Gebroken hart syndroom

Voor algemene onderwerpen over gezondheid die niet te maken hebben met Lyme-Borreliose.
paperwhite

Gebroken hart syndroom

Berichtdoor paperwhite » Wo 03 Dec 2014, 22:01

Afgelopen week was ik uitgeteld door hartproblemen.(tachycardy, ritmestoornis, extra-systolen) Ik denk dat het niet door lyme komt want ik heb het ook 's morgens en lyme komt steeds 's avonds. Ik kan er mijn klok op gelijk zetten.
Op zoek naar info botste ik op het "gebroken hart syndroom". Ik was dit blijven onthouden omdat een collega eraan gestorven is. Ze was ziek, had leukemie maar herstelde, maar toen stierf haar moeder. Haar broers en zussen keken niet naar haar om. Ze stierf aan een gebroken hart.

Lange tijd achtte ik zoiets onmogelijk maar nu denk ik daar anders over. Heeft iemand kennissen met dit syndroom. Over 3 weken zie ik de cardioloog. Ik zal ondertussen nog wat moeten gissen wat ik heb..

Sproetje

Re: gebroken hart syndroom

Berichtdoor Sproetje » Do 04 Dec 2014, 19:11

Hoi Paperwhite,

Van verdriet kan een mens wel sterven geloof ik. (Ben er ongeveer wel zeker van)
Dieren sterven ook van verdriet, vaak gaan ze dan niet meer eten.

Pijn in het hart kan ook buiten lyme om door andere bv co-infecties veroorzaakt worden.
Er zijn er die ook in het hart kunnen gaan zitten, net zoals de spirocheten.

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Vr 05 Dec 2014, 11:48

.
Laatst gewijzigd door Lola Lyme op Wo 04 Jul 2018, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪

Troptard

Berichtdoor Troptard » Vr 05 Dec 2014, 16:31

Een paniekaanval kan blijkbaar erg op een hartinfarct lijken,ze zeggen bij zorgen "laat het niet aan je hart komen" en bij verdriet "mijn hart is gebroken"...zal wel iets van zijn ! En idd dieren en mensen kwijnen weg en sterven van verdriet...
De geestelijke toestand wordt jammer genoeg nog niet altijd in verband gebracht met de lichamelijke in de medische wereld,moesten ze het begrijpen ze deden lymers zo geen geestelijke terreur aan ;)
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (116.41 KiB) 10357 keer bekeken
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Vr 05 Dec 2014, 19:21

Sproetje schreef:Van verdriet kan een mens wel sterven geloof ik. (Ben er ongeveer wel zeker van)
Dieren sterven ook van verdriet, vaak gaan ze dan niet meer eten.

.

Hallo Sproetje,

Onze hond had vroeger ook depressieve buien. Dan liep ze met haar kop naar beneden, zuchtte..
Dat niet eten zit er bij mij niet meer bij. :mrgreen: Juist mezelf nog verwend met ...kreeft... :mrgreen:
Mezelf verwend door flink online te shoppen, betaald met creditcard.... :mrgreen:

Hallo Troptard,

Eerst dacht ik dat het door stress kwam daar kan je het ook van aan je hart krijgen maar dan is er meestal niks vast te stellen. Zonet zat ik in de zetel met normale hartslag. Ik eet een clementijntje en oeps hartslag 132. Het is wel wat geminderd met de beta-blokker. Meestal is het na het eten, of bij overgang van koud naar warm.

Josie

Berichtdoor Josie » Za 06 Dec 2014, 10:53

Paperwhite, ik weet niet of ik je bericht goed begrijp... bedoel je dat je denkt dat jouw hartklachten psychosomatisch zijn? Een gevolg van je vele verdriet en te weinig steun? :(

Wat erg voor je dat je je zo slecht voelt... :(

Lyme geeft ook dat soort hartklachten en zenuwstelsel-klachten! Je Lyme moet behandeld worden! Wat gebruik je daar nu tegen?

paperwhite schreef:Ik denk dat het niet door lyme komt want ik heb het ook 's morgens en lyme komt steeds 's avonds.

