Project Victory: Validatie van cellulaire tests voor Lyme (LTT)

Wetenschappelijke onderwerpen over Lyme-Borreliose, zoals wetenschappelijke medische publicaties en artikelen die worden ondersteund door dergelijke publicaties. Bij twijfel kies 'Artikelen en Linkjes'.
Eus

Re: Project Victory: Validatie van cellulaire tests voor Lyme (LTT)

Berichtdoor Eus » Wo 20 Sep 2017, 22:09

Uit het artikel van Tom Grier;
The second antibody we make after the IgM is the IgG antibody. This antibody takes four to eight weeks to form, and is gone in less than twelve months. It peaks at about six weeks. This antibody crosses the placenta, so an infected mother can pass this antibody to her child. An IgG antibody titer in a newborn does not have to mean active infection. It does mean the mother has had exposure, and the child must be carefully monitored for signs of the disease.

Wat schrijft het RIVM:
IgG-antistoffen tegen Borrelia burgdorferi sensu lato kunnen (ook na adequate behandeling) jarenlang aantoonbaar zijn in serum, maar beschermen doorgaans niet tegen een herinfectie met dezelfde of andere Borrelia-genospecies. Of deze antistoffen wel of niet in de moedermelk komen is dientengevolge klinisch irrelevant. Door behandeling met antibiotica in een vroeg stadium kan de antistofvorming worden onderdrukt of misschien zelfs de conversie van een IgM-respons naar een IgG-respons uitblijven. Net als andere IgG-antistoffen passeren Borrelia-specifieke IgG-antistoffen de placenta, IgM-antistoffen daarentegen niet. Bij verdenking op een congenitale lymeziekte moeten IgM-antistoffen bij de pasgeborene worden bepaald (niet in navelstrengbloed).
Bron; https://lci.rivm.nl/richtlijnen/lymeziekte

En wat is nu waar, wie moeten we geloven?
Ik weet niet beter dan dat de IgG jarenlang verhoogd blijft, deze kan wel tot 20 jaar nog verhoogd zijn....

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Vr 22 Sep 2017, 09:55

@Eus,

Zou T. Grier bedoelen dat de verhoging van de IgG wegvalt, maar niet de IgG in zijn geheel?

Een Elisa is z 'on slechte / waardeloze Lyme'test' dat je deze eigenlijk niet met andere soorten, veel nauwkeurigere antilichamen testen zou mogen vergelijken vind ik.

De Lyme specifieke banden die uit de Western Blot zijn gehaald en nooit meer zijn teruggezet geeft mij een naar (voor)gevoel, maar dan wel roepen en claimen dat Lyme zo snel als mogelijk moet worden opgespoord en behandeld :?

Mijn IgG en IgM van Borrelia, Burgdorferi, Afzelii, en Garinii zijn al jaren verhoogd....maar niet volgens de Elisa :twisted:

Bedoel jij deze RIVM:

25.000 mensen in Nederland krijgen jaarlijks de ziekte van Lyme en 1000 tot 2.500 houden daar ernstige langdurige klachten aan over.

Bron: https://nos.nl/op3/artikel/2166811-komt ... me-af.html

Als dit met de standaard, gemiddeld 50% vals negatieve Elisa is getest moet je die 25.000 al maal 2 doen.

Over de andere stammen Borrelia zoals bijvoorbeeld de Miyamotoi en Valaisiana waar voor zover ik weet niet op kan worden getest in Nederland maar niet te spreken.

Alles prima onder controle hoor, maakt u zich vooral geen zorgen.

Sorry maar ik kom dan aan 50.000 Nedelanders per jaar en dat 'slechts' 2,5% tot 10% daar langdurige ernstige klachten aan overhoudt.

De CEO, Lorraine Johnson van de Amerikaanse Lymevereniging praat over 36% die na de Lyme langdurige, ernstige klachten eraan overhoudt.

36% versus 2,5% tot 10%......

36% van 50.000=18.000 X 30 jaren = 540.000 Nederlanders met een potentieel dodelijke infectieziekte van Lyme en bijbehorende hardnekkige co-infecties, maar das mijn bescheiden mening, haha zeldzame ziekte.

De geschiedenis van grofweg 30 jaren Elisa en bijbehorende (commercieel ingestelde?) CBO-richtlijnen.

Schippers: nu twintig zika-gevallen in Nederland

Bron: https://www.google.nl/amp/s/nos.nl/goog ... rland.html

P.s.: ik ben niet zo goed in rekensommetjes als Josie, misschien dat Josie dit nog wat verder kan uitdiepen voor mij.

Of is de wens de vader van de gedachte?

Of rust bewaren onder de bevolking wat is dit?

Duitse arts: 'Lyme is al jaren een probleem in Duitsland'.

Waarom horen wij hier in Nederland niks over in de media, kennen teken landsgrenzen ofzo, of komt dit soort berichtgeving (financieel gezien?) niet goed uit?

Haha open grenzen....
Laatst gewijzigd door VerlorengezondheidM op Vr 22 Sep 2017, 16:48, 4 keer totaal gewijzigd.
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Eus

Berichtdoor Eus » Vr 22 Sep 2017, 11:21

Zou T. Grier bedoelen dat de verhoging van de IgG wegvalt, maar niet de IgG in zijn geheel?
Geen idee wat hij bedoelt, hij schrijft gewoon dat het wegvalt.

