Goedenavond,
Ik zal mij even voorstellen; ik ben Nelleke, 40 jaar en al meer dan 20 jaar last van Lyme. De laatste 5 jaar ben ik hiervoor onder behandeling geweest bij prof. K.d.M. Dankzij de prof kon ik tot voor kort weer redelijk normaal functioneren, ipv jaren bank en bedlegerig te zijn.
Onlangs 10dec ben ik geopereerd aan een grote tumor in mijn wervelkolom. Dit was een zware operatie onder narcose en duurde 5-6 uur. Direct toen ik uit de narcose kwamen de paniekaanvallen..
Nu 18 dagen later heb ik nog steeds de hele dag door angstgevoelens, paniekaanvallen en voel ik me erg gespannen. Ik begrijp niet waar deze gevoelens vandaag komen. Ik ben 6jaar geleden na mijn bevalling ook onder narcose geweest, toen kreeg ik ook last van angstige gevoelens en paniekaanvallen, alleen dat was van korte duur.
Ik heb inmiddels Anti depressiva gekregen (Sertraline) en kalmeringspilletjes (Lorazepam). Maar het helpt allemaal maar mondjesmaat. Ik vraag mij af of deze reactie op de narcose veroorzaakt wordt door Lyme? En hoe ik hier dan weer vanaf kan komen. Want het kost me zoveel energie.:.Iemand enig idee??
- edit door de moderator: naam behandelaar gewijzigd in eerste letter voor- en achternaam volgens forumspelregel 1c viewtopic.php?f=2&t=271 -
Lyme en Narcose
Re: Lyme en Narcose
Hallo Nelleke, welkom op het Lyme-forum.
Lees jouw bericht nu pas vandaar deze late reactie.
Vervelend voor je die paniekaanvallen maar bij een dergelijk zware operatie is een narcose natuurlijk onvermijdbaar.
Er is weinig tot geen info te vinden over Lyme in combinatie met een narcose om de doodeenvoudige reden dat er (nog) geen onderzoek naar is gedaan.
Heb wel reacties gelezen van mensen die ook paniekaanvallen na een narcose ervaren...
Zelf heb ik tijdens mijn Lyme ziekte een tweetal keren een narcose ondergaan met gelukkig geen nare gevolgen zoals jij die momenteel ondervindt.
Je zou dit bij na controles eens met jouw chirurg kunnen bespreken en wellicht kan hij aangeven of dit vaker voorkomt en of de paniekaanvallen van voorbij gaande aard zijn?
Wil jou heel veel sterkte toewensen!
Henriëtte
Lees jouw bericht nu pas vandaar deze late reactie.
Vervelend voor je die paniekaanvallen maar bij een dergelijk zware operatie is een narcose natuurlijk onvermijdbaar.
Er is weinig tot geen info te vinden over Lyme in combinatie met een narcose om de doodeenvoudige reden dat er (nog) geen onderzoek naar is gedaan.
Heb wel reacties gelezen van mensen die ook paniekaanvallen na een narcose ervaren...
Zelf heb ik tijdens mijn Lyme ziekte een tweetal keren een narcose ondergaan met gelukkig geen nare gevolgen zoals jij die momenteel ondervindt.
Je zou dit bij na controles eens met jouw chirurg kunnen bespreken en wellicht kan hij aangeven of dit vaker voorkomt en of de paniekaanvallen van voorbij gaande aard zijn?
Wil jou heel veel sterkte toewensen!
Henriëtte
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”