Een verzonnen ziekte om niet te hoeven werken?

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past.
Sproetje

Een verzonnen ziekte om niet te hoeven werken?

Berichtdoor Sproetje » Do 03 Jan 2019, 19:17

Ik zit met een probleem, een buurvrouw van een huis verder op beweert bij hoog en bij laag dat ik mijn ziekte zou hebben verzonnen om vooral niet te hoeven werken.
Ze zegt dat ze me dagelijks boodschappen ziet doen en dat dit dan niet zou kunnen.

Ze is zelfs zo ver gegaan dat ze geprobeerd heeft mijn medisch dossier bij mijn uitkeringsinstantie op te vragen, via een "vriendin" die daar werkt

Roxy

Re: Een verzonnen ziekte om niet te hoeven werken?

Berichtdoor Roxy » Do 03 Jan 2019, 19:36

@Sproetje,
Sproetje schreef:Ik zit met een probleem, een buurvrouw van een huis verder op beweert bij hoog en bij laag dat ik mijn ziekte zou hebben verzonnen om vooral niet te hoeven werken.
Ze zegt dat ze me dagelijks boodschappen ziet doen en dat dit dan niet zou kunnen.

Ze is zelfs zo ver gegaan dat ze geprobeerd heeft mijn medisch dossier bij mijn uitkeringsinstantie op te vragen, via een "vriendin" die daar werkt.
Wat een nare en stressvolle situatie. Wie heeft het aan je gemeld de persoonlijke consulent-medewerker bij de uitkeringsinstantie?
Als de 'vriendin' van de buurvrouw die werkzaam is bij de uitkeringsinstantie haar boekje te buiten is gegaan kan dit haar baan kosten bij de uitkeringsinstantie. Het is na te gaan of zij in jouw dossier heeft gekeken en als zij daartoe onbevoegd is is dat een strafbaar feit. Je kunt in dat geval een klacht indienen tegen die persoon.

Of heeft de buurvrouw het je gemeld en is het enkel bluf om je dwars te zitten?
Mensen die bij een uitkeringsinstantie bij de Gemeente of het UWV werken zullen zich aan de regels houden en geen informatie uit een dossier aan derden verstrekken.

Zorg dat je verdere problemen als een hercontrole en of een herbeoordeling/herkeuring bij de uitkeringsinstantie voorkomt.
Is de buurvrouw te ontlopen? door niet meer met haar in gesprek te gaan en te negeren en een andere route of verschillende tijdstippen te kiezen om naar buiten te gaan of om boodschappen te halen?
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Do 03 Jan 2019, 22:40

Sproetje, benader de vertrouwenspersoon van de ambtelijke organisatie en leg jouw probleem bij deze persoon neer.

Enkele tips voor het indienen van een klachtbrief:

Geef in het briefhoofd duidelijk aan dat het een klachtbrief betreft.
Omschrijf zo duidelijk mogelijk wat er zich heeft voorgedaan en op welke wijze u behandeld bent. Noem data, tijdstippen en namen van personen waarmee u te maken heeft gehad.
Vraag de uitkeringsinstantie om u klacht spoedig in behandeling te nemen.
Voorzie de brief van een datum, uw handtekening en uw contactgegevens.

Mocht de betreffende buurvrouw jou weer benaderen zeg haar kort en krachtig dat ze jou niet moet lastig vallen.

Henriëtte

Jaybee

Berichtdoor Jaybee » Vr 04 Jan 2019, 18:22

Wat kunnen mensen diep zinken.. Die info mogen ze niet vrijgeven want dan zijn ze wel degelijk zelf aansprakelijk en dus strafbaar.
https://quantumleap.is/

Je lichaam is een zeldzame Lamborghini, laat jezelf niet afschepen..

meid1988

Berichtdoor meid1988 » Ma 07 Jan 2019, 20:10

er geld toch de wet op de privacy
dan mag de buurvrouw en medewerker het hier niet eens over hebben

Terug naar “Lyme Café”