Jodium tekort bij Lyme?

Voor algemene onderwerpen over gezondheid die niet te maken hebben met Lyme-Borreliose.
Roxy

Re: Jodium tekort bij Lyme?

Berichtdoor Roxy » Wo 17 Dec 2014, 13:22

Dr Klinghardt over jodium tekort bij Lyme http://desiree.rover.holoversity.eu/wp- ... ghardt.pdf
Jodiumtekort is bij Lyme-patiënten vaak aan de orde. Jodium, in een vierkantje van ca 25 cm2 op de huid aangebracht, moet 24 uur zichtbaar blijven. Hoe eerder uit beeld verdwenen, des te meer deficiënt de patiënt.
Deze test, die ook door natuurartsen in Nederland wordt gebruikt, heb ik gedaan en voorspelt niet veel goeds denk ik. Jodium is na een aantal uren al verdwenen :o.
Ik ben geen arts en kan dat natuurlijk medisch niet goed beoordelen. Ik zal navraag gaan doen bij de Lyme behandelaar of een natuurarts die een eventueel jodium tekort verder kan onderzoeken en behandelen.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

BBS

Berichtdoor BBS » Zo 21 Dec 2014, 22:05

Ben in april ook ook mogelijk jodium tekort gewezen door mijn behandelend arts. Vlek op mijnarm was toen binnen twee uur weg. Heb toen 5 maanden lang iedere dag 5 druppels lugol (jodium oplossing) genomen. Mixen met sinasappelsap of melk/ chocolademelk voor de smaak. Daarna ben ik naar een lagere dosering gegaan van twee druppels per dag. Had laatst weer een velk gemaakt op mijn arm en die is er zeker 9 uur op blijven zitten. Gaat dus goed vooruit! Voor de kosten van een flesje lugol hoef je het ook niet te laten.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Zo 06 Sep 2015, 19:42

BBS schreef:Heb toen 5 maanden lang iedere dag 5 druppels lugol (jodium oplossing) genomen. Mixen met sinasappelsap of melk/ chocolademelk voor de smaak.

Ik neem tegenwoordig als extra bij het eten: Dulse (salade du pecheur) en Kombu breton, maar laat het niet meekoken of bakken.
De dulse doe ik zo door de sla en de kombu breton bij de uitjes en knoflook en gember e.d.

http://www.zeewierwijzer.nl/soorten-zee ... dulse.html

Zit ook jodium in.
Maar bij mij is het altijd opletten, ik heb snel een te snel werkende schildklier.

Terug naar “Gezondheid Algemeen”