Coronavirus (COVID-19)

Voor algemene onderwerpen over gezondheid die niet te maken hebben met Lyme-Borreliose.
Henriëtte

Re: Coronavirus (COVID-19)

Berichtdoor Henriëtte » Wo 06 Okt 2021, 19:34

Bijwerkingen coronavaccins;

https://www.lareb.nl/bijwerkingen-coronavaccins#pfizer

In dit overzicht staan de gemelde bijwerkingen van coronavaccins die bij Lareb binnengekomen en bekeken zijn door deskundigen, tot en met 26 september 2021. Er is elke twee weken een update.

De meldingen gaan over ongeveer 23,4 miljoen gegeven vaccins. Hierbij gaat het om ongeveer 17,8 miljoen vaccins van Pfizer/BioNTech (Comirnaty), 2,8 miljoen van AstraZeneca (Vaxzevria), 2 miljoen van Moderna (Spikevax) en 800.000 van Janssen. Deze cijfers zijn gebaseerd op het Coronadashboard van de Rijksoverheid

https://www.lareb.nl/coronameldingen

Henriëtte

TheoA

Berichtdoor TheoA » Do 07 Okt 2021, 13:33

Corona vaccinatie fiasco, deel 11

Een blog vandaag (= 7 oktober 2021) gepubliceerd in Medisch Contact, het opinieblad voor medici en andere professionals werkend in de zorg. Een half jaar geleden was dit waarschijnlijk niet geplaatst. Maar ook in de reguliere medische wereld kan men niet heen om de steeds hardnekkigere berichten over falende Covid-vaccinaties.
Bijwerkingen van mRNA-vaccinaties zijn niet zeldzaam, maar in Nederland, met zijn tendentieuze nieuwsvoorziening, gaat het hard tegen hard als gewone mensen in de media discussiëren over het (indirect) verplicht stellen van vaccinaties. Inmiddels is de opdracht middels vaccinatie te zorgen voor bescherming van de medemens belangrijker dan iedere andere reden om je te laten vaccineren, terwijl steeds duidelijker wordt dat juist op macroniveau de vaccinatiegraad niet zoveel invloed heeft op de incidentie van nieuwe besmettingen. Verplichte vaccinatie is niet te verantwoorden en vaccinatie van kinderen beschouw ik als onrechtmatig. We gaan de komende tijd meer horen over ontstoken organen, zoals myocarditis, al wordt dat vooralsnog afgedaan als iets heel zeldzaams. Aan de andere kant worden de talloze meldingen van menstruatiestoornissen door Lareb onder het tapijt geveegd met de uitspraak dat die sowieso veel voorkomen.
https://www.medischcontact.nl/opinie/bl ... inatie.htm

Roxy

Berichtdoor Roxy » Vr 08 Okt 2021, 13:57

@TheoA, E.K over chronische Lyme; Bron https://www.medischcontact.nl/opinie/bl ... e-lyme.htm
..Op 13 april zag ik een aflevering van EenVandaag over lyme; Bron https://eenvandaag.avrotros.nl/item/een ... 3-04-2019/ Op de schermen op de achtergrond werden teken getoond die zo groot waren als de presentatrice. Er werden twee patiënten in beeld gebracht. Een jonge vrouw moest omzichtig door huis manoeuvreren en had aanvallen waarbij ze leek op iemand met een hersenbloeding. Ze kreeg overbruggende sondevoeding via een pegsonde. Een volwassen man slikte meer dan dertig capsules per dag op advies van een neuroloog in New York omdat zijn internist in Nederland hem niets kon bieden. De geïnterviewde arts had inderdaad niet veel te melden. De capaciteit van de lyme-expertisecentra moest worden uitgebreid. Ik geloof daar niets van. Chronische borreliose is een ernstige maar betrekkelijk zeldzame aandoening.

