Hebben jullie nog ervaringen met cannabis + lyme? Deel ze hier groetjes

Je noemt 'de ziekte en cannabis heel slecht samen gaan?' en 'Lyme en cannabis olie niet de juiste keuze is?'..ikheblyme schreef:Hey ik las een bericht over cannabis en dacht zijn er nog mensen die gebruiken? Ik heb tijdens het gebruik heel veel last van men benen angst enzo.....(symptomen verergeren )daarbij denk ik dat de ziekte en cannabis heel slecht samen gaan ik gebruik nu all een tijdje niet meer tot groote spijt van mijn verslaafde geest . daarnaast denk ik dat lyme en cannabis olie niet de juiste keuze is het zou helpen tegen kanker maar dat lijkt me omdat je zowel veel eet als veel slaapt onder invloed van ....
Hebben jullie nog ervaringen met cannabis + lyme? Deel ze hier groetjes![]()
Regulerende werking
Is het de bedoeling dat de wietoliegebruiker stoned of high wordt? Nee, dit is niet de bedoeling. Het doel is de olie de meeste kans te geven om verlichting te brengen en/of heilzaam te zijn zonder negatieve bijwerkingen. Dat wordt gedaan door langzaam het aantal druppels per dosis te verhogen, waarbij om de vijf uur een dosis wordt ingenomen. Op die manier wordt een spiegel in het bloed opgebouwd. De dosering wordt verhoogd tot een aantal druppels waar de zieke zich beter bij voelt. Dat kan een dosering zijn waarbij de pijn wegebt, of waarbij de zieke weer trek in eten krijgt, goed kan slapen, normale ontlasting krijgt, zich kan ontspannen, etcetera. Door deze leidraad aan te houden, krijgt de olie de kans om het grootste effect te sorteren. Het is ook mogelijk dat de olie helemaal geen merkbaar effect heeft. De werking verschilt sterk per persoon.
Op het forum (zie paragraaf 3.3) zijn instructies voor het eerste gebruik, opbouwschema’s en ervaringen gepost. Het vinden van een goede dosering is vooral een kwestie van langzaam opbouwen. Wat het juiste aantal druppels per dag is, verschilt per persoon en per aandoening of ziekte. Voorzichtig uitproberen is het devies.
Roxy schreef:Hallo ikheblyme,Je noemt 'de ziekte en cannabis heel slecht samen gaan?' en 'Lyme en cannabis olie niet de juiste keuze is?'..ikheblyme schreef:Hey ik las een bericht over cannabis en dacht zijn er nog mensen die gebruiken? Ik heb tijdens het gebruik heel veel last van men benen angst enzo.....(symptomen verergeren )daarbij denk ik dat de ziekte en cannabis heel slecht samen gaan ik gebruik nu all een tijdje niet meer tot groote spijt van mijn verslaafde geest . daarnaast denk ik dat lyme en cannabis olie niet de juiste keuze is het zou helpen tegen kanker maar dat lijkt me omdat je zowel veel eet als veel slaapt onder invloed van ....
Hebben jullie nog ervaringen met cannabis + lyme? Deel ze hier groetjes![]()
Ik denk dat je nog niet voldoende goed geïnformeerd bent over medicinale wietolie, de medicinale werking en het gebruik er van.
Artikel Ziekte van Lyme en Cannabis - Achtergrond en werking, bron https://www.mediwietsite.nl/ziekte-van- ... d-werking/
Het endo-cannabinoide systeem - Uitleg tijdens groepsconsult Haarlem https://www.youtube.com/watch?v=DUlATw3fq8o
Cannabinoïden en het immuunsysteem http://www.wietblog.com/24-02-2015-cann ... unsysteem/
Medicinaal gebruik van cannabis https://www.stichtingmediwiet.nl/info/m ... marihuana/
Wat zijn drugs? - Basiskennis mediwiet https://www.youtube.com/watch?v=ZGi_Qkxxaj4
Regulerende werking, bron Brochure http://socialclub.frl/images/brochure_suvernuver.pdfRegulerende werking
Is het de bedoeling dat de wietoliegebruiker stoned of high wordt? Nee, dit is niet de bedoeling. Het doel is de olie de meeste kans te geven om verlichting te brengen en/of heilzaam te zijn zonder negatieve bijwerkingen. Dat wordt gedaan door langzaam het aantal druppels per dosis te verhogen, waarbij om de vijf uur een dosis wordt ingenomen. Op die manier wordt een spiegel in het bloed opgebouwd. De dosering wordt verhoogd tot een aantal druppels waar de zieke zich beter bij voelt. Dat kan een dosering zijn waarbij de pijn wegebt, of waarbij de zieke weer trek in eten krijgt, goed kan slapen, normale ontlasting krijgt, zich kan ontspannen, etcetera. Door deze leidraad aan te houden, krijgt de olie de kans om het grootste effect te sorteren. Het is ook mogelijk dat de olie helemaal geen merkbaar effect heeft. De werking verschilt sterk per persoon.
Op het forum (zie paragraaf 3.3) zijn instructies voor het eerste gebruik, opbouwschema’s en ervaringen gepost. Het vinden van een goede dosering is vooral een kwestie van langzaam opbouwen. Wat het juiste aantal druppels per dag is, verschilt per persoon en per aandoening of ziekte. Voorzichtig uitproberen is het devies.
