Allen bedankt voor de links. Ik denk toch dat het een nimf is geweest. Ik had vorige week een licht bolletje gevoeld onder mijn oksel maar ik heb zoveel wratjes, vleesboompjes dat ik er geen acht op sloeg. Achteraf denk ik: het kan niet van de wandeling op de Brabantse wal zijn want dan is de incubatieperiode te kort. Op 2 dagen heb je volgens mij geen EM. Morgen zie ik mijn huisarts. Ik heb geen risico genomen en ben claritromycine beginnen slikken. De buitenste ring is hierdoor verminderd. Veiligheidshalve heb ik mijn oksel ontsmet met een dettoloplossing. Helaas zag alles dan knalrood.

Ik heb dan eens geprobeerd bij mijn andere oksel, geen reactie of roodheid.
Helaas zopas nog een droevig lyme verhaal gehoord. Een jager had verscheidene EM's gehad, geen hulp gezocht. Later kreeg hij om de maand aanvallen van zware depressiviteit. Tijdens zo een aanval is hij in het kanaal gesprongen...
Ik ben nog steeds aan het lezen in "La vérité sur la maladie de Lyme" (Perronne)met daarin verfoeilijke uitspraken van Noorse artsen. Perronne stelt dat de behandeling van lymepatiënten daar het slechts is van heel Europa...