Zoals je zin er staat zit er totaal geen Lyme-logica in... Lyme geeft veel verschillende symptomen op veel verschillende tijdstippen in veel verschillende gradaties!

Als je bij je cardioloog binnenkomt en je zegt dat je denkt dat je 'het gebroken hart syndroom' hebt, dan loop je kansen op degelijk onderzoek en degelijke behandeling mis. Je wordt dan meteen doorverwezen naar een psycholoog.

Als dat is wat je wil dan kan je daar, ter zelfbescherming beter rechtstreeks naar toe dan via een cardioloog!

Ook om nog meer geestelijke lyme-terreur dan er al is, te voorkómen.

Elinemo

Berichtdoor Elinemo » Za 06 Dec 2014, 22:25

Ik herken je klachten en ik heb te pas en te onpas klachten. Ik kan er geen pijl op trekken.
Eens in de paar weken ben ik er een nacht wakker door omdat mijn hart mijn borstkas uitrammelt en ik daar vreselijk onrustig van word.

Ik zou open het gesprek met de cardioloog aangaan en de diagnose bij hem laten.
Op zich, al heb je het heel moeilijk, lijkt een verband met lyme zeker zo logisch.
Probeer je in de tussentijd wat te ontspannen. Hartritmestoornissen zijn vaak heel naar maar niet altijd gevaarlijk.
Mij helpt het vaak afleiding te zoeken; wandelen of muziek luisteren..iets wat even je aandacht wegtrekt van je lijf.
Adrenaline is een aanjager voor je hart en ontspanning helpt ieder geval om die invloed wat te dimmen.
Stress is ieder geval een aardige aanjager, dus als je jezelf in een wat meer ontspannen modus kan zetten helpt dat.

Zie je in de ochtenden tegen de dag op? Is het een kwestie van opgejaagd wakker worden?
Groetjes Eline

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 07 Dec 2014, 20:57

hoi Paperwhite, mangaangebrek kan ook hartproblemen veroorzaken. sterkte!
Groenlipmosselextract is misschien iets voor je? Bevat mangaan en is tegelijk ook een algehele ontstekingsremmer.

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Do 11 Dec 2014, 19:30

Aan allen,

Alvast dank, ik heb me kalm gehouden en blijf de beta-blokker slikken. Daarmee is het nu wel wat beter. Maar als ik van een warme ruimte naar buiten ga, krijg ik het opnieuw. Mijn bloeddruk is nu wel laag.
's Morgens voel ik mij het best en heb ik veel energie. Om 18.00 komt broeder lyme aankloppen en rond middernacht maakt die het heel bont.

Ik denk dat het is uitgelokt door bepaalde zaken aan mijn hart te laten komen. Of door de schildklier. Mijn schildklier zwelt op tijdens zo een aanvallen. De beta-blokker helpt ook tegen ritmestoornissen veroorzaakt door de schildklier.

Volgende week zie ik de cardioloog. In elk geval is de verhoogde hartslag, de ritmestoornissen geregistreerd op de holter.

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Wo 17 Dec 2014, 12:06

Josie schreef:Paperwhite, ik weet niet of ik je bericht goed begrijp... bedoel je dat je denkt dat jouw hartklachten psychosomatisch zijn? Een gevolg van je vele verdriet en te weinig steun? :(

Geen gebroken hartsyndroom, maar erger. Voorkamerfibrillatie. De meest voorkomende oorzaak is veroudering maar volgens de cardioloog komt het de laatste jaren meer en meer bij jonge mensen voor. Het is gevaarlijk: je kan er een beroerte van krijgen. :(
Schildklierdysfunctie kan ook een oorzaak zijn...

Terug naar “Gezondheid Algemeen”