Helaas voor de patiënten met lyme, is chronische lyme nummer 1 op de hitlijst van SOLK-syndromen. Teken zijn zo ontzettend eng. Patiënten met psychosomatische beelden die niet psychisch mogen zijn, zullen de clientèle vormen van de expertisecentra, net zoals ze dat zijn van de oplichters in Weert, Duitsland en België. Het probleem zit niet in gebrek aan aandacht voor chronische lyme, waarvoor we eigenlijk allemaal naar een neuroloog in New York zouden moeten..
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Roxy

Berichtdoor Roxy » Vr 08 Okt 2021, 14:37

Long Covid
HvN
8 oktober 2021
Jolanda krijgt behandeling voor long covid niet vergoed: 'Ik kan het gewoon niet betalen'; Bron https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... et-vergoed
Jolanda Visscher heeft long covid. Kortademigheid, spierpijn, hartkloppingen, hoofdpijn: het is slechts een greep uit de vele klachten die mensen kunnen overhouden aan een coronabesmetting. Een échte oplossing is er (nog) niet, al brengen sommigen therapieën wat verlichting. Alleen worden die nu niet altijd vergoed.
'Ik heb een B&B-leven'
Pas maanden later kreeg ze na enkele bloedtesten alsnog de juiste diagnose en werd haar vermoede bevestigd: ze had inderdaad corona gehad. Maar daarmee was de kous nog lang niet af, integendeel: anderhalf jaar later zien dingen er nog altijd verre van rooskleurig uit voor Jolanda.

Zo is ze haar baan als taxichauffeur kwijtgeraakt en kan ze nog geen vijftien meter lopen. De 52-jarige is sinds haar ziekte aan huis gekluisterd. "Ik heb een 'B&B'-leven: een bank-en-bed-leven", verzucht Jolanda. "Ik heb een rollator en een scootmobiel en krijg een traplift geïnstalleerd."
Therapie gevonden
.."Het kost 37,50 euro per keer en dat kan ik gewoon niet betalen. Ik krijg het niet vergoed", zegt ze geëmotioneerd. En ze is niet de enige die met deze problemen kampt: er is nog altijd een groep long covid-patiënten die buiten de 'vergoedingsboot' valt..
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Vr 08 Okt 2021, 18:45

Wat is er aan de hand met het coronavaccin van Moderna?;
Zweden, Noorwegen en Finland maakten afgelopen week bekend dat ze mannen onder de 30 niet meer vaccineren met het vaccin van Moderna.

De landen namen dit besluit naar aanleiding van een Noorse studie. Uit dit onderzoek bleek dat met Moderna gevaccineerde mensen in zeldzame gevallen te maken krijgen met een ontsteking van de hartspier en het hartzakje. Volgens de onderzoekers lopen mannen onder de 30 jaar een iets hoger risico dan anderen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -hartspier

Henriëtte

TheoA

Berichtdoor TheoA » Di 12 Okt 2021, 10:18

Roxy schreef:@TheoA, E.K over chronische Lyme; Bron https://www.medischcontact.nl/opinie/bl ... e-lyme.htm
..Op 13 april zag ik een aflevering van EenVandaag over lyme; Bron https://eenvandaag.avrotros.nl/item/een ... 3-04-2019/ Op de schermen op de achtergrond werden teken getoond die zo groot waren als de presentatrice. Er werden twee patiënten in beeld gebracht. Een jonge vrouw moest omzichtig door huis manoeuvreren en had aanvallen waarbij ze leek op iemand met een hersenbloeding. Ze kreeg overbruggende sondevoeding via een pegsonde. Een volwassen man slikte meer dan dertig capsules per dag op advies van een neuroloog in New York omdat zijn internist in Nederland hem niets kon bieden. De geïnterviewde arts had inderdaad niet veel te melden. De capaciteit van de lyme-expertisecentra moest worden uitgebreid. Ik geloof daar niets van. Chronische borreliose is een ernstige maar betrekkelijk zeldzame aandoening.

Helaas voor de patiënten met lyme, is chronische lyme nummer 1 op de hitlijst van SOLK-syndromen. Teken zijn zo ontzettend eng. Patiënten met psychosomatische beelden die niet psychisch mogen zijn, zullen de clientèle vormen van de expertisecentra, net zoals ze dat zijn van de oplichters in Weert, Duitsland en België. Het probleem zit niet in gebrek aan aandacht voor chronische lyme, waarvoor we eigenlijk allemaal naar een neuroloog in New York zouden moeten..

Roxy 'vergeet' de belangrijkste passage uit de column van Emile Keuter te vermelden.

Die passage luidt:
Het probleem is dat (huis)artsen te benepen zijn om antibiotica te geven als dat moet. Iedere patiënt met symptomen, juist ook griepachtig, na een tekenbeet moet antibiotica krijgen. Hoe vroeger hoe beter.
.
En hierin heeft Keuter zo verschrikkelijk gelijk! . Als de (huis)artsen dat nou maar eens deden, dat voorschrijven van antibiotica bij het eerste symptoom van lyme, dan was het probleem van 'chronisch lyme' een heel stuk kleiner.

