ontstekingen.
Om de ontstekingen de kop in te drukken kreeg ik ook weer amoxicilline, dat hielp wel een beetje tegen die ontstekingen.
Ook doxycycline ooit gekregen, niet voor de lyme, maar om de ontstekingen aan te pakken.
De ontstekingen verdwenen op het moment van inname, maar de lyme klachten bleven.
Om bij mezelf te blijven: Amoxicilline kreeg ik na tekenbeet met klassieke EM (klassieke EM duidt ALTIJD op een besmetting met borrelia)
Helaas kreeg ik toch lyme gerelateerde klachten, ben destijds nog tijdens de amoxicilline kuur terug gegaan naar de huisarts met klachten.
Later kreeg ik zo nu en dan erge oplaaiende ontstekingen.
Om de ontstekingen de kop in te drukken kreeg ik ook weer amoxicilline, dat hielp wel een beetje tegen die ontstekingen.
Ook doxycycline ooit gekregen, niet voor de lyme, maar om de ontstekingen aan te pakken.
De ontstekingen verdwenen op het moment van inname, maar de lyme klachten bleven.
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”