UPDATE: Ik heb op 17 nov een update geplaatst onderaan dit bericht
Ik ben nieuwe in de wereld van Lyme maar raak al behoorlijk gefrustreerd door alle onduidelijkheid. Daarom hoop ik dat iemand me kan helpen te begrijpen wat deze lab-resultaten betekenen en hoe ik aan (evtl.) aanvullende labinformatie kan komen als mijn huisarts die niet wil opvragen.
Ik ben half oktober getest op borrelia. Uitslag (van het lab dat bloed heeft geprikt):

Op een eerdere print van de huisarts staat bovendien het woord "western" achter IgM.
Het lijkt mij dat er dus een western blot test gedaan is (of vergis ik me nou??), en dat er dus ook gemeten moet zijn op verschillende eiwitten (banden). Die staan er dus niet bij.
Het lab dat bloed had afgenomen wist niet precies waar ik het over had en gaf me het nummer van het lab dat de test heeft uitgevoerd. Degene die daar de telefoon opnam, antwoordde eerst dat ze geen aanvullende resultaten hadden, en daarna dat mijn huisarts die moest opvragen. Dus bellen naar de huisarts: de assistente raadde me aan hierover een email te sturen. Toen ik een week later belde vertelde de assistente me dat in de computer staat dat "het behandelbeleid niet anders wordt" en dat de huisarts "niets ging opvragen".
Wauw. Ik ben vriendelijk gebleven maar was van binnen behoorlijk pissig. Ik vroeg toch niet om een ander behandelbeleid, maar om mijn eigen resultaten. Ze zullen het wel te druk hebben, maar ik vind het toch niet juist dat ze zo reageren. Het gaat hier wel om mijn gezondheid op een gebied waarop het lijkt alsof niemand weet hoe het zit. Dus mag ik even zelf oplettend zijn!! Ik begin me al weer op te winden

Ik ga er nog zelf nog achteraan, maar kan iemand mij in de tussentijd misschien vertellen wat je verder kunt doen als je huisarts weigert labwaarden op te vragen?
Of klopt mijn conslusie niet dat het om een western blot moet gaan?
En weet iemand wat de waarde 33.76 achter SMW-LYMM inhoudt? (SMW=serumwaarde?)
Alvast veel dank voor je reactie.
vr. groeten,
Thalia
UPDATE 17NOV2017
Vandaag telefonisch contact met mijn huisarts. Wat ik al vermoedde: mijn huisarts heeft geen detail kennis over lyme-testen. En te weinig tijd om het lab zelf om de resultaten te bellen. Ze wist niet van bestaan van banden bij blot-testen en zij had die ook nog nooit toegestuurd gekregen van het lab waar zij mee werken. Ze gaat nu mijn telefoonnummer doorgeven aan de microbioloog van het lab zodat hij mij kan bellen.