TheoA

Berichtdoor TheoA » Di 12 Okt 2021, 10:34

Corona vaccinatie fiasco, deel 12

Noorwegen, Zweden, Finland en IJsland zijn gestopt met het toedienen van het Moderna-vaccin bij mensen jonger dan 30 jaar. IJsland is trouwens helemaal gestopt met Moderna, bij alle leeftijdscategorieën. Inmiddels is duidelijk, ook uit studies die ver van vòòr corona dateren, dat myocarditis veel gevaarlijker is dan de Gezondheidsraad, het College voor Toelating van Geneesmiddelen en het RIVM ons willen doen geloven (maar ja, propagandakanalen van de overheid).
Van degenen die myocarditis (= ontsteking hartspier) krijgen, overlijdt minstens 20% binnen 10 jaar! Dus myocarditus kent in 1 op de 5 gevallen helemaal geen mild verloop, het is juist een buitengewoon ernstige bijwerking van de corona-vaccins.

Ook in Duitsland, toch een prikland bij uitstek, is men wakker geworden. De Stiko (=Ständige Imphkommission) van het RKI (=Robert Koch Institut, het Duitse RIVM zeg maar) ligt inmiddels onder vuur omdat ze de bijwerkingen van de vaccins bij jongeren te rooskleurig heeft voorgespiegeld. Uit de nieuwste data blijkt dat het risico op hartaandoeningen maar liefst 9 (!) keer hoger te liggen dan werd aangenomen.
Die Stiko hatte nach langem Zögern im Sommer eine ausgesprochen. Dem Bericht zufolge waren Statistiker bislang von 1,2 Betroffenen unter 100.000 Geimpften zwischen 18 und 29 Jahren ausgegangen. Die neuen Daten ergäben nun ein anderes Bild: Unter 100.000 geimpften 18- bis 29-Jährigen seien elf Menschen betroffen. Damit liege die Erkrankungsrate neunmal höher als bis dato bekannt.
https://www.berliner-zeitung.de/news/st ... -li.187906

Roxy

Berichtdoor Roxy » Di 12 Okt 2021, 15:28

@TheoA, het is niet zo simpel als E.K stelt.
2018 - Dokter Media - “Arts helpt patiënt met lyme niet”; Bron https://doktermedia.nl/reviews/infectie ... lyme-niet/
..In NRC schrijft de voorzitter van de Nederlandse lymevereniging dat “de alarmerende situatie rond lyme Nederlandse artsen lijkt te ontgaan”. Hij stelt dat “duizenden chronische lymepatiënten doodziek zijn .. artsen de diagnose missen .. en geen effectieve behandeling hebben”. Nederlandse artsen en onderzoekers zouden daarom “net zoals de internationale wetenschappers moeten erkennen dat we veel te weinig weten over chronische lyme en dat veel meer moet worden geïnvesteerd in zorg voor lymepatiënten en onderzoek naar betere tests en behandelingen”. Een week eerder verscheen in dezelfde krant een bericht over patiënten met ‘chronische lyme’ die in het buitenland op zoek gaan naar alternatieve tests en behandelingen.
In beide berichten komt nadrukkelijk naar voren dat het stellen van de diagnose (chronische) ziekte van Lyme erg moeilijk is doordat er geen goede tests voor zijn. Dokter Media beschreef eerder al dat het juist daarom ook erg moeilijk is om vast te stellen of bepaalde chronische klachten van patiënten ook daadwerkelijk met de ziekte te maken hebben.
Een roep om betere tests en behandeling is daarom begrijpelijk, maar het lijkt niet terecht in het algemeen te stellen dat Nederlandse artsen “de diagnose missen” en “patiënten met lyme niet helpen”. Het probleem krijgt bovendien wel degelijk aandacht: er lopen verschillende onderzoeken naar tests en behandelingen voor de ziekte en de overheid heeft voor de periode 2017-2020 €2,5 miljoen beschikbaar gesteld voor een Lymeziekte-expertisecentrum. Het is niet bekend wanneer resultaten van deze onderzoeken worden verwacht. Ondertussen blijft het vooral belangrijk besmetting met de ziekte te voorkómen door goed te letten op (het voorkómen van) tekenbeten..
ZonMw - Mediator 46
21 april 2021
Column - Bijtende teken blaffen niet; Bron https://mediator.zonmw.nl/mediator-46/c ... ffen-niet/
..Verhalen van patiënten met overduidelijke lymeziekte, die meerdere artsen moesten raadpleegden voordat ze de juiste diagnose kregen. Anderzijds vertellen collega’s mij dat ze worstelen met patiënten met chronische lyme, dat wil zeggen mensen die hun klachten om uiteenlopende redenen toeschrijven aan lymeziekte..

