New SARS-CoV-2 Variant Could Evade Antibodies
A preprint casts doubt on vaccine effectiveness in light of certain mutations in the 501Y.V2 variant that emerged from South Africa.
Bron: the-scientists.com, lees meer
New SARS-CoV-2 Variant Could Evade Antibodies
A preprint casts doubt on vaccine effectiveness in light of certain mutations in the 501Y.V2 variant that emerged from South Africa.
Onderzoekers van het Erasmus MC en Innatoss Laboratories gaan een specifieke en gevoelige test ontwikkelen om blootstelling aan SARS-CoV-2 vast te stellen. Ze richten zich op de T-cellen, terwijl bestaande testen vooral gebaseerd zijn op detectie van antistoffen.
Hoe stel je vast of iemand geïnfecteerd is geweest met het coronavirus? Momenteel gebeurt dat vooral door antistoffen in het bloed zichtbaar te maken. Onderzoekers van het Erasmus MC en Innatoss Laboratories in Oss gaan de komende twee jaar samenwerken om een andere belangrijke speler van het immuunsysteem te bestuderen; de T-cellen. T-cellen zijn witte bloedcellen die ziekteverwekkers opruimen en zorgen voor het geheugen van het afweersysteem.
Er zou te weinig informatie zijn om goed te beoordelen hoe effectief het vaccin bij ouderen is.
Eerder bleek uit testen dat het AstraZeneca-vaccin een gemiddelde effectiviteit van 70 procent had. Dat steeg later naar 90 procent, afhankelijk van de dosering.
Amid Covid-19 hunt, Pfizer adds Lyme disease vaccine in $308M deal with Valneva
The hunt for a Lyme disease vaccine is decades old, dating to not long after the discovery of the tick-born illness and the bacteria that caused it in the 1970s and 80s. In 1998, SmithKline Beecham beat out Pasteur Mérieux Connaught (the Sanofi Pasteur predecessor) and got LYMErix, a recombinant DNA vaccine that required 3 shots and was about 80% effective, approved by the FDA.
Coronavirussen ontwikkelen doorlopend mutaties. Dat geldt ook voor Sars-COV2. Tot nu toe ging het om een beperkt aantal kleine mutaties die geen significante veranderingen in de effecten van het virus veroorzaakten. In het Verenigd koninkrijk en in Zuid Afrika zijn nu mutaties opgedoken die wel andere uitwerking kunnen hebben
'Karen, de vrouw van Rob Wijbenga, is in 2010 op 48 jarige leeftijd overleden aan ernstige ME. Rob zet zich sinds haar dood onvermoeibaar in voor de erkenning van ME'; Bron https://mecentraal.wordpress.com/2018/0 ... aar-leven/ en Bron https://mecentraal.wordpress.com/2018/0 ... knotities/..Helaas doen zich inmiddels andere zorgwekkende problemen voor, Rob heeft nu last van zijn longen. De arts noemt het typische coronalongen. Er valt op dit moment geen zinnig woord te zeggen wat de prognose is. Hij wordt weer volledig beademd en voorlopig nog in slaap gehouden. Als Rob hier doorheen komt, zal het revalidatietraject zeer langdurig zijn..
..Onze gedachten zijn bij Rob, maatje, vriend, steunpilaar, ME-strijder en grappenmaker. Wij vragen iedereen om in gedachten om Rob heen te gaan staan. Wij hadden hem keihard nodig en hij vocht voor ons. Nu heeft Rob ons nodig..
Artsen slaan alarm over gezondheidsschade op de lange termijn door corona. Op zijn minst enkele tienduizenden Nederlanders kampen maanden na hun besmetting nog met zware klachten. Het gaat om mensen tussen de 20 en 60 jaar, die de ziekte veelal thuis doormaakten.
Bastien Veen (39) is havenloods en heeft drie kinderen. Babs Schipper (52) is directeur van vier scholen en heeft vijf kinderen. De Brabantse Marlon (29) woont samen en heeft een juridische functie. Alle drie kregen ze in maart 2020 corona. De ziekte haalde hen volledig onderuit. Lees hieronder hun verhaal.
..Volgens Burgers, strategisch medisch adviseur van het Nederlands Huisartsen Genootschap, is de groep van relatief jonge mensen met langdurige klachten misschien wel 40.000 mensen groot. Ter vergelijking: in Nederland werden tot nu toe achtduizend mensen op de intensive care opgenomen. Het risico op langetermijnschade is, zeker voor jongeren, dus vele malen groter. ,,Dat mag best wel eens gezegd worden”, zegt Burgers. ,,Veel mensen denken dat corona vooral ouderen treft. Dat ze zelf dit risico lopen, beseffen ze helemaal niet.”
Olde Loohuis ziet bij jonge artsen en cardiologen vaak een schrikreflex. ,,Nadat ze hun eerste patiënten met langdurige klachten hebben gezien, zeggen ze: oef, nu begin ik echt bang te worden voor Covid. En vraag het de partners van de patiënten eens. Die herkennen hun geliefde soms helemaal niet meer.”..
CoronaRuim 10 jaar geleden werd Marlon ziek. Wat begon met hoofdpijn, slecht zien en een ‘kuchje’, eindigde in letterlijk omvallen. Na een bloedtest blijkt ze Q-koorts te hebben. Marlon: “Ik was 19 jaar, stond vol in het leven, ging naar school en ondernam veel activiteiten. Door de Q-koorts kon ik enkel nog hele dagen in bed doorbrengen.”
Angst..“Het coronanieuws heb ik vanaf de uitbraak in China op de voet gevolgd. Uit angst voor het virus, mede door mijn lage weerstand en gevoelige longen door QVS (Q-koortsvermoeidheidssyndroom), ging ik direct in thuisisolatie toen corona in Nederland uitbrak. Toch kreeg ik in maart van dit jaar last van mijn longen en verloor ik mijn reuk en smaak. Toen ik vervolgens een koortsaanval kreeg en niet meer op mijn benen kon staan, zei de huisarts: “Je zult wel corona hebben.”..
Houd je aan de regels..Marlon blijkt een beginnende longontsteking te hebben en moet deze met een antibioticakuur uitzieken. “Er was een moment dat ik in bed lag te happen naar adem, dat ik me als een vis op het droge voelde, zó benauwd had ik het. Door de hartritmestoornissen voelde het alsof ik doodging, maar omdat het te druk was in de ziekenhuizen kon ik terugbellen wanneer mijn vingers en tenen blauw werden. Weken lag ik ziek in bed, terwijl ik door deze ervaring voor ditzelfde bed tegelijkertijd bang was. Ik durfde niet meer te slapen omdat ik mijn ademhaling wilde blijven controleren en raakte compleet uitgeput. Het kan zijn dat ik mezelf gekker heb gemaakt dan nodig, maar ik kon op dat moment nergens geruststelling vinden.”..
..Als laatste wil Marlon graag iets belangrijks delen: “Ik merk dat steeds meer mensen ‘coronamoe’ worden. Tegen iedereen zou ik willen zeggen: Ook jonge mensen kunnen kwetsbaar zijn, dat zie je aan mij. Niemand is onkwetsbaar, dus wees geduldig, hou vol en houd je aan de maatregelen! Voorkom hiermee een besmetting voor jezelf, maar ook voor een ander. Eigenlijk is deze boodschap mijn grootste reden om dit interview te doen, want wat mij is overkomen gun ik niemand.”..
Vragen van lymepatiënten over het coronavirus:
(Please Watch) Dr. Steven Phillips Discusses Chronic Diseases (Lyme and COVID)
Terug naar “Gezondheid Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten