Ervaring Lyme poli Apeldoorn

Voor alle onderwerpen over de behandeling met antibiotica en/of andere reguliere geneesmiddelen.
Josie

Re: Ervaring Lyme poli Apeldoorn

Berichtdoor Josie » Vr 24 Aug 2018, 10:24

Rnh1234 schreef:Gelukkig heb ik een fijne huisarts die mee denkt wat helaas vele niet hebben zit ik nu aan de prednison voor 10 dagen en dan maar weer verder kijken.

Geen prednison! Dit verzwakt het immuunsysteem waardoor de nog resterende bacteriën vrij spel krijgen. :shock:

Lyme-artritis wordt regulier gezien als de meest hardnekkige en meest persisterende vorm van lyme. Daar wordt volgens bijv. de Vlaamse reguliere richtlijn al vaak 60 dagen antibiotica voor voorgeschreven. En door ILADS artsen langer.

Je kan je huisarts ook nog vragen voor een biopt uit een gewricht en dat laten onderzoeken middels PCR. (op DNA van de borrelia bacterie). Dat is gewoon volgens de CBO-richtlijn. (de standaard gebruikte richtlijn in NL)

De kennis van de gemiddelde huisarts blijkt weer ver ondermaats, het is onverantwoord dit stadium prednison voor te schrijven. Maar probeer ook het contact goed te houden... :?

En voor wat betreft de lyme-poli Apeldoorn, die zouden ze in zijn geheel dicht moeten gooien, gewoon crimineel hoe mensen daar massaal zonder geldige reden ziek de deur uit worden gestuurd. :x

Josie

meid1988

Berichtdoor meid1988 » Vr 24 Aug 2018, 10:28

een dna-bloedtest kun je o.a. doen bij Pro Health
daar meten ze ook de pcr

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Vr 24 Aug 2018, 16:05

Stichting Tekenbeetziekten;

Cortico-steroiden zoals Prednison zijn middelen, die absoluut ontraden worden bij de ziekte van Lyme. Ze onderdrukken het immuunsysteem, wat toch al verzwakt is bij Lyme.

https://www.facebook.com/Tekenbeetziekt ... 011398317/

Henriëtte

Foggy

Berichtdoor Foggy » Wo 12 Dec 2018, 12:54

Roelof, welke AB heb jij gebruikt als ik vragen mag?

Moon

Berichtdoor Moon » Vr 04 Jan 2019, 02:13

Niet altijd is er een verzwakt immuunsysteem, lijkt mij ook een foute benaming overigens.
Door een persisterende infectie kan je immuunsysteem ook in de overdrive gaan, en nog voor grotere problemen zorgen, waarbij de lyme zelf vergeleken een mietje is.
Zo heb ik hierdoor een spierziekte opgelopen, die met aanvallen komt, en waarbij prednison echt een must is.
Anders nog meer uitval, en pijn.
Dus ook met chronische lyme, kan je in een positie komem waarbij je eens een stootkuur prednisolon moet nemen, omdat anders de gevolgen nog veel erger zijn, en je nog veel verder van huis bent.
Het is dus geen gouden regel.

Terug naar “Reguliere Behandeling”