..Dergelijke klachten kunnen een grote impact hebben op iemands functioneren; ik zie daarvan regelmatig indrukwekkende voorbeelden op mijn spreekuur. Er zijn overeenkomsten met postinfectieuze klachten na andere infectieziekten. De exacte oorzaken van deze klachten zijn niet duidelijk en zijn onderwerp van meerdere door ZonMw gefinancierde onderzoeken van het RIVM, Radboudumc en Amsterdam UMC. Hoewel een aanhoudende infectie met de Borrelia-bacterie niet waarschijnlijk lijkt, worden deze en andere klachten door sommige patiënten en behandelaren omschreven als chronische lyme. Dit is een paraplubegrip geworden dat leidt tot onduidelijkheid en maatschappelijke discussie. Het persoonlijk leed dat hieruit voortkomt, zie ik elke dag..

Roxy

Berichtdoor Roxy » Di 12 Okt 2021, 15:59

Long Covid
4 oktober 2021
Brian: “Ik sta met lege handen”; Bron https://www.c-support.nu/brian-ik-sta-met-lege-handen/
Corona veranderde het leven van Brian (die we uit oogpunt van privacy uitsluitend bij zijn voornaam noemen) ingrijpend. In een tijdsbestek van een week verloor hij zijn vader en zijn oom, zonder de mogelijkheid tot een passend afscheid. Zijn moeder, broer, zus en hijzelf raakten desalniettemin besmet. Nu kampt Brian met Long COVID en vreest hij voor de gevolgen voor zijn werk en gezin.
Een monster
..Daarna begon de lijdensweg van Brian, die een vrouw en drie kinderen van 2, 6 en 9 heeft. ‘Behalve de klachten die ik overhield aan de besmetting werd ik depressief. Dat nam uiteindelijk zulke ernstige vormen aan dat ik een suïcidepoging deed. Achteraf vind ik dat onbegrijpelijk, maar het is een soort monster dat je volledig overneemt. Ik was in shock, ontwikkelde angst- en paniekstoornissen. Ik was bang dat mijn kinderen ontvoerd werden.

Uiteindelijk wilde ik nog maar een ding: rust. Toen heb ik al mijn medicijnen ingenomen. Uiteraard heb ik daarna hulp en begeleiding gekregen. Ik ben zelfs opgenomen in een depressiekliniek. Dat heeft heel veel impact gehad. En ik vind het nog steeds heel moeilijk dat ik de controle over mezelf heb verloren en dat mijn herstel zo lang duurt.’..
Lege handen
..Voor corona werkte Brian als koerier. Een parttime baan die hij combineerde met de zorg voor zijn drie kinderen. Zijn vrouw werkt full time. ‘Maar werken lukt niet meer. Ik houd last van vermoeidheid, blijf hoesten en heb cognitieve problemen. Ik werk daar inmiddels 19 jaar. Voor corona ben ik nooit uitgevallen. Nu zit ik al bijna anderhalf jaar thuis..

TheoA

Berichtdoor TheoA » Wo 13 Okt 2021, 20:52

Corona vaccinatie fiasco, deel 13

Voor de 13e aflevering van het Corona-vaccinatie-falen op deze 13e oktober een onthutsend kijkje in het verre Taiwan.

Op 7 oktober 2021 bedroeg, sinds de eerste uitbraak, het aantal doden door Covid in dat land 844.
Het aantal doden door de Corona vaccinaties was echter op die datum al gestegen naar 852.
Ofwel: Inmiddels meer doden in Taiwan door het vaccineren tegen Covid dan door de ziekte zelf!

De idiotie van het Covid-vaccinatie-programma kan niet duidelijker worden geïllustreerd.
Taiwan death from COVID-19 vaccination exceeds death from COVID-19. Taiwan’s death toll from COVID-19 vaccination exceeds death toll from COVID-19 for the first time. (Observer Network News) On October 7th, the death toll after vaccination in Taiwan reached 852, while the death toll after the COVID-19 was diagnosed was 844. The number of deaths after vaccination exceeded the number of confirmed deaths for the first time.
https://medicaltrend.org/2021/10/10/tai ... Hz2_XZzz0o

Terug naar “Gezondheid Algemeen”