Ik gebruik medicinale wietolie (full-spectrum) twee soorten met 15% THC 5% CBD 5% CBN/CBL en 20% THC en 15% CBD wat mij goed helpt bij de slaap, energie en versterken immuunsysteem, werking van de darmen (Leaky Gut/Lekkende darmen https://www.mediwietsite.nl/spijsverter ... -cannabis/ ) en de (zenuw)pijn en neuropathie.
Van medicinale wietolie word je niet stoned. De werking van medicinale wietolie is anders dan cannabis roken.
Lees ook de topics met informatie viewtopic.php?f=31&t=273&start=240 en viewtopic.php?f=24&t=925&hilit=wietolie&start=60 en Daisy viewtopic.php?f=25&t=1760&start=20
Lees, leer bij, verbreed de horizon en maak je zelf wijzer middels informatie!
Geen zorgenikheblyme schreef:Hey bedank voor de zeer nuttige informatie ik gebruikte zelf cannabis zeer regelmatig nu kan ik gewoon niet meer roken omdat men spieren verzwakken tot op het punt dat ik niet meer op men benen kan staan of gewoon totaal paranoia dus ik deel men ervaring ik will niet belerend overkomen de wiet die ik gebruikte heeft buiten in onze tuin gestaan en was van zeer hoge graad zowel thc als cbd ik rookte hem puur en soms met taback wiet roken kan ik gewoon niet meer nu ik all een tijd last heb van lyme in het begin ging het nog maar toen kreeg ik ook last van verlamming in het gezicht (steeds de zelfde wietteelt ) welke soorten wiet rook jij dan groetjes
Roken of druppelen? https://wietolie.nl/roken/
Wiet roken
Als je wiet rookt dan inhaleer je totdat je er mee bereikt wat je wilt bereiken, bijvoorbeeld: minder pijn, rustiger in het hoofd, etc. Het nadeel ervan is dat je er wel high/stoned van wordt. Het gevoel van high/stoned zijn duurt circa twee uur.
Technisch aspect
Als je een wietjoint rookt ontstaat er nieuwe THC. Dus er zit al THC in de joint, maar de THC vermeerderd door de hitte in de brandende punt van de joint (300-400 graden). Wanneer je al deze THC binnenkrijgt zal dit leiden tot een ferme dosis THC, het resultaat is een high/stoned gevoel. Het gevolg kan zijn dat je neerploft op de bank en verder aan niets meer toekomt. Dit gevoel gaat voorbij aan de medicinale werking waar het eigenlijk om te doen is. Het doel van de THC-wietolie is juist dat je hetzelfde bereikt als met roken (de medicinale werking), echter zonder erbij high te worden.
''Doel van THC-wietolie: hetzelfde effect bereiken als met wiet roken, echter zonder stoned/high te worden"
Vraag.. wat is jouw doel? high/stoned worden of de medicinale werking?Inhaleren
Dat kan door het te roken of te verdampen. Bij het verdampen of vaporiseren wordt de marihuana tot 180-190 c. verhit, bij die temperatuur verdampen alleen de werkzame stoffen. De rook van verbrandende cellulose blijft je dan bespaard. Door verhitting ontstaat nieuwe THC de werkzame stof die voor de euforie zorgt. Bij wietolie wordt slechts verhit tot 80 C. Net genoeg om de alcohol te verdampen, hierdoor zul je van olie nooit zo prettig high worden en is het dus ook nooit licht geestelijk verslavend zoals iedere prettige gewoonte.
Voordelen inhaleren:
Direct effect; de patient weet binnen 5-10 seconden hoe het effect uitvalt en kan zijn gebruik daarop aanpassen.
Prettige gewoonte en effect, daarom lichtelijk geestelijk verslavend
Nadeel inhaleren:
Alleen de toppen, 60 van de cannabisplant kunnen gebruikt worden
Inhaleren gassen en dampen
De patient wordt in meer of mindere mate stoned of high.
De patient ademt 80% van de werkzame stof ongebruikt weer uit.
Het effect duurt maximaal 1,5 uur, daarom dient meerdere malen per dag geïnhaleerd te worden en is de patient aan het eind van de dag moe, stoned en slaperig.
Voordelen wietolie:
De hele plant, op de takken en wortels na kan gebruikt worden.
Per druppel nauwkeurig te doseren is waardoor het high zijn vermeden kan worden.
100% van de werkzame stof wordt gebruikt.
Minimale inname van ballast stoffen.
Werkt in 10-15 minuten en blijft 4-5 uur werkzaam, soms 24 uur.
11.3 Psychose-aanleg
Er zijn aanwijzingen dat grote hoeveelheden THC (een hoofdbestanddeel in wiet) een sluimerende aanleg voor psychoses kan activeren. Vanwege de heilzame werking voor veel ziektes en aandoeningen bevat de wietolie van stichting Suver Nuver de extracties van de gehele cannabisplant, inclusief THC. Daarom is de olie van stichting Suver Nuver niet geschikt voor mensen met een psychotische aanleg.
Cannabis bevat nog een ander hoofdbestanddeel: CBD. Er zijn aanwijzingen dat dit bestanddeel geen nadelige invloed heeft op mensen met een verhoogde kans op psychoses. Stichting Suver Nuver heeft geen CBD-olie in het assortiment. Voor personen met een aanleg voor psychoses die (desondanks) wietolie willen gaan proberen, is het zeer belangrijk dat zij dit in samenspraak doen met de behandelend arts.
Dat is mooi. Maar als antibiotica niet geschikt is voor een persoon zul je toch echt naar andere opties moeten gaan zoeken.Sproetje schreef:Nou, dan is die minocycline toch echt een stuk goedkoper
Terug naar “Gezondheid Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten