Coronavirus (COVID-19)

Voor algemene onderwerpen over gezondheid die niet te maken hebben met Lyme-Borreliose.
Henriëtte

Re: Coronavirus (COVID-19)

Berichtdoor Henriëtte » Di 27 Okt 2020, 12:42

Besmette zorgmedewerkers gevraagd om toch te werken;
Zorgmedewerkers die besmet zijn met het coronavirus, maar slechts milde klachten hebben, worden soms gevraagd om toch te komen werken.

https://www.1limburg.nl/live-besmette-z ... =section-1

Henriëtte

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Zo 08 Nov 2020, 10:50

Hoe immuun zijn we nu tegen corona?
9 feiten over antilichamen
antilichamen die na een infectie blijven of juist verdwijnen, antilichamen die ontstaan na een vaccin, antilichamen die als medicijn worden gegeven. Waarom wil iedereen toch die antilichamen? Lees deze feiten over antilichamen tegen het coronavirus.

https://www.plusonline.nl/coronavirus/h ... &utm_term=

Henriëtte

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 08 Nov 2020, 15:52

BD
8 november 2020
Nooit ziek, nu een oud dametje: ook jonge mensen niet klachtenvrij na corona; Bron https://www.bd.nl/brabant/nooit-ziek-nu ... ~a5059633/
Niet de trap op kunnen zonder naar adem te happen, instorten op de bank na een paar uur werken. Het is een greep uit de langdurige klachten van tienduizenden mensen na corona. Óók jonge mensen zijn getroffen, onder wie Ankie van Hoof (29) uit Etten-Leur: ,,Ik heb liever tien keer de griep dan één keer corona.”

Youkje Goossens (27) uit Breda kreeg zes maanden geleden corona. ‘Nog elke middag rusten’
,,In september begon ik met werken. Ik dacht dat ik weer de oude was, maar ik kon me enorm slecht concentreren op mijn werk en was veel te moe. Ik moest een stapje terugdoen. Nu, zes maanden later, werk ik weer een paar uur, maar ik heb nog steeds klachten, zoals benauwdheid. Ik ben ook heel snel moe en heb weinig spierkracht en conditie."

,,Ik moet elke middag rusten, anders heb ik ’s avonds geen energie meer.

Ankie van Hoof (29) uit Etten-Leur is een maand geleden positief getest. ‘Nu een oud dametje’
,,Nu ben ik een maand verder en ik ben nog steeds heel erg moe. Bij inspanning kom ik lucht tekort en mijn spierkracht is heel erg afgenomen. Dat is bizar, want hiervoor was ik heel actief en ik sportte best vaak.

Lysan Martens (28) uit Rijsbergen is drie weken geleden positief getest. ‘Tot de grond toe afgebroken’
Ik had me van tevoren nooit kunnen voorstellen dat ik zo ziek zou worden, omdat ik jong en gezond ben. Ik ben tot de grond toe afgebroken in een heel korte tijd."

,,Ik ben nog steeds snel moe en af en toe benauwd.

Janneke Hagenaars (35) uit Bergen op Zoom testte drieënhalve week geleden positief op corona. ‘Benen kunnen elk moment knappen’
Ik slaap ontzettend veel, doe elke dag een dutje van een uur of twee en ik heb nog steeds hoofdpijn.

Vera van Sprundel (35) uit Zevenbergen kreeg bijna zeven maanden geleden corona. ‘Vooral in bed en op de bank’
,,Hiervoor werkte ik makkelijk zeven dagen achter elkaar en ik had voor of na een late dienst altijd de energie om iets met vrienden te gaan doen. Ik sportte twee keer per week en had een rijk sociaal leven.

Mijn vader is 70 jaar en ik moest hem vragen wat minder snel te lopen. Dat was erg confronterend. Intussen heb ik 25 uur aan fysiobehandelingen gehad en gaat het wat beter. Ik werk een paar uur per week, maar dan lig ik ’s middags wel op bed."

,,Mijn vriend moet de boodschappen doen en de wasmand naar boven tillen, want daar heb ik de energie niet voor. Als ik twee trappen op moet lopen, sta ik te hijgen.

Emmy Hoefman, arts revalidatie bij Revant in Breda
,,Wij weten helaas niet of het goedkomt. We zien een hoop mensen die na een half jaar nog steeds extreem vermoeid zijn.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Zo 08 Nov 2020, 16:03

Belangrijke wetenschapper in Duitsland: “Mondkapjes werken, dat bewijs heeft Nederland blijkbaar nooit bereikt”

DOOR JEANNETTE KRAS

De mondkapjes, in Nederland, het RIVM voorop, ‘hebben we er niet zoveel mee’. Tot grote verbazing van scheikundeprofessor Jos Lelieveld (65). In Duitsland, waar hij een van de topadviseurs is van de regering, behoren mondkapjes en ventilatie tot de hoekstenen van het coronabeleid.

Bron: Welingelichtekringen.nl, lees meer
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Ma 09 Nov 2020, 10:58

Advies serologische antilichaamtests naarin het verleden doorgemaakteCOVID-19;
21-10-2020 (dit document wordt regelmatig geüpdatet)

Beperkingen serologische diagnostieknaar antilichamenSerologische diagnostiek kent een aantal beperkingen. Het is belangrijk U het volgende te realiseren: •Het duurt enige tijd voordat antilichamen gevormd zijn. Het lijkt erop dat het tot een maand na de 1e ziektedag duurt totdat >90% van de geïnfecteerden met COVID-19 antilichamen gevormd heeft.•Een deel van de mensen die met SARS-CoV-2 geïnfecteerd zijn geraakt en asymptomatisch zijn gebleven of slechts milde klachten hebben gehad, lijkt nauwelijks of geen antilichamen te vormen.•Antilichamen verdwijnen vaak na enige tijd. De snelheid waarmee antilichamen verdwijnen is onderhevig aan persoonlijke variatie en is afhankelijk van de ziekteverwekker en de ernst van de doorgemaakte infectie.

https://www.nhg.org/sites/default/files ... ostiek.pdf

Henriëtte

TheoA

Berichtdoor TheoA » Ma 09 Nov 2020, 11:13

Interessante theorie over het ontstaan van Covid-19 en de behandeling ervan.

In het kort: Het coronavirus leidt tot afscheiding van lichaamseigen stof bradykinine, wat vochtlekkages veroorzaakt in de longen. Bij gezonde mensen treedt dit zelden op. Mensen met onderliggende hart- en longziekten en/of zwakke vaten, krijgen er wel mee te maken en belanden op het IC. Er is al een geneesmiddel (icatibant) beschikbaar om de storm van bradykinine te dempen.
https://farmaactueel.nl/nieuws/nieuw-in ... icatibant/

Roxy

Berichtdoor Roxy » Ma 09 Nov 2020, 13:31

BNNVARA
Over Pauw Komt Binnen; Bron https://www.bnnvara.nl/pauwkomtbinnen/over
De eerste aflevering staat in het teken van de grote impact van corona op de zorg. De talkshowtafel staat in het Radboudumc ziekenhuis in Nijmegen, waar Jeroen onder andere in gesprek gaat met artsen en verpleegkundigen die onder grote druk op de verschillende afdelingen werken. Zij vertellen hoe het virus hun werkzaamheden in het ziekenhuis heeft veranderd. Ook vinden er bijzondere gesprekken plaats met patiënten en hun familieleden.
8 november 2020
Pauw komt binnen; Bron https://www.npostart.nl/pauw-komt-binne ... _101402186
Jeroen Pauw trekt met zijn talkshowtafel het land in om in gesprek te gaan met mensen die normaal niet naar de studio kunnen of willen komen. Op hun eigen terrein, zoals in een ziekenhuis, kliniek of verzorgingstehuis, voert hij met betrokkenen verdiepende gesprekken die verder gaan dan de waan van de dag.
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Wo 11 Nov 2020, 13:17

Binnenkort grote wijziging testbeleid: ook mensen zonder klachten aan de beurt

Marcia Nieuwenhuis, Sander van Mersbergen

VIDEO
Ook mensen zonder coronasymptomen kunnen binnenkort worden getest. Het gaat om drie doelgroepen: nauwe contacten van besmette mensen, inkomende reizigers uit oranje gebieden en mensen die in beeld komen via de corona-app. In het voorjaar zijn 200.000 tests per dag beschikbaar, drie keer zoveel als nu.

Bron: Algemeen Dagblad, lees en bekijk meer
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Wo 11 Nov 2020, 15:12

Pfizer-vaccin: 'Mogelijk in voorjaar vaccineren;
Vaccin verwacht in voorjaar
Pfizer hoopt snel goedkeuring te krijgen van de Amerikaanse autoriteiten en denkt dan dat er in de VS in december al gevaccineerd kan worden. "Dat zullen we vermoedelijk hier niet halen", zegt Knottnerus. "Maar als de gegevens en veiligheid overtuigend zijn is het reëel dat de Europese autoriteiten en het Nederlandse College ter beoordeling van Geneesmiddelen het vaccin begin volgend jaar goedkeuren.

https://www.1limburg.nl/pfizer-vaccin-m ... =section-1

Henriëtte

Roxy

Berichtdoor Roxy » Za 14 Nov 2020, 18:17

Nieuwsuur
14 november 2020
Toename herinfecties corona verwacht: 'Immuniteit mogelijk maar 1 jaar; Bron https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/235654 ... -jaar.html
Wéér positief
Sanne de Jong (22) liep stage als verpleegkundige toen ze half april voor het eerst besmet raakte. Na twee weken herstelde ze van haar relatief milde symptomen en werd negatief getest, al hield ze nog weken last van naweeën. Begin juli kreeg ze opnieuw last van benauwdheid, misselijkheid en voelde ze zich enorm slap. Op aanraden van haar huisarts werd ze weer getest: positief.

Ook Sanne de Jong had het de tweede keer steviger te pakken. Ze verloor niet alleen opnieuw haar reuk en smaak, maar kreeg ook last van haar maag en darmen en raakte bijna uitgedroogd doordat ze amper dronk.

Terug naar “Gezondheid Algemeen”