Zieke Alicia (23) uit Zwolle grijpt laatste strohalm in Duitsland dankzij crowdfunding

Voor nieuws, actualiteiten en acties specifiek over Lyme-Borreliose.
Roxy

Zieke Alicia (23) uit Zwolle grijpt laatste strohalm in Duitsland dankzij crowdfunding

Berichtdoor Roxy » Di 08 Aug 2017, 18:51

De Stentor
8 augustus 2017
De crowdfundingsactie die Alicia Kellner (23) begin juni startte, heeft haar een speciale behandeling in Augsburg opgeleverd. De Zwolse, die lijdt aan de ziekte van Lyme, hoopt op betere tijden.
Lyme opgelopen in het buitenland
Aruba
Ik heb de ziekte van Lyme opgelopen op Aruba, waar ik toen met mijn ouders en broer woonde. Na mijn middelbare school ben ik terug naar Nederland gegaan om in Zwolle te studeren, maar dat heb ik moeten opgeven omdat het steeds slechter met me ging.
Behandeling Augsburg
Augsburg
Talloze dokters hebben we bezocht in Nederland. In het AMC, in het LymeCentrum in Nijmegen. Uiteindelijk heb ik in Brussel de diagnose Lyme gekregen. Daarna heb ik allerlei behandelingen ondergaan en diëten geprobeerd, maar steeds met als resultaat dat het alleen maar slechter ging. Een vriendin van mij die ook Lyme heeft, attendeerde mij op het Borreliose Centrum in Augsburg, in Duitsland. Daar werken ze met langdurige antibioticabehandelingen, waarbij je ook verschillende antibiotica tegelijk toegediend krijgt. Omdat dit niet vergoed wordt door de Nederlandse verzekeraars zijn we een crowdfundingsactie begonnen. Echt hartverwarmend hoe mensen, ook mensen die we totaal niet kenden, ons gesteund hebben. In Duitsland heb ik drie weken elke dag antibiotica-infusen gehad. Hier in Zwolle moet ik dat voortzetten met om de dag een infuus, dat de thuiszorg inbrengt. Gelukkig staat onze huisarts er achter, anders was het nooit gelukt.
Lees meer artikel http://www.destentor.nl/zwolle/zieke-al ... ~a9953c8b/
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Roxy

Re: Zieke Alicia (23) uit Zwolle grijpt laatste strohalm in Duitsland dankzij crowdfunding

Berichtdoor Roxy » Di 08 Aug 2017, 18:55

De Stentor
5 juni 2017
Behandeling in Duitsland laatste strohalm voor zieke Alicia (22)
De Zwolse heeft al talloze behandelingen gevolgd in het reguliere en alternatieve circuit. ,,Maar ze wordt alleen maar zieker.'' De behandeling in Duitsland, gebaseerd op natuurlijke antibiotica, is hoopvol, zegt haar moeder. ,,Een vriendin van Alicia heeft die gevolgd en heeft daar goede resultaten mee behaald. We weten natuurlijk niet of het bij Alicia ook aanslaat maar we vinden dat we het moeten proberen want we willen ons niet neerleggen bij deze situatie.''
Lees meer artikel http://www.destentor.nl/zwolle/behandel ... ~ad198f08/
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

Eus

Re: Zieke Alicia (23) uit Zwolle grijpt laatste strohalm in Duitsland dankzij crowdfunding

Berichtdoor Eus » Di 08 Aug 2017, 20:34

' De behandeling in Duitsland, gebaseerd op natuurlijke antibiotica, is hoopvol, zegt haar moeder. ,,Een vriendin van Alicia heeft die gevolgd en heeft daar goede resultaten mee behaald. We weten natuurlijk niet of het bij Alicia ook aanslaat maar we vinden dat we het moeten proberen want we willen ons niet neerleggen bij deze situatie.''

Is toch iets anders dan wat ze nu doen;
Alle hoop is nu gevestigd op een langdurige antibioticabehandeling waar ze onlangs in Duitsland mee begon na een crowdfundingsactie.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 16 Aug 2017, 18:38

Updates over Alicia (23 jaar) en haar behandeling https://nl-nl.facebook.com/helpaliciafightlyme/
#hopen en duimen dat de behandelingen verbetering gaat geven.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Wo 16 Aug 2017, 19:54

Triest dat zoiets via fondsen gaat

Alsof die antibioticum zo duur is tegenwoordig.
minocycline kost vrijwel niets.

Terug naar “Nieuws, Actualiteiten en Acties”