Oogproblemen door Lyme?

Roxy

Re: Oogproblemen door Lyme?

Berichtdoor Roxy » Vr 19 Dec 2014, 13:36

Voor de mensen die problemen hebben met het goed kunnen lezen van de teksten op het forum een goede Tip?
:D ik zag het net ook pas voor het eerst.
Rechts boven aan de pagina in het hoekje staat in het wit/licht grijs (vandaar dat ik het heb gemist ;)) een ▼A▲. Daarmee kan de tekst groter gemaakt worden. Leest een stuk gemakkelijker ;).
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Za 20 Dec 2014, 10:10

Roxy schreef:Voor de mensen die problemen hebben met het goed kunnen lezen van de teksten op het forum een goede Tip?
:D ik zag het net ook pas voor het eerst.
Rechts boven aan de pagina in het hoekje staat in het wit/licht grijs (vandaar dat ik het heb gemist ;)) een ▲A▼. Daarmee kan de tekst groter gemaakt worden. Leest een stuk gemakkelijker ;).

Thnx ! ;)

Ik had het nog niet gezien :shock:
(Ik doe het meeste op de tast)
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Za 20 Dec 2014, 13:28

:D

Leia, moderator

Roxy

Berichtdoor Roxy » Ma 22 Dec 2014, 11:33

;) met tienvingersblind-systeem leren typen voor het werkzame carrière leven en dat is nog steeds wel handig al haal ik lang niet meer de
365 aanslagen per minuut :lol:. Met kunst en vliegwerk redden wij ons wel :). Maar die ▲A▼ is toch wel heel fijn er bij :D!
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Terry

Berichtdoor Terry » Do 08 Jan 2015, 00:05

Zijn er ook mensen die last hebben met de stand van de ogen?
Mijn moeder kan precies zien wanneer het slechter met me gaat aan de stand van mn ogen.
De laatste tijd heb ik steeds meer het idee dat ik een beetje scheel geworden ben. Iemand anders viel het ook al op, en ik merk het zelf steeds vaker op.

Zou dit door de lyme kunnen komen en zou het nog weer weg kunnen trekken?
Verder heb ik ook last van (tl)licht en kleur (prikkels ging ik vanuit, niet perse oogprobleem?) Ook wazig zien en problemen met bepaalde contrasten.

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Vr 30 Jan 2015, 23:54

The emotional moment a blinded veteran sees again for the first time in 20 YEARS
By Sarah Griffiths, 23 January 2015

• Buffalo-born Mark Cornell served in the US Airforce for 18 years
• He lost his sight 20 years ago due to a rare reaction to Lyme’s Disease
• Mr Cornell said trying eSight's glasses was an eye-opening experience
• Technology beams enhanced video images to screens inside the headset
• Device means people with low vision can see details clearly again
• The veteran shed a tear when he saw his friends Yvonne and Tom clearly

Lees meer Bron: DailyMail
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Zo 07 Feb 2016, 21:18

Sproetje schreef:Inderdaad, paperwhite, een goeie site.

Bij mij is uveïtis geconstateerd, afgelopen zomer
Maar ik dacht steeds dat zoiets alleen door toxoplasmose kon ontstaan, maar zie nu dat het ook door lyme kan komen:

http://www.oogartsen.nl/oogartsen/overi ... _infectie/

Er staat wel bij:

"De meest frequente oorzaak is een toxoplasmose infectie, gevolgd door herpes/varicella zoster infectie"

Is die Uveïtis bij jou acuut ontstaan, als ik vragen mag?

Kon jij je aangedane oog nog dichtdoen dan wel openen en sluiten?

Was je aangedane oog roodkleurig met inwendige stekende pijnen in de oogpupil?

Geen enkel effectief zicht tot zeer matig zicht in het aangedane oog?

Was het binnen een week over, doch heftig van aard?
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Ma 08 Feb 2016, 16:33

VerlorengezondheidM schreef:Is die Uveïtis bij jou acuut ontstaan, als ik vragen mag?

Nou, het was zo: na mijn tekenbeet in 2009 kreeg ik al vrij snel allerlei klachten ( ongeveer 3 mnd later).
De oogproblemen kwamen denk ik zo'n beetje in 2010, toen ik merkte dat ze begonnen te tranen ( continu) en ook rood waren.
Maar mijn klachtenlijst was zo lang geworden dat ik het niet goed kon aankaarten bij de huisarts, ook mede door de slechts 10 minuten tijd voor een consult en mede door mijn moeilijker wordende spraak. ( ik kon ook niet goed meer uit mijn woorden komen)
Dus: nee, het is een langzaam proces geweest.

