Coronavirus (COVID-19)

Voor algemene onderwerpen over gezondheid die niet te maken hebben met Lyme-Borreliose.
Henriëtte

Re: Coronavirus (COVID-19)

Berichtdoor Henriëtte » Za 26 Sep 2020, 09:45

Lyme disease symptoms could be mistaken for COVID-19, with serious consequences;
However, other symptoms of Lyme disease – fever, head and body aches and fatigue – are less distinctive and can be easily confused with other illnesses, including COVID-19. This can make it more difficult to diagnose a patient who did not notice a rash or was unaware that they ever had a tick bite. As a result, Lyme disease cases can be misdiagnosed. Nationally, Lyme disease may be undercounted to the point that only one in 10 cases is reported to the CDC.

https://theconversation.com/lyme-diseas ... ces-139104

Henriëtte

TheoA

Berichtdoor TheoA » Za 26 Sep 2020, 13:27

Huisartsen mogen toch hydroxychloroquine voorschrijven bij Covid-patiënten. Het NHG trekt een eerder negatief advies in.

Gerechtigheid dus na bijna 1/2 jaar voor huisarts Rob Ehlens!

https://zelfzorgcovid19.nl/schriftelijk ... brief-vs5/

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Za 26 Sep 2020, 16:29

TheoA schrijft;
Huisartsen mogen toch hydroxychloroquine voorschrijven bij Covid-patiënten. Het NHG trekt een eerder negatief advies in.

Gerechtigheid dus na bijna 1/2 jaar voor huisarts Rob Ehlens!

https://zelfzorgcovid19.nl/schriftelijk ... brief-vs5/

De naam van Ehlens is gelukkig gerechtvaardigd.
Nog maar enkele weken geleden is zijn you tube filmpje van google verwijderd.

Naar aanleiding van mijn klachten ben ik inmiddels een covid19 test verder, de uitslag was gelukkig negatief.
Zo'n test is natuurlijk een momentopname.
Mensen wees voorzichtig want dit soort klachten kunnen wij er niet nog een keer bij hebben!

Henriëtte

Roelof

Berichtdoor Roelof » Ma 28 Sep 2020, 10:46

Henriëtte schreef:Naar aanleiding van mijn klachten ben ik inmiddels een covid19 test verder, de uitslag was gelukkig negatief.
Henriëtte

Hoi Henriette, wat waren je klachten? Had je koorts? Sinds ik Lyme heb heb ik geen koorts meer gehad terwijl ik voorheen elk jaar wel een keertje koorts had tijdens een griepje. Ik ben benieuwd naar wat COVID zou doen met Lyme patienten op het gebied van koorts en wat deze koorts voor impact zou hebben op de aanwezige bacterie(en).
Oproepje: is er iemand op dit forum met Lyme al een keer positief getest op COVID? Zo ja, wat waren de klachten?

Roxy

Berichtdoor Roxy » Do 01 Okt 2020, 20:14

Wat een goede wending van Famke Louise!

AD
1 oktober 2020
Famke Louise en Diederik Gommers starten coronacampagne: ‘Samen bedacht’; Bron https://www.ad.nl/show/famke-louise-en- ... ~a017137b/
Die belofte maakte Famke Louise waar. Diederik Gommers, de voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care met wie Famke Louise tegelijk aan tafel zat bij Jinek, nodigde haar uit om naar het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam te komen en daar te praten over het coronavirus. ,,Ik ben wel meer te weten gekomen over het virus en wat het virus doet. Wat het effect op het lichaam is”, vertelt ze vandaag aan RTL Boulevard.

De twee komen nu zelfs met een campagne, zo onthult Famke Louise. ,,Dat hebben we samen bedacht en daar hebben we samen over gebrainstormd.” Louise en Gommers gaan een serie opnemen waarin influencers en jongeren de kans krijgen om kritische vragen te stellen aan experts. Maandag gaat de campagne van start. ,,Het zal waarschijnlijk live te zien zijn op mijn YouTube-kanaal.”

