Lage bloeddruk

Voor algemene onderwerpen over gezondheid die niet te maken hebben met Lyme-Borreliose.
Lola Lyme

Re: Lage bloeddruk

Berichtdoor Lola Lyme » Wo 10 Dec 2014, 12:46

Troptard schreef:Jup problemen met (stil)staan,behoorlijk dronkeman allures zonder een druppel alcohol :)

Dat gepeperd eten experimenteerde ik ook al mee,kan niet anders dan dat het een en ander opruimt denk ik !

Ga eens om gember ! Mag ik heel graag ! Gemberkoek mmmm

Kan je thee zetten van verse gemberwortel ? Of gebruik je gemberpoeder ? Laatste deed ik wel eens met kaneel in warme melk

Ik heb me -qua gepeperd eten- altijd al afgevraagd, waarom vooral mensen in de warmere landen (meer infectiegevaar..) zo pittig eten. Bovendien heb ik talloze voedselintoleranties en behoorlijke maagklachten (zweren?) gehad, maar ik heb nog nooit problemen gehad met India of Thai Food. :shock:
The amazing healing powers of cayenne pepper (capsicum) is een mogelijke verklaring

Zeker kan je van verse gemberwortel thee zetten, maar pas op: daarna is het poeder niet meer lekker!
Gemakzuchtig als ik ben ;) , koop ik regelmatig flink wat gember, daar maak ik extract van en dan heb ik weer weken 'gemakkelijke' thee. :D
Waar ik dan nog wel eens kaneel en honing (deze twee gecombineerd hebben een natuurlijke AB werking) aan toevoeg.

Maar ook vocht- en zouttekorten kunnen die problemen met staan veroorzaken.
Heb je na het eten een grote dip? Zo heb ik er ook profijt van als ik vaker kleinere maaltijden neem :roll:
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪

Lola Lyme

Re: Lage bloeddruk

Berichtdoor Lola Lyme » Wo 10 Dec 2014, 22:39

Daisy schreef:Kurkuma is de aspirine van Azië, waar het kruid al eeuwenlang in de Ayurvedische geneeskunst wordt toegepast om wonden te helen en ontstekingsziekten als artritis en nog een tiental andere aandoeningen te behandelen. Kurkuma wordt gemaakt van de verpulverde wortel van een tropische plant die nauw verwant is met gember. Het poeder bevat kurkumine, een sterke ontstekingsremmer en antioxidant die bovendien niet giftig is.

Kurkuma maakt deel uit van de Traditional Chinese medicine (TCM)
Is de kurkuma niet nog meer verwant met de planten waarin de berberine te vinden is?
Die behoren tot de geelwortelfamilie.. :?

Daisy schreef:Je went inderdaad aan de smaak zoals Lola schrijft. Tenslotte went alles toch?

Alles went behalve een vent ;)
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪

Terug naar “Gezondheid Algemeen”