Bedoel jij deze RIVM:

Nee, ik bedoel deze, waaruit ik de quote haalde; https://lci.rivm.nl/richtlijnen/lymeziekte

Blijft overeind; wie moeten we nu geloven? Valt de verhoging IgG weg of blijft deze langdurig aanwezig?
Hoe meer mensen er schrijven over Lyme, hoe meer meningen er zijn en hoe moeilijker het wordt om feit en fictie te onderscheiden. Dat is wel een beetje een zorg van mij. Ik geloof niet alles wat er gezegd / geschreven wordt maar kan inmiddels ook feit en fictie moeilijker onderscheiden.

Diezelfde Duitse arts die jij citeert, zegt ook dat vaak Lyme niet de oorzaak is van aanhoudende klachten maar andere oorzaken daar debet aan zijn. Ook hier geldt; wat is waar, kunnen we dit geloven??

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Vr 22 Sep 2017, 12:56

Een positief Igg blijft jarenlang blijft dit jarenlang aangeven.
Tijdens een adequate behandeling zouden de titerwaardes moeten dalen.
Dat zal dan met regelmaat gemeten moeten worden, evenals de ontstekingswaarden.

Henriëtte

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Vr 22 Sep 2017, 13:01

Als men het maximale aantal patiënten met persisterende klachten, zoals het RIVM deze aangeeft; 2500 mensen zou verdubbelen (wegens gemiste Lymediagnoses) naar 5000 mensen.
Stel dat het aantal tekenbeten gedurende de afgelopen 40 jaar gelijk is geweest, kom ik uit op 200.000 mensen.

Henriëtte

Eus

Berichtdoor Eus » Vr 22 Sep 2017, 13:03

Henriëtte schreef:Een positief Igg blijft jarenlang blijft dit jarenlang aangeven.
Tijdens een adequate behandeling zouden de titerwaardes moeten dalen.
Dat zal dan met regelmaat gemeten moeten worden, evenals de ontstekingswaarden.

Henriëtte

Heb je een bron, waarin staat dat de titerwaarde daalt tijdens adequate behandeling? Normaliter wordt de Elisa of WB niet meer herhaald na behandeling met AB.

Eus

Berichtdoor Eus » Vr 22 Sep 2017, 13:05

Henriëtte schreef:Als men het maximale aantal patiënten met persisterende klachten, zoals het RIVM deze aangeeft; 2500 mensen zou verdubbelen (wegens gemiste Lymediagnoses) naar 5000 mensen.
Stel dat het aantal tekenbeten gedurende de afgelopen 40 jaar gelijk is geweest, kom ik uit op 200.000 mensen.

Henriëtte

Het aantal tekenbeten is toegenomen in 40 jaar tijd (er zijn immers veel meer teken dan 40 jaar geleden) en de mensen die hersteld zijn, moeten er vanaf getrokken worden.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Vr 22 Sep 2017, 14:06

Eus schreef:Diezelfde Duitse arts die jij citeert, zegt ook dat vaak Lyme niet de oorzaak is van aanhoudende klachten maar andere oorzaken daar debet aan zijn. Ook hier geldt; wat is waar, kunnen we dit geloven??

Welke andere oorzaken zouden dat kunnen zijn, ...virussen?

Mijn klachten komen voor mijn gevoel vooral van die co-infecties, maar ik heb soms het idee dat die co-infecties in stand worden gehouden en aangestuurd worden door de Lyme.

Er wordt nu ook een virus vermoed bij mij (gelukkig geen HIV), to be continued.

Met het verdwijnen van sommige co-infecties zijn mijn klachten wel wat afgenomen, maar of je die eeuwenoude Borrelia's helemaal wegkrijgt....

Toen ik ziek werd na een infectie was het of onder die infectie 'iets anders' werd getriggerd, hetgeen mij sterk deed denken aan een soort tweetraps raket.

Het voelde ook letterlijk zo dat er iets onder zat, later zijn deze twee 'losse eenheden' in elkaar samengesmolten met een palet aan persisterende klachten tot gevolg hebbend.

Dat van die dominante
co infectie kan verklaarbaar zijn als een onderliggende tot dan toe inactieve Lyme op enig moment in je leven wordt getriggerd door een andere opgelopen infectie en dat houdt weer in dat het niet alleen tekenbeten zijn die de LymeCo ziekte in werking stellen.

Ik heb weleens de term cumulatieve ziekte gelanceerd.

Zo las ik dat AB ook weleens wordt gecombineerd met anti virale middelen, omdat die virussen ook (aanhoudende) klachten kunnen geven.

De term Lyme vind ik persoonlijk misleidend omdat er in de meeste gevallen sprake is van meerdere tekenbeetziekten.
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Eus

Berichtdoor Eus » Vr 22 Sep 2017, 14:34

Eus schreef:
Diezelfde Duitse arts die jij citeert, zegt ook dat vaak Lyme niet de oorzaak is van aanhoudende klachten maar andere oorzaken daar debet aan zijn. Ook hier geldt; wat is waar, kunnen we dit geloven??

Welke andere oorzaken zouden dat kunnen zijn, ...virussen?

Als hoofdoorzaken noemt ze het EBV en Herpes virus, daarnaast belasting met zware metalen en genetische verstoringen....

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Vr 22 Sep 2017, 15:09

Beste berichtplaatsers,
Zouden jullie dit topic weer wat meer richting on-topic willen voortzetten? Af en toe wat off-topic vragen, antwoorden of info is natuurlijk geen probleem. Probeer het onderwerp centraal te laten staan nl. het Project Victory: Validatie van cellulaire tests voor Lyme (LTT).

Leia, moderator

Terug naar “Wetenschap”