Daarnaast brengen Famke en Gommers samen mondkapjes op de markt, waarvan de opbrengst naar mensen gaat die zijn getroffen door het virus. De zangeres besloot ook om naar middelbare scholen te gaan, om daar vragen over de coronacrisis te beantwoorden.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Za 03 Okt 2020, 16:33

UM: bij 95 procent coronapatiënten na half jaar nog klachten;
Meer onderzoek nodig'
Directeur Michael Rutgers van Longfonds spreekt van "een zorgwekkend beeld. Eens te meer wordt duidelijk hoe groot de gezondheidsgevolgen zijn van dit virus". Hij vindt het van groot belang dat de klachten van patiënten nog beter in beeld worden gebracht. "Deze patiëntengroep moet gezien, gehoord en geholpen worden

https://www.1limburg.nl/um-bij-95-proce ... =section-1

Henriëtte

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Zo 04 Okt 2020, 16:41

Sex differences in immune responses that underlie COVID-19 disease outcomes

Takehiro Takahashi, Mallory K. Ellingson, Patrick Wong, Benjamin Israelow, Carolina Lucas, Jon Klein, Julio Silva, Tianyang Mao, Ji Eun Oh, Maria Tokuyama, Peiwen Lu, Arvind Venkataraman, Annsea Park, Feimei Liu, Amit Meir, Jonathan Sun, Eric Y. Wang, Arnau Casanovas-Massana, Anne L. Wyllie, Chantal B. F. Vogels, Rebecca Earnest, Sarah Lapidus, Isabel M. Ott, Adam J. Moore, Yale IMPACT Research Team, Albert Shaw, John B. Fournier, Camila D. Odio, Shelli Farhadian, Charles Dela Cruz, Nathan D. Grubaugh, Wade L. Schulz, Aaron M. Ring, Albert I. Ko, Saad B. Omer & Akiko Iwasaki

Bron: nature.com, lees meer

‘Exit strategie’ vereist eerlijke zorginformatie, maar die ontbreekt

Ik gooi de knuppel in het hoenderhok: Het kabinet en haar dienende rijksoverheid manipuleert stelselmatig de prestaties van onze gezondheidszorg. Rutte’s woorden, nog geen jaar geleden, “We hebben de beste zorg van Europa”, blijven nagalmen.

Bron: GijsvanLoef (zorgstelsel deskundige), lees meer
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Di 06 Okt 2020, 04:41

Opinie: Coronacrisis legt pijnlijke keuze tussen gezondheid en kostenplaatje bloot

De huidige Covid-19-crisis maakt pas echt duidelijk hoe pijnlijk het is als we economie tegen gezondheid moeten afwegen en hoeveel gezondheid ons kost.

Bron: dvhn, lees meer
Lyme Test Negative?

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Di 06 Okt 2020, 04:47

“Als we ons hadden gefocust op mondkapjes in plaats van handen wassen, was er niet zo’n grote epidemie”

JEANNETTE KRAS

Handen wassen, niet aan je gezicht zitten en winkelwagentjes poetsen, we deden het vanaf het begin af aan om het coronavirus buiten de deur te houden. Wetenschappers komen daar nu op terug en zeggen zelfs: als we direct het belang van mondkapjes hadden onderstreept, hadden we veel ellende kunnen voorkomen.

Bron: Welingelichtekringen.nl, lees meer
Lyme Test Negative?

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Di 06 Okt 2020, 09:05

Nederland heeft tekort aan virusremmer remdesivir;
Ziekenhuizen kunnen sinds zondag niet meer aan de virusremmer remdesivir komen, bevestigt het ministerie van Volksgezondheid dinsdag na berichtgeving van Het Financieele Dagblad. Het medicijn wordt gebruikt bij patiënten met een ernstige vorm van COVID-19.

https://www.nu.nl/coronavirus/6082072/n ... sivir.html

Henriëtte

Terug naar “Gezondheid Algemeen”