VerlorengezondheidM schreef:Kon jij je aangedane oog nog dichtdoen dan wel openen en sluiten?

Ik had het aan beide ogen, en het vreemde was dat het zicht steeds wisselde, zo kon in tijdens het lezen bv ineens bijna niets meer zien, een soort waas. Maar dan ineens ook weer wel, dat wisselde in secondes.
Ik heb altijd zonder pijn mijn ogen kunnen sluiten.

VerlorengezondheidM schreef:Was je aangedane oog roodkleurig met inwendige stekende pijnen in de oogpupil?

Ja, rode ogen, vrijwel altijd, de ene keer erger dan de andere keer, en altijd tranen.
Pijn achter de oogkas en in de oogkas, ook stekende pijn, en hele dikke opgezette ogen, zelfs de wenkbrauwen waren dik en de oogleden.

VerlorengezondheidM schreef:Geen enkel effectief zicht tot zeer matig zicht in het aangedane oog?

Het wisselde sterk, dwz van vrij goed kunnen zien tot ineens bijna niets meer, zonder aankondiging dus heel abrupt.

VerlorengezondheidM schreef:Was het binnen een week over, doch heftig van aard?

Nee, het werd alleen maar steeds erger.
Tijdens het herxen was het ook erger.
Het was om gek van te worden, als ik bv bij de balie iets wilde afrekenen, en alles ging gewoon goed, dan ineens kwam er weer zo'n waas, en leek het net alsof ik niet goed snik was, want dan kon ik (als ik contant betaalde) niet meer zien of ik een euro of iets anders uit de portemonnaie haalde, ik moest dan aan de verkoper vragen welke munt ik in de handen had.
Ik leek wel iemand van 80, een bril hielp niet.

Ik heb cortisone voorgeschreven gekregen in de vorm van oogdruppels, maar het kwam gewoon steeds weer terug.

Heb jij ook last van je ogen?

emma_b

Berichtdoor emma_b » Wo 13 Apr 2016, 17:04

Terry schreef:Zijn er ook mensen die last hebben met de stand van de ogen?
Mijn moeder kan precies zien wanneer het slechter met me gaat aan de stand van mn ogen.
De laatste tijd heb ik steeds meer het idee dat ik een beetje scheel geworden ben. Iemand anders viel het ook al op, en ik merk het zelf steeds vaker op.

Zou dit door de lyme kunnen komen en zou het nog weer weg kunnen trekken?
Verder heb ik ook last van (tl)licht en kleur (prikkels ging ik vanuit, niet perse oogprobleem?) Ook wazig zien en problemen met bepaalde contrasten.

Hoi Terry,
Er is bij mij (nog) geen Lyme geconstateerd. Ik ben nog bezig met onderzoeken. Echter kwam ik op dit forum terecht, omdat ik veel zicht/oogklachten heb. Ik ben ook overgevoelig voor licht (vooral ledlicht, tl-buizen (kunstlicht). Dit is bij mij plotseling ontstaan. Ook zie ik wazig (visual snow/sterretjes voor m'n ogen), last van floaters, en soms lichtflitsen. Ook problemen met bepaalde contrasten. Bij mij is dit 24/7 aanwezig. Ik wilde even reageren omdat mijn klachten overeenkomen met die van jou. Zijn deze oogklachten nog bij jou aanwezig en is dat continu?

Hopelijk hoor ik van je.

Groetjes, Emma

Terry

Berichtdoor Terry » Wo 20 Apr 2016, 15:57

Hoi Emma,

Wat vervelend zeg! Heb je nog andere klachten die bij Lyme horen ook?

Ik heb wisselend last van deze klachten. Vooral als ik nauwelijks geslapen heb en dus moe ben speelt dit erger op. Gelukkig heb ik het niet zo erg en niet constant. Dat lijkt me heel naar! Hopelijk wordt het bij jou snel minder.
Ik word wel behandeld al een paar jaar voor Lyme. Wat ik van de andere klachten merk is dat de antibiotica het redelijk stabiel houdt waardoor het draagbaar is. Misschien is dat hiermee ook wel zo. Ik weet dat ik jaren geleden er veel meer last van had. Als ik dan op de fiets zat kon ik af en toe ineens even niet goed meer zien waar ik fietsen moest :P
Maar het is niet weggegaan. Net als met mn andere klachten wisselt het zich af in periodes. Dus ik kan je helaas ook niet meer vertellen